Gå til innhold

Du kan ikke klage hvis du ikke stemmer


Tå.

Anbefalte innlegg

Saa man skal fratas sin eiendom om man ikke er enig med Staten?

Jeg syns staten burde pelle seg bort fra min eiendom jeg. Hvem inviterte staten inn paa min eiendom? Ikke jeg.

 

Paa hvilket grunnlag hevder Staten aa bestemme over MIN eiendom? Kjeltringer!

 

Hvis Norge ikke hadde vært organisert som en stat, så er det ikke garantert at du hadde hatt noe eiendom.

Ubegrunnet og feilaiktig aastand.

 

 

Det er faktisk ikke sikkert du hadde blitt født!

Over min foedsel er det saa mange tilfeldigheter i historien at ingen kan avklare den paastanden der.

 

 

Det er en kvalmende uvitenhet i folket, og ingen av dere ser ut til å skjønne hvorfor vi er organisert i et samfunn kalt "Norge".

Feilaktig paastand "vi" har ikke organisert "Norge", videre har du visst vansker med aa skjille mellom Staten og Samfunnet.

 

Dog, jeg syns ikke din uvitenhet er kvalmende.

 

Alle tror staten "stjeler" fra oss

Det er ikke "tror", det er ett fakta

 

, uten å forstå hva vi får tilbake.

Jeg oensker INTET tilbake som ikke er mitt. Dvs jeg er selv istand til aa bestemme hva jeg skal bruke mine penger paa, og desverre er Staten IKKE istand til aa bestemme hva som er best for meg og bruke mine penger paa.

 

 

Er dere klar over hvor ufattelig mye mer lettvint livene våre er på grunn av at vi er organisert som en stat?

Var det en vits?? Eller jobber du i Staten, i saafall er DITT liv lettere!

 

 

Er dere klar over hva slags muligheter vi får?

Ja, vi faar vaare muligheter begrenset.

 

Eller ville dere kanskje oppløse Norge, og være høvdinger over deres to-tre mål med tomt?

Ja, det hadde vaert en enorm forbedring

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skatteflyktning: Jeg skrev absolutt ikke at de påstandene vedrørende din fødsel og dine eiendeler var sanne, men trakk de frem for å illustrere et poeng. Poenget mitt er at du kanskje skylder ditt liv og/eller din eiendomsrett til de menn og kvinner som for lenge siden samlet landet og etablerte den norske stat. Dette kan, som du selv skriver, ikke bevises - men da kan det heller ikke motbevises! Og dette er jeg ydmyk nok til å innrømme, mens du VET at staten "stjeler" fra oss og at vi ikke får noe tilbake.

 

En annen ting jeg gjerne vil at du skal tenke over er følgende: hvor mye av det som er ditt har du skaffet helt på egenhånd uten å dra nytte av staten og det norske samfunn? Grunnen til at jeg spør er at det ser ut som at du og Tå har en illusjon om at staten ikke på noen som helst måte tjener folket.. Jeg tror dere ikke er klar over hvilke muligheter dere har bare fordi at dere er født her i Norge. Nå skal vi ikke stå med lua i hånda og si at ingenting kan forbedres, men litt takknemlige kan vi godt være.

 

Av ren nysgjerrighet: hvordan ønsker dere at den norske stat skal være (eller skal den legges ned, kanskje)?

Lenke til kommentar

Skatteflyktning: Jeg skrev absolutt ikke at de påstandene vedrørende din fødsel og dine eiendeler var sanne, men trakk de frem for å illustrere et poeng. Poenget mitt er at du kanskje skylder ditt liv og/eller din eiendomsrett til de menn og kvinner som for lenge siden samlet landet og etablerte den norske stat. Dette kan, som du selv skriver, ikke bevises - men da kan det heller ikke motbevises!

 

Paa samme maate kan det argumenteres med at mange IKKE har blidt foedt, derved er Staten massemorder?

 

 

Og dette er jeg ydmyk nok til å innrømme, mens du VET at staten "stjeler" fra oss og at vi ikke får noe tilbake.

Alle vet at staten stjeler, de fleste aksepterer det fordi de faar tilbake noe (mer eller mindre enn de har blitt frastjaalet).

 

Jeg er av den merkelige oppfattning at det er galt aa stjele uansett hva du gjoer med tyvegodset etterpaa.

 

En annen ting jeg gjerne vil at du skal tenke over er følgende: hvor mye av det som er ditt har du skaffet helt på egenhånd uten å dra nytte av staten og det norske samfunn?

