Gå til innhold

Verbatim skal friste Mac-brukere

Anbefalte innlegg

Hva er poenget med å snevre inn markedet? Det eneste som kan appellere til Apple-brukere er om disken har børstet aluminium og en hvit Apple-logo på seg.

Jeg lager ikke sjokolade for å kun selge sjokoladen til dem med blå øyne, selv om den passer perfekt til alle.

Jeg er ingen mac bruker, men alle jeg kjenner, inkludert min far, de bruker Lacie sin eksterne HDD, og et par Western Digital, så ser ikke poenget med denne kommentaren din.

Eneste jeg fant fra apple sin sider som er laget av Apple selv, var time capsules, som er trådløs hdd.

Du misforstår hva jeg mener. Poenget mitt er at denne disken ikke har noe spesielt som gjør den egnet til Apple sine produkter, forutenom formateringen.

Så hvorfor selger de kun disken til et innsnevret marked? Hvorfor ikke kalle det en harddisk og selge den til alle.

Det finnes ingenting særpreg på dette produktet, eneste som er spesielt er den idiotiske planen bak den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Macdrive løser de fleste problemer med macdisker på windows, men koster penger. På mac finnes software for skriving til NTFS disker.

Det er jeg fullt klar over. Men det gjør ikke plattformene mer kryssplattformkompatible av den grunn. Filsystemer er en såpass grunnleggende kjernefunksjon at det burde hatt høyere prioritet hos de respektive OS-produsentene. Finnes det f.eks noen god grunn til at ntfs-3g ikke er bundlet med OS X? Eller at HFS+-driveren fra Apple bare er read-only?

De kommersielle produsentene har langt mer fokus på lock-in enn å tilby brukervennlighet (bred støtte), og folk flest biter dessverre på.

Ah, på den måten er det forsåvidt sant. Spørsmålet er jo noen gang kommersielle selskaper ønsker å lage ett filsystem alle kan bruke...uten å ta enterprise pris for det. Apple tjener jo ikke penger på at en windowsbruker kan lese dems filsystem...for brukere flest i alle fall.

Foreløpig er ett kryssplattform filsystem kun en realitet i via feks. SAN, men det er vel kanskje litt utenfor kundegruppen "folk flest"....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...