Straydog Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Hei. Jeg er ute etter en ny skolelaptop. Maskinen skal kun benyttes til skolearbeid, så jeg er ikke ute etter høy grafikkytelse/tilsvarende. Hva jeg derimot legger STOR vekt på er; - batterikapasitet - støynivå - varmeutvikling - prisklasse < 5000,- Er det noen som enten kan gi meg noen anbefalinger på aktuelle kandidater, eller link til eventuelle tester av ulike laptoper i denne kategorien? Edit: topic (fra arbeidslaptop - skolelaptop) Endret 2. desember 2010 av Straydog Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Fryktelig misvisende topic du har. En arbeidslaptop er per definisjon en profesjonell maskin og koster som regel en hel del mer. De har fokus på ytelse, solid konstruksjon og skalerbarhet i større organisasjoner Laptoer som koster 5 000 er generelt sett forbruker maskiner og kan kjøpes hvor som helst. De er som regel ganske like i specs og ytelse. Det du skal generelt se etter er: Integrert skjermkort, og hvor mange celler batteriet har (flere desto bedre). En lavere CPU klasse vil også bruke mindre strøm. Så en Intel I3 eller I5 CPU er det du skal ha. Om du kjøper på nette eller elkjøp/expert eller lignende er neste det samme. AKIRA Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 2. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2010 Ok, takk for svar. (har endret topic) Men finnes det forbrukertester av laptoper i denne kategorien? Er jo en en jungel av maskiner der ute til salgs, så det vil jo bli rimelig tidkrevende dersom jeg skal lete etter den optimale. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Ta en titt: http://www.dinside.no/92524/de-beste-pc-tilbudene AKIRA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå