Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Rettslære 2 - Privatist Eksamen

Anbefalte innlegg

Var vel ikke akkurat ett sammendrag jeg mente, mer å ha noen få essensielle lover samlet på ett ark istedetfor å måtte lese igjennom så alt for mye for å finne det jeg vil ha! :)

Jeg kan ikke se at dette er særlig relevant? Den er i hvert fall ikke nevnt i boken "Forvaltningsrett" av Eckhoff og Smith som er pensum i forvaltningsretten på 2.avdeling i Oslo.

EDIT: Var ikke dette jeg mente var irrelevant, men Lov om behandling av personopplysninger

Endret av Knakk.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det hadde vært nyttig. :)

Finns det lovsamling på nett elns ? Hadde vært greit å slippe å skriva av lovene selv :p

Dumt spørsmål jeg har jo vært inne på lovdata flertallige ganger idag :p sry

Endret av SpankY
Lenke til kommentar

Tar og lager meg to dokumenter jeg, ett med absolutt ALT man tror er nødvendig og ett med ett lite sammendrag.

Skjønner ikke helt poenget med å skrive et sammendrag på forhånd? Alle hjelpemidler, utenom kommunikasjon, er vel tilgjengelig? Det vil vel si at man kan ha med lærebøkene og eventuelt annen litteratur?

Det kommer jo an på om du vil sitte å lese igjennom alle hjelpemidlene på eksamen, eller om du vil ha det klart på forhånd?

jeg ville absolutt foretrukket den siste:) hehe.. Selv om mine notater er ganske minimale.

Lenke til kommentar

Kan deles når det er ferdig! ;)

Har du noen da?

Redigert: Det lille utraget mitt med de 'mest sentrale' er lastet :)

Hadde vært flott å se på noen andres notater også!

Redigert 2:

Da er den ALLE lovene som er sentrale til temaet lastet opp, anbefaler å bruke søkefunksjonen i word :dontgetit:

Og kom igjen, ikke last ned uten å komme med noe sjøl! :(

Lover - Lite.docx

Lover - Stor.docx

Endret av cfg
Lenke til kommentar

Tar og lager meg to dokumenter jeg, ett med absolutt ALT man tror er nødvendig og ett med ett lite sammendrag.

Skjønner ikke helt poenget med å skrive et sammendrag på forhånd? Alle hjelpemidler, utenom kommunikasjon, er vel tilgjengelig? Det vil vel si at man kan ha med lærebøkene og eventuelt annen litteratur?

Det kommer jo an på om du vil sitte å lese igjennom alle hjelpemidlene på eksamen, eller om du vil ha det klart på forhånd?

jeg ville absolutt foretrukket den siste:) hehe.. Selv om mine notater er ganske minimale.

Man har da ganske god tid, og hvis man har bearbeidet litteraturen på forhånd bør det ikke by på noen problemer. Men hvis man ikke har helt oversikt over pensum er det klart en god idè.

Lenke til kommentar

Gjerne ta og last opp det du har SpankY, hadde vært greit å kunne sammenligne notatene :)

Men alle får ha lykke til imorra!

Offentlig organ = staten, fylkeskommuner og kommuner.

Forbrukerombudet, barnevernet, alt som igrunn har med staten norge å gjøre.

Ett enkelt vedtak kan gjerne være at du mottar stipend, da du blir vurdert èn og èn når det kommer til det :)

Lenke til kommentar

Åh, her var det mye nyttig! Selv har jeg ikke gjort mer enn å lese de aktuelle kapitlene i boka..

Er det forresten noen her som skal ta eksamen i Oslo i morgen som vet om man må ha med egen PC, eller om man skal bruke de stasjonære som er i eksamenslokalet?

Lenke til kommentar

Kan deles når det er ferdig! ;)

Har du noen da?

Redigert: Det lille utraget mitt med de 'mest sentrale' er lastet :)

Hadde vært flott å se på noen andres notater også!

Redigert 2:

Da er den ALLE lovene som er sentrale til temaet lastet opp, anbefaler å bruke søkefunksjonen i word :dontgetit:

Og kom igjen, ikke last ned uten å komme med noe sjøl! :(

Hei! Klarte å glemme linken til denne siden så fikk ikke svart før nå! Så litt på notatene dine, og merker at vi har akkurat det samme siden begge har kopiert av lover og paragrafer fra lovdata.no.

Jeg har ikke utfylt mine notater annet enn å henvise til paragrafer:)

Lenke til kommentar

Åh, her var det mye nyttig! Selv har jeg ikke gjort mer enn å lese de aktuelle kapitlene i boka..

Er det forresten noen her som skal ta eksamen i Oslo i morgen som vet om man må ha med egen PC, eller om man skal bruke de stasjonære som er i eksamenslokalet?

Kan tenke meg du fant en del nyttige ting her ja!

Jeg er ikke fra Oslo, men på min skole måtte vi ha med egen pc. Så er du usikker burde du ta med for sikkerhets skyld:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...