Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med ADSL modem

Anbefalte innlegg

Jeg har Tiscali ADSL abb.

Lampen pwr/alarm lyser som normalt.

Lampen sync. blinker grønnt hele tiden, hvilket betyr at linjen ikke klarer å synkronisere seg.

Tiscali sier at det har vært noe dataaktivitet på linjen idag, men her er linjen like dau som en sild!

Surfet senest i går klokka 12.00. Surfet senere på kvelden og problemet oppstod.

Hva kan gjøres ?!?! :-?

PS! Jeg holder til i Indre Østfold.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har Tiscali ADSL abb.

Lampen pwr/alarm lyser som normalt.

Lampen sync. blinker grønnt hele tiden, hvilket betyr at linjen ikke klarer å synkronisere seg.

Tiscali sier at det har vært noe dataaktivitet på linjen idag, men her er linjen like dau som en sild!

Surfet senest i går klokka 12.00. Surfet senere på kvelden og problemet oppstod.

Hva kan gjøres ?!?! :-?

PS! Jeg holder til i Indre Østfold.

Dette er det lite du kan gjøre med, feilen ligger mellom modemet og sentralen. Det du kan gjøre er:

- Sjekk og evt. prøv å bytt kabeler mellom splitter/modem og modem/kontakt

- Sjekk at splitteren er riktig koblet

- Slå av og på modemet.

Om ikke noe av dette funker, ring tiscali og få de til å feilmelde linja di. Da kommer det sikkert en hyggerlig fyr fra bravida med sine måleinstrumenter og sjekker linja di!

Lenke til kommentar

Det er vel ingen som har vært og fingret med splitteren !? :o

Høres mer ut som et Telenor linjeproblem, de kobler jo patchene i hytt og pine på sentralene. Men det kan like gjerne være trøbbel hos Tiscali, selv om de ikke er klar over det. Prøv å resette modemet bare for å være sikker på at det ikke er det som har hengt seg opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...