Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny maskin, HDMI utgangen virker bare i blant. OS: Win7

Anbefalte innlegg

Har satt opp en ny maskin:

HK: Gigabyte GA-H55M-USB3 (med HDMI ut)

Har oppdatert til alt av siste drivere fra Gigabyte og siste bios.

Har til slutt fått HDMI til å funke, bruker HDMI opp mot skjermen min Benq E2200HD.

Problemet mitt er at signalet kommer og går litt, av og til må jeg plugge i en DVI eller VGA, eller slå av og på skjermen.

Et eksempel; jeg booter maskinen når HDMI funker, når maskinen starter på nytt får jeg bare beskjed på skjermen om "Ingen signal på HDMI inngang" på skjermen.

Da må jeg slå av og på skjermen, og alt funker ypperlig.

Noen forslag?

Endret av everlong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå står maskinen på power save og slår av skjermen etter 10min. Da når jeg skulle prøve å vekke den opp igjen, men å trykke på en tast eller bevege på musa, så slo skjermen seg på, men jeg fikk opp "Ingen signal på HDMI inngang), måtte da slå av og på skjermen manuelt for å komme inn igjen. Merkelig? Ja!

Lenke til kommentar

Ja, såpass ser jeg, men det skal vel ikke være sånn? Er det noe feilsøkinger som man kan gjøre?

Det er vel lite du kan gjøre ettersom det ser ut til at problemet skapes av et-eller-annet i monitoren og/eller Gigabyte-kortet. (Bortsett fra å prøve med en annen kabel.)

Du kan jo følge med i BenQ og Gigabyte-forumene og se om det er andre med tilsvarende problemer som har funnet en løsning.

Og, du kan jo alltids bruke "eliminasjonsmetoden": fungerer Gigabyte-kortet mot en annen HDMI-skjerm og fungerer skjermen mot en annen HDMI-kilde? Det kan godt hende at de virker hver på sin kant, men ikke sammen. (Som med enkelte personer jeg kjenner ...)

Hvis du har fått en "mandagsmodell" som ikke er helt god, så kan det hende det er en god grunn til å få byttet produktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...