Bartin Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Heisann! Min første "Trenger-lekse-hjelp-raskt" tråd. Det jeg trenger hjelp, eller innspill med, er HVA kan ta opp. Emne er da PC-bruk i skolen. Jeg tenker mest på positive og negative sider, og eventuelt potensiale til det å bruke PC i skolen. Men, så kommer jeg ikke lenger. Kommer ikke på hva jeg skal skrive - med andre ord er jeg tom. Jeg trenger altså tips/råd/innspill og meningene deres Almenn VGS 1. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Et par momenter verdt å nevne: - Nytteverdi for elever - Irritasjonsmoment for lærer - Endring av metoder for diverse skoleoppgaver, og læreres vansker med å følge med i utviklingen - Lesebrett-revolusjon? - Distraksjonsmoment for elever - Effektivisering/organisering - Plagiat - Tekniske problemer En liten idémyldring der Lenke til kommentar
Bartin Skrevet 1. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2010 Takker og bukker! Er slike punkt jeg låser skrivingen min fast på. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Mulig kilde: Lærer vi mer med blyant? 1 Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Forsker tror håndskriften vil dø ut Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Distrasksjonsmoment for de som lett lar seg lede av veien, men også andre som evt. måtte sitte bak og blir distrahert av det som skjer forhånd. Lenke til kommentar
Bartin Skrevet 1. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2010 Takk skal dere ha! Vil bruke mye som er blitt sagt i artikkelen. Uten tvil mange viktige punkt å ha med Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Mange spennende spørsmål her. Jeg tror det viktigste er at du ikke tar for mye parti med den ene eller andre siden, men får frem at PC-bruk ikke automatisk gjør all læring bedre eller lettere. Det er nok heller ikke bra å være alt for negativ Lenke til kommentar
Bartin Skrevet 1. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2010 (endret) Det som blir litt av utfordringen nå. Prøver å være så nøytral og objektiv som mulig, og heller spare opp konklusjonen av min egen mening av saken til slutt. Velger å skrive om fordeler og ulemper (det som Pedersen nevnte) - det at det kan være et forstyrrende element, eller et hjelpemiddel, undervisningen til eldre sammenlignet med yngre - det at eldre ofte er gammeldagse og ikke er helt med i utviklingen, mens yngre derimot har selv delvis vokst opp med teknologiske duppeditter og vil velge og ta i bruk PC mer. Prøver også å komme inn på det at undervisningen kunne vært mer tilrettelagt til PC-bruk, og hvilke muligheter det finnes. Noen som har andre forslag/endringer som jeg kan ta med? Til stor hjelp for meg! Endret 1. desember 2010 av Bartin Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Det at man kan løsrive seg fra lærebok i størregrad - og fokusere mer på læreplanen er også et poeng. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 (endret) Dersom teksten er veldig usikker (diskuterer frem og tilbake) bør ikke konklusjonen være for bastant. Husk at konklusjonen er noe som skal komme helt naturlig på slutten. Leseren skal når konklