Romis Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Hei! Akkurat nå driver jeg på med en Youtube channel hvor jeg legger ut videoer, men det tar utrolig lang tid å rendre og encode filmer fra Fraps? La oss ta et eksempel. Jeg har filmet 8 timer med film med Fraps, og jeg har lyst til å sette sammen klippene til et klipp, kan jeg da bruke et nVidia skjermkort med Cuda for å gjøre det mye fortere enn å bruke CPU'en til å encode og komprimere filene? Lenke til kommentar
Føss Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Hei. Temlig sikker på at det skal være mulig, men du må finne mykvare som støtter gpu bruk. Google kan hjelpe deg Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Eneste jeg har vært borti var en som enkodet til iPhone og det styret der med små skjermer, men har ikke hørt om noe for x264 eller XVID / DIVX. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 2. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2010 Jeg bruker et videoredigeringsprogram til å legge på watermark, og deretter komprimerer og encoder jeg filmen på en gang til en 15 minutters film med 1920x1080 oppløsning og 1080p kvalitet. Spørsmålet mitt er derfor om jeg må bruke et videoredigeringsprogram til å legge på watermark, og så bruke et video encoding program til å komprimere filene. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 2. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2010 Har sett litt rundt, og Super LoiLoScope er tydeligvis det eneste video editing programmet som støtter CUDA, og rendrer filmer opp til 20 ganger fortere enn CPU'er. Men det koster 118 dollar, og programmet er ikke på *kremt* Thepiratebay. *kremt* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå