Postkassestativ Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Skal skifte motor på en galant 95 mod, men navskruen på venstre side sitter så jævli at jeg har ødelagt 2 stk latarm, 1 stk 32mm kopp og en kort forlenger. Kunne ha varmet den hvis jeg hadde hatt noe å varme med. Noen som har andre forslag en rå makt?? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Skal skifte motor på en galant 95 mod, men navskruen på venstre side sitter så jævli at jeg har ødelagt 2 stk latarm, 1 stk 32mm kopp og en kort forlenger. Kunne ha varmet den hvis jeg hadde hatt noe å varme med. Noen som har andre forslag en rå makt?? Sjekket at det ikke er linkse gjenger? Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Slagtrekker fungerer mye bedre enn latmannsarm på slikt. Prøv kraftpipe og muttertrekker om du har tilgang på slikt. Du kan også stikke innom en dekksjappe o.l. og de hjelper deg helt sikkert med å løsne mutteren. Tar ikke mange sekundene. Selvsagt greit å vite om det er links eller ikke Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 2. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Det er helt vanlig gjenger på den, var ikke noe problem å løstne den på den andre siden, har prøvd med slagtrekker uten at den løstnet Endret 3. desember 2010 av Fjernsyn Lenke til kommentar
Brian Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Hvor lang latmannsarm brukte du? Er det bolt som er skrudd inn, eller er det mutter som er skrudd på? Kjøp en billig propanbrenner eller noe, og varm den opp og slå hardt på bolthodet et par ganger. Kjør på med mye rustløser, og prøv igjen. Opplevde at mutteren til navet på min satt noe hinsides også. Jeg varma og slo litt på den og dro til så jeg nesten dreit på meg med en passelig lang latmannsarm, og den løsnet med et smell. Disse kan ha en tendens til å sitte ganske godt. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 3. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2010 Skal få lånt meg en brenner av noe slag for å prøve det. Latarma jeg brukte var 2m med 120kg på enden uten at noe rikket seg Lenke til kommentar
Brian Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Hm, det burde holde, tar man i for mye kan det fort ende i at bolten knekker, noe som ikke er veldig gunstig akkurat. Men prøv med mye varme, slag, rustløser og latmannsarm en gang til. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Det eneste som får dette til å løsne er varme og mye varme! Denne mutteren må varmes rødglødende, enkelt og greit. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå