Hazzo Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Jeg har tidligere brukt video kamera som kosta meg 4000kr.. full HD og funka ganske så bra! men vil oppgradere meg til en SLR nå siden etter det jeg har sett så ser bilde utrolig mye bedre ut.. og jobber som sagt som musiker så kjenner til mange som bruker det på konserter/musikkvideor ++... så har tittet litt på Canon 550D hørt det er bra og jeg selv syntes kvaliteten ser helt rå ut! men.. så er det, det med autoF... folka sier det er stress siden du må drive å snurre på fokusen heletia.. men når jeg ser ting på nettet så ser det ut som om det er autoF på den.. siden den mister ikke fokusen uansett om du beveger deg osv.. så da har jeg hørt at Sony A33 har autoF.. og det er jo herlig! nå har jeg ikke lest så mye om sony mest Canon.. en annen ting er.. jeg føler personlig at Canon er ''The Best'' kanskje jeg som bare innbiller meg det... men ja.. Det jeg kommer til å bruke cammen til er.. Filme behinde the scenes filmer, filme konserter, filme noen enkle musikkvideor og ja med andre ord hjemmebruk ish.. ikke no big.. ang pris.. tenker meg 6500 er MAX.. Trenger også at cammen filmer bra i mørke steder og tar opp lyd ganske bra... pluss har aldri eid SLR før så greit om det er en eazy en.. Hadde satt utrolig pris på svar! Lenke til kommentar
Fiple Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Hei, svaret er kanskje ingen av dem? Problemet med alle er at de går varme og slår seg av, lite egnet for konserter hvor man ønsker kontinuerlig opptak. Løsningen kan være et HD videokamera som fanger det store bildet og kreative snutter med dslr video. Generelt er frihåndsvideo med dslr helst til bruk når barna har fødselsdag, hvis du ikke bruker diverse rigger, stativ m/m. Skal du bare fange stemningen på en konsert kan Nex5 med ekstern mikrofon være et hendig alternativ. Skal du til med rigg osv er kanskje Canon 550 rette løsningen, den har noe bedre manuell kontroll. Sony A33 er mer "gøy" med morsomme funksjoner som video autofokus, panorama, HDR og twilight modus,som kan være egnet til "stills" uten blits. Mvh, Fiple Lenke til kommentar
Cax Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 1) Jeg er født på 70-tallet, og det gjorde umåtelig vondt i øynene å lese det der 2) Ta også en titt på Panasonic GH1 og GH2. Med objektivet 14-140 er de er de eneste kameraene der fokus og eksponering fungerer skikkelig blant systemkameraene. Disse har ikke speil, men er helelektroniske. Problemet er at 14-140-objektivet er såpass kostbart at det sprenger budsjettet ditt litt hvis du ikke finner en fin bruktdeal. De er veldig kompakte: http://www.four-thirds.org/en/microft/body.html#i_dmc-gh1_panasonic Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå