CypheroN Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Å ta selvmord når man nærmer seg 80 år er ikke særlig normalt. Spesielt! Musikk som sammenlignes med Themes from William Blake's The Marriage of Heaven and Hell, må sjekkes ut. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 I form av lyrisk inspirasjon og tidvis ambience/avant-garde. Hør på youtube-eksempelet, det er herlig. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 (endret) Da var dagen kommet, og vi er nå på 1983. 1983 1983 var et fint år, i grunn, ettersom det var flere "store" debutalbum, samt at GNU ble annonsert. Hurra! Nok historie. Det var tre album det sto mellom nå, og alle tre burde være kjent for de fleste. Metallica slapp sin Kill 'em All, som på mange måter ble definisjonen på west-coast thrash. Samtidig slapp Slayer sin overlegne Show no Mercy, og markerte seg som det beste thrashbandet. Noen år senere skulle de slippe sin beste plate, nemlig South of Heaven. Flame on. Så har vi den siste, den med de beste vokalprestasjonene og definitivt mest far out-lyrikk. En liten nisse, nå avdød, slapp sin Holy Diver dette året, og gjorde stor suksess med nyvaskede tigre og store sverd. Dette er go' gammelmanns happymetall slik det skal høres ut, og har på mange måter influert power i vel så stor grad som Kai Hansen, Mikael Kiske og resten av klumpene i Helloweens gullalder. Vi tar selvsagt med et lytteeksempel, en klassiker absolutt alle har hørt. http://www.youtube.com/watch?v=64coD-rx9sk Endret 5. desember 2010 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 6. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2010 1984 Vi har kommet til George Orwells omtalte år, og det var en del gode utgivelser dette året og. Madonna ble jomfruelig og Judas Priest skrek ballene av seg. Allikevel er det enda en klisjé jeg skal dra frem, før vi forhåpentligvis klarer å finne noe annet. Her kommer vi til Celtic Frosts debut Morbid Tales, selv om To Mega Therion er favoritten her. Vi lar Celtic Frosts suksess og deres inspirasjon til ettertiden vises med et lytteeksempel. http://www.youtube.com/watch?v=tZnjQDIliPc Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Dette var også året da Mayhem ble opprettet. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Ikke Bathory!? Hehe. Celtic Frost er fett det og! Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 Opprettet, ja, men Deathcrush kom ikke før en liten stund senere. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Opprettet, ja, men Deathcrush kom ikke før en liten stund senere. Klar over det, bare tilleggsinfo. Endret 7. desember 2010 av CypheroN Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 Alltid trivelig, vet du. Nå begynner vi å komme inn i den virkelig spennende æraen, så vi satser på å finne noen gullkorn her og der. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Spent på 1985 nå! Utrolig mange gode skiver dette året! Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 1985 kommer asap. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) 1985: Slayer eller Dire Straits! Evt. John Fogerty. høhø, to siste vet jeg ikke akkurat om du hører på. Men spennende med ny input. Endret 7. desember 2010 av Matsemann Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Flyttet. Æsj, Dire Straits. Endret 8. desember 2010 av Lycantrophe Lenke til kommentar
nybb Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Wow, overraskende valg, men aldeles et godt valg! Er ett av Mötorheads 3 beste album. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 Hvorfor overraskende? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 At den sangen var såpass gammel ante jeg faktisk ikke. Æsj, Dire Straits. Lurer litt på om jeg skal ordne Dire Straits cd til deg i julegave eller noe. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Fett, Motorhead er alltid god stemning Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 At den sangen var såpass gammel ante jeg faktisk ikke. Æsj, Dire Straits. Lurer litt på om jeg skal ordne Dire Straits cd til deg i julegave eller noe. En fin måte å gi julegave til seg selv? \o/ Men den er gammel&god. Fett, Motorhead er alltid god stemning WE ARE THE ROAD CREW. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) 1985: Slayer eller Dire Straits! Evt. John Fogerty. høhø, to siste vet jeg ikke akkurat om du hører på. Men spennende med ny input. Eventuelt Possessed - Seven Churches, Tom Waits - Rain Dogs, Bathory - The Return of the Darkness and Evil eller Death In June - Nada! Endret 7. desember 2010 av CypheroN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå