Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Engine Starter Knapp for Golf 3?

MPC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei, kan ikke forstå hvorfor dette skulle være ulovlig.

For å montere en sånn knapp kan du gjøre det lett og vanskelig.

Vanskelig:

Kjøp deg en haynes bok og finn riktige kabler inni rattstammen / dashbord. Kobl deg på parallelt med start på nøkkel.

Lett:

Finn en plass som kun har strøm når tenning er på. Typisk bilstereo. Men golf 3 har strøm på bilstereo bare når nøkkelen står i. Så finn en annen plass. Sett på en sikring ca 1 A, så til knappen og så til innslaget på starteren. Sett på en 1 A sikring her også.

Lenke til kommentar

Er ikke lett å få motoren til å starte med et lett trykk. En tidsforsinkelse kunne løst dette, men tror starteren hadde blitt lite sammarbeidsvillig etter en stund. Motoren starter jo ikke like fort hver gang.

Kanskje en trykkføler i eksosen i tillegg til forsinkelse kunne slått av starter? Uansett er vi nok uten for scope of project for MPC.

Lenke til kommentar

Hei!

Kjøpte meg i går eit Motor Starter Knapp frå Bil Xtra for 79 kroner. Dessverre så er den ikkje like fin som den i biletet :/ og har kun 2 utganger og ikkje 3. Såg også eit Haynes manual bok for Golf 3, men den kosta 400 kr :/.

Så det som eg vil helst gjere er å fjerne eit av dei få plastikk platane som eg har i dashborded. Skjære ut eit 2 cm diameter så eg kan få plass til start knappen i den. Men så har det slikt at eg veit ikkje korleis eg kan fjerne dashboarded utan å øydelegge noko. Har sett litt rundt på internett for eit billigare Haynes manual, og har funnet noko som kostar 20 pund som er rundt 190 kr.

Edit: Fant dette: Trur dere denne vil fungere også i Golf 3? Ser veldig enkelt ut!

http://forums.vr-zone.com/vrrroomm-vrrroomm/345382-diy-install-engine-start-button-pictures.html

Endret av MPC
Lenke til kommentar

Hei igjen. Siden denne tilkoblingen krever elektro- og bil- kunnskap, så velger jeg ikke å skrive hvordan dette gjøres. Uten kunnskap og erfaring kan skade deg selv og du kan gjøre bilen din brannfarlig.

Du kan også gjøre bilen trafikkfarlig for eksempel dersom starteren slår inn når du er i fart.

Få heller noen som kan dette til å hjelpe deg. Du trenger multimeter, kabelskosett, sikringer osv.

Edit: Dårlig formulering.. og quote error.

Endret av Luske_Ludvig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...