Der er stor forskjell paa Staten og det Norske sammfunn. Staten er en parasitt som lever av/paa det norske samfunn.

 

Grunnen til at jeg spør er at det ser ut som at du og Tå har en illusjon om at staten ikke på noen som helst måte tjener folket..

Staten gir endel goder ut for aa sikre stoette blandt befolkningen, fordi uten denne stoetten vil Staten kollapse.

 

Tå sier at han staar for "fornuft", selv er jeg en fornuftig AnarkoKapitalist.

 

 

at dere er født her i Norge. Nå skal vi ikke stå med lua i hånda og si at ingenting kan forbedres, men litt takknemlige kan vi godt være.

Min observasjon er simpelthen at man hadde hatt stoerre muligheter og bedre velferd uten staten, enn med. Omtrent som ett dyr uten parassitter er i bedre helse en ett dyr med parasitter.

 

Jeg er takknemlig til min familie og det norske samfunn, men ikke til den norske Staten ettersom denne har paafoert oss alle store skader.

 

 

Av ren nysgjerrighet: hvordan ønsker dere at den norske stat skal være (eller skal den legges ned, kanskje)?

Jeg tilbyr deg Kr2Millioner i aksjer og skattelettelse paa Kr 300,000 i aaret (gjennomsnitt) om du hjelper "Anarkistene" til makten :thumbup: Sjekk anarkist-traaden om du vil vite mer

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg spør er at det ser ut som at du og Tå har en illusjon om at staten ikke på noen som helst måte tjener folket..

 

Den norske stat tjener først og fremst seg selv. Kortsiktig politikk for å få stemmer. Sier jo seg selv at dette ikke er det beste for velgerne.

 

Hva er det overordnede målet til en politiker?

Ikke vet jeg, men maktposisjoner virker å overgå politikk. "I vil bli statsminister"! FN?

 

Skal selvsagt ikke slenge alle politikere under samme kam, men maktposisjon er viktigst. Man får ikke gjennomført sin politikk utenom.

 

Noen som husker svømmebassengsaken?

http://www.dagbladet.no/2009/10/13/nyheter/statsbudsjettet_2010/innenriks/politikk/skatt/8550092/

 

For ordens skyld en nyere artikkel?

http://www.dagbladet.no/2010/10/05/nyheter/innenriks/penger/kommuneokonomi/vestnes_kommune/13690156/

 

Og denne personen stoler landets befolkning på? (Stoltenberg er ikke et unikt tilfelle)

 

Når en jeg kjenner forteller meg løgner/løftebrudd, så mister jeg all tillit til denne personen. Gir man tillit til personer man ikke kan stole på så lever man farlig og er i mine øyne naiv. Man bør ihvertfall unngå å havne i situasjoner hvor man gjør seg avhengig av at den personen holder et løfte. Dette er sunn fornuft.

 

 

Av ren nysgjerrighet: hvordan ønsker dere at den norske stat skal være (eller skal den legges ned, kanskje)?

 

Å si at jeg har en alternativ løsning ville vært ignorant. Det er naturlig å ønske å forbedre seg. Hva kjennetegner en suksessfull bedrift for eks? Vilje til nyskaping og tilpasningsevne i forhold til endringer. Kan man sammenligne en bedrift med staten? Jeg vil påstå det. Staten er jo ganske enkelt en stor organisasjon som tilbyr tjenester og forvalter penger.

 

Hvor ligger så problemet? Jo, staten har monopol på å være stat. Monopolistiske bedrifter har ingen ønske eller behov for nyskaping. Er dette positivt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg sansynligvis ikke stemmer ved neste valg er rett og slett at jeg ikke er enig med noen av partiene.

 

De fleste partier har noen bra saker jeg støtter, men så har dem alle også noen idiot-saker jeg ikke kan fordra og ikke akter og stemme på.

 

La meg ta et eksempel (ikke reele meninger nødvendigvis):

 

Jeg vil ha billigere veiavgift, likestilt verneplikt, billigere varnehageplasser

 

Parti1 vil ha billigere veiavgift, men vil ikke likestille verneplikten, vil ha billigere varnehageplasser

 

Parti2 vil ha dyrere veiavgift, vil likestille verneplikten og ha billigere barnehageplasser.

 

Vel hva skal jeg velge?

INGEN av dem, fordi jeg ikke støtter opp om det dem mener.

Fordi om jeg stemmer Parti1 sier jeg samtidig "Jeg vil ikke likestille verneplikt"

Stemmer jeg Parti2 sier jeg samtidig "Jeg vil ha dyrere veiavgift".

 

 

Jeg vil heller si at det er dem som stemmer som ikke kan komme å klage etterpå.

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg sansynligvis ikke stemmer ved neste valg er rett og slett at jeg ikke er enig med noen av partiene.

 

De fleste partier har noen bra saker jeg støtter, men så har dem alle også noen idiot-saker jeg ikke kan fordra og ikke akter og stemme på.

 

La meg ta et eksempel (ikke reele meninger nødvendigvis):

 

Jeg vil ha billigere veiavgift, likestilt verneplikt, billigere varnehageplasser

 

Parti1 vil ha billigere veiavgift, men vil ikke likestille verneplikten, vil ha billigere varnehageplasser

 

Parti2 vil ha dyrere veiavgift, vil likestille verneplikten og ha billigere barnehageplasser.

 

Vel hva skal jeg velge?

INGEN av dem, fordi jeg ikke støtter opp om det dem mener.

Fordi om jeg stemmer Parti1 sier jeg samtidig "Jeg vil ikke likestille verneplikt"

Stemmer jeg Parti2 sier jeg samtidig "Jeg vil ha dyrere veiavgift".

 

 

Jeg vil heller si at det er dem som stemmer som ikke kan komme å klage etterpå.

Du kan ikke forvente at du er enig i all politikken til et parti. Jeg er imot EU, men jeg stemmer forsatt Høyre som er partiet som er mest positiv til EU. Tror ikke de har noen planer om å fjerne verneplikten heller. Noe som er langt viktigere enn enkeltsaker, er hvilken retning du ønsker at landet skal gå mot.

 

Ønsker du mer fokus på distriktene, så er SP valget. Ønsker du mer venstrevridd eller er egentlig ganske fornøyd med dagens politikk, så er AP valget for deg. Ønsker du sosialisme så stem på SV. Ønsker du mer høyrevridd politikk stem på FRP eller Høyre. Ønsker du flere asylsøkere, stem på Venstre. Retningen de vil ta landet i, er langt viktigere enn hva de mener om enkeltsaker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

La meg ta et eksempel (ikke reele meninger nødvendigvis):

 

Jeg vil ha billigere veiavgift, likestilt verneplikt, billigere varnehageplasser

 

Så er det store spørsmålet.

 

Er det "du" vil ha til det beste for samfunnet? Og bør "du" dermed stemme deretter?

Kanskje du trur at det er det beste for samfunnet, men det betyr jo ikke at det er det.

 

Med "du" så mener jeg ikke nødvendigvis deg Dj

Endret av Tå.
Lenke til kommentar

Norge er et flertallstyranni!

 

Vær stemme teller ikke likt, og partiene er lammet etter 1,5 år i styre, fordi da skal alt bare gå på å være populær foran neste valg!

 

Samtidig som det er krav om bred støtte i stortinget for nærmest alle forslag.

 

Vi kan fort ende opp med en liten handlekrafting regjering, og den er med flertall eller ei lite handlekraftig etter 2 år, for da gjøres alt for å bli valgt til neste valg.

 

 

Det er en ond sirkel vi er inne i.

 

I det minste burde vær stemme telle likt.

 

Så er vel snart alle statsansatte, og vi får en ren sosialiststat.

Lenke til kommentar

Må si meg enig der Germy, når enkelte innbyggere for en høyere innvirkning på ting en andre så er jeg faktisk i tvil om dette kan kalles et demokrati.

 

Satt det litt på spissen kunne jeg som politiker sagt "alle som heter Dj_Evelen" sine stemmer gjelder en milion ganger mer en de som ikke gjør det.

 

La meg ta et eksempel (ikke reele meninger nødvendigvis):

 

Jeg vil ha billigere veiavgift, likestilt verneplikt, billigere varnehageplasser

 

Så er det store spørsmålet.

 

Er det "du" vil ha til det beste for samfunnet? Og bør "du" dermed stemme deretter?

Kanskje du trur at det er det beste for samfunnet, men det betyr jo ikke at det er det.

 

Med "du" så mener jeg ikke nødvendigvis deg Dj

Tja, jeg mener vel at jeg vet bedre en regjringen i en god del saker, kanskje ikke i angående forvaltning av penger, men det er først og fremst ikke denne poletikken jeg finner intressang, jeg ser mer på rettigheter, plikter, likestilling, osvosv, slik poletikk engasjerer meg, men om jordbruke får litt mer penger en barnehagene er ikke noe som bryr meg nevneverdig.

 

Men ellers, føler du at du kan klage på at Norge blir med i EU når du stemmer frem et parti som er i for EU?

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i at det er alt for mange som lar personlige motiver og egoisme ødelegge for fellesskapet. Mange offentlig ansatte burde strengt tatt sagt opp jobben sin hvis de var totalt altruistiske, for jeg har STOR tro på at det Norge trenger er en kritisk gjennomgang av en nøytral part - etterfulgt av en knusende streng effektivisering. Dessverre er offentlig ansatte svært mektige, spesielt siden det er så mange av dem.

 

På den annen side så erkjenner jeg det (faktum?!) at vi trenger en stat som tar seg av visse oppgaver, og at vi må betale skatt for å få til det. Hvis alt skal settes ut i markedet, så vil noen parter lide. Og tro meg - dette er sant! Se bare på hvordan folk har det i USA, eller grunnleggende økonomisk teori: ikke alle kunder er lønnsomme (dvs ønskelige). Jeg hadde blitt rimelig glad om forsikringsselskapet mitt gikk konkurs rett før huset mitt brant ned eller rett før jeg kom i en ulykke og ble ufør... Nei, vent..

Endret av Dux ducis
Lenke til kommentar

Har ikke kilder, men sa på tallene for circus en månedestid siden.

 

Ca 5 % lever i fattigdom i USA.

 

Det tilsvarer endel millioner, men med tanke på at de er over 300 millioner.

 

Så lever mange godt.

 

jeg tror, merk tror at Norsk politikk og styring ikke ville fungert der, akkurat som en ren USA politikk i Norge ville gjort.

 

Det er rart med USA, de er så liberale og elsker frihet, men forsatt så konservative på en annen side.

 

Dessuten så gjorde noen på radio et grovt regnestykket, og kom frem til at staten Norge har nok ansatte i administrativ stilling til å styre over ca 77 millioner innbyggere.

 

 

Er det rart vi har så mye utgifter på budsjettet, og veldig lav arbeidsledighet. Sikkert derfor AP ennå er i regjering. For de har vel halve Norge bak seg, som frykter for sine unødvendige og greit betalte jobber.

 

En tredjedel jobber, en tredjedel styrer, en tredjedel er avgifter(Studenter,gamle,barn,arbeidsløse etc)

 

Hvem betaler? Jo det er den tredjedelen som jobber privat!

 

Så har vi så jævli mange rare krav for små og mellomstore bedrifter, at det blir umulig for slike å slå de store kjedene som eies av et lite fåtall i Norge.

 

Så staten, med sin griske skattlegging hindrer et fritt marked og er derfor monopol ister og burde bli stilt for Eu dommen!

Lenke til kommentar

Og tro meg - dette er sant! Se bare på hvordan folk har det i USA, eller grunnleggende økonomisk teori: ikke alle kunder er lønnsomme (dvs ønskelige).

 

USA er jo alltid et godt eksempel...

Generelt sett er det et veldig dårlig eksempel. USA er et land som er veldig annerledes enn Norge, fordi Norge er et veldig homogent samfunn. 96% av befolkningen i Norge er hvite. Norske politikere prøver å late som om Norge er et flerkulturelt samfunn, men at det bor noen asylsøkere på Oslo øst og praktisk talt nesten ingen i resten av landet gjør ikke Norge flerkulturelt. I USA ere andelen hvite 65%. Flerkulturelle samfunn, spesielt hvis deler av befolkningen kommer fra svake grupper, er ofte preget av høyere kriminalitet og større inntektsulikhet. Nå har ikke USA høyere hverdagskriminalitet, men de har verdens støre fengselsbefolkning. De kunne aldri ha hatt 60 per 100K i fengsel sånn som i Norge, og forsatt hatt et fungerende rettsvesen. Hadde USA ført norsk politikk ville de ikke fått norske forhold. Frankrike har høyere skatter enn Norge og like høyt som nabolandene våres. Velferdstaten deres er ikke like god, og inntektsulikhetene er større.

 

F.eks. I Sverige begynner minoritetsbefolkningen deres å bli større. Dette fører til at ulikheten er på vei til å øke i Sverige. F.eks. den siste Pisa undersøkelsen viste at det hadde blitt større ulikheter blandt elevene i Sverige. Det som har skjedd er at de dårlige elevene har blitt dårligere. Ser vi å Malmø, så tjener gjennomsnittpersonen 104K norske kroner per innbygger. I Rosengård derimot tjener gjennomsnittpersonen 59.2K norske kroner. Stockholm er høyere enn Malmø.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Dessuten så gjorde noen på radio et grovt regnestykket, og kom frem til at staten Norge har nok ansatte i administrativ stilling til å styre over ca 77 millioner innbyggere.

 

Beklager, men tror grunnlaget for utregningen er feil. Er en av forutsettningen at Statlige ansatte skal jobbe?

 

Diskutere loesninger?:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1281446

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Det er ikke "tror", det er ett fakta

 

Tuller du? Hva med alt det staten gir oss innenfor helse, utdanning, trygd, infrastruktur, subsidier og lignende? Er ikke det å "gi"? Det er slik velferdsstaten fungerer. Du gir og du får når du trenger det. Dette er bare utakknemlighet.

 

Jeg oensker INTET tilbake som ikke er mitt. Dvs jeg er selv istand til aa bestemme hva jeg skal bruke mine penger paa, og desverre er Staten IKKE istand til aa bestemme hva som er best for meg og bruke mine penger paa.

Hvorfor har du ikke flyttet til et bedre land dersom det er så fælt her i Norge?

 

Var det en vits?? Eller jobber du i Staten, i saafall er DITT liv lettere!

 

Livet blir enklere for veldig mange her i landet. Åpne øynene dine, les litt nyheter.

 

 

Ja, vi faar vaare muligheter begrenset.

 

Feil, vi får mulighet til mye. Du høres ut som en anarkist, noe som i hvert fall ikke fungerer.

 

Ja, det hadde vaert en enorm forbedring

Igjen, hvorfor flytter du ikke bort og lever som du vil?

Lenke til kommentar

Virker som halve forumet burdet sette seg inn i konseptet "toleranse".

 

Tuller du? Hva med alt det staten gir oss innenfor helse, utdanning, trygd, infrastruktur, subsidier og lignende? Er ikke det å "gi"? Det er slik velferdsstaten fungerer. Du gir og du får når du trenger det. Dette er bare utakknemlighet.

 

Forklar meg hvorfor dette er en god ting? Seriøst! Gi meg gode argumenter med basis i fornuft.

 

Om du ikke har lest siste innlegg på side 2 i denne tråden så bør du gjøre det. Det som står der gjelder deg.

 

Moderne indoktrinering skal ikke undervurderes. Ikke at jeg nødvendigvis sier at du er indoktrinert på noen som helst måte.

 

Og for ordens skyld så tror jeg Skatteflykning allerede har forlatt landet.

Endret av Tå.
Lenke til kommentar

Vi har dårlige veier, nesten ingen motorvei.

Vi har et veldig gammelt nettverk for strøm

Vi har enorme helsekøer

Mange gamle må ligge på gangene på sykehjem i vente på at noen andre dør

Vi skårer dårlige på skolen generelt

Det er ikke engang skolemat på skolen.

Politi har for få ressurser til å ta kriminelle

Kriminelle blir sendt ut av fengsel for tiden, pga økonomi

Skattlegning ødelegger for mellomstore og små bedrifter, ingen virkelig konkurransenivå for de store bedriftene.

Nav har en dårlig struktur på regler og utbetaling

 

 

Hva sa du om at vi får så mye infrastruktur, helse og utdanning?

 

I forhold til at en vanlig arbeidene i 30 årene betaler ca 70 % av inntekta si til staten, så krever jeg mer rett og slett.

 

Riktignok så lever vi bra for det meste, men herregud det kunne blitt effektivisert!

For å holde dagens standard.

 

Begynn med å sparke halvparten av de statsansatte, slå sammen kommunene. Så vi får 4 regioner. Sør, Nord, Øst og Vest. Så har vi spart endel administrative utgifter der. Bygg veier med penger fra fondet. Senk antall dødsfall og spar over tid mer penger der(Gjennomsnittlig koster et liv mellom 20-30 millioner i trafikken)

 

Gi oss horehud og gambling, samt en ny narkotika reform. Vips så fikk vi inn enda mer penger, samtidig som vi sparte politiet for masse ressurser.

 

Bruk resten av ressursene til politiet på finanskriminelle og gjenger.

 

Bare en tanke :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...