Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny router: Vente på Asus RT-N56U?

Anbefalte innlegg

Hei,

Min gamle sliter WRTG54GS tok kvelden i går med et *POFF* og blårøyk - så jeg må ha ny router.

Det er om lag 25 andre nett i min umiddelbare nærhet, så jeg har pleid å bytte kanal med jevne mellomrom etter hvor det er færrest konkurrerende nett.

Med WRTG54 hadde vi grei dekning i hele leiligheten (2 etasjer) - men ikke mer en grei, så jeg trenger en router hvor det trådløse fungerer ok. Når det svinger på det meste har jeg en PC (gjerne på streaming av video/ film) og Xbox koblet til med kabel, samtidig som det gjerne er en laptop hvor det spilles, en Ipad og en smarttelefon igang på det trådløse. (Som dere skjønner så snakker vi ikke sammen i vår familie... :hmm: )

Spørsmål: Jeg ser at Asus RT-N56U for bra omtale på Dinside.no, men den er fortsatt ikke i salg.

Bør jeg vente på den nye Asusen, eller gå for de som anbefales mest her: WNDR37000 eller Asus RT-N16? Og hvilke av de sistnevnte tror dere vil passe meg best?? Eller er det andre routere som vil passe meg enda bedre??

Tips??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer en modell som heter RT-N76 (ser ut som RT-N16 med eksterne antenner og har 5GHz i tillegg).

Alle disse routerne som nevnes duger bra. De klarer alle fint over 100Mbit internett og masse forbindelser.

De nevnte ASUS-modellene har alle 128MB RAM og de to med eksterne antenner har 32MB flash, mens N56 har 8MB flash (=max størrelse på firmware). Planlegger du å flashe med DD-WRT, så vil jeg anbefale de med 32MB. Du kan legge inn mere funksjonalitet da.

Jeg har selv RT-N16 med DD-WRT og har aldri vært så fornøyd med en router før.

Den bare tikker avgårde uansett hva du hiver til den.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...