Nitrius Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 (endret) Har en 60GB PS3 som ble kjøpt i september 2007 på Elkjøp, så langt har den funket utmerket, men om det skulle skje noe, som at den f.eks får den beryktede "YLOD" nå eller i fremtiden, har jeg da noe form for garanti? Garantien til Sony varer vel bare i et år, men mener vi har noe reklamasjonsrett eller noe i den duren, som varer i 5 år? Stemmer dette? Isåfall vil det bety at om det skulle skje noe med PS3'en min mellom kjøpedato og 5 år frem i tid, så vil jeg kunne få den fikset eller få ny? Endret 1. desember 2010 av Nitrius Lenke til kommentar
stc887 Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 5 år reklamasjons rett om det er et privat kjøp. er det næringskjøp f.eks som at den er kjøpt inn til jobben din eller foreninger o.l. så er det 2 år reklamasjon. Konsollen blir byttet i ny av Nordisk Film. mellom 4-8 uker ventetid på 60 GB. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 2. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2010 Okay, takk for svar. Hva dekker reklamasjonsretten egentlig? Har jeg rett på ny PS3 uansett hva som skjer så sant det skjer "normalt"? Regner med at om jeg f.eks kaster PS3'en i bakken slik at den stopper å funke så dekker vel neppe reklamasjonsretten det, hehe. Og skulle det skje noe så er det bare å ta turen til hvor den ble kjøpt med kvittering og si hva som er galt, så er det bare å vente? Lenke til kommentar
stc887 Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Okay, takk for svar. Hva dekker reklamasjonsretten egentlig? Har jeg rett på ny PS3 uansett hva som skjer så sant det skjer "normalt"? Regner med at om jeg f.eks kaster PS3'en i bakken slik at den stopper å funke så dekker vel neppe reklamasjonsretten det, hehe. Og skulle det skje noe så er det bare å ta turen til hvor den ble kjøpt med kvittering og si hva som er galt, så er det bare å vente? Reklamasjonen dekker fabrikasjonsfeil. Altså all innmat i ps3. men ikke fysisk skade eller vannskade eller lyn nedslag f.eks. Bare å ta turen innom elkjøp å ta tiden til hjelp. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 Konsollen blir byttet i ny av Nordisk Film. mellom 4-8 uker ventetid på 60 GB. Er det lov å høre om man f.eks kan få slim utgaven av PS3'en i stede? Så man kanskje slipper ventetiden? Lenke til kommentar
stc887 Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Konsollen blir byttet i ny av Nordisk Film. mellom 4-8 uker ventetid på 60 GB. Er det lov å høre om man f.eks kan få slim utgaven av PS3'en i stede? Så man kanskje slipper ventetiden? selvfølgelig. men erfaringmessig så er det helvette å få nordisk film til å gjøre det. spør elkjøp fint er mitt tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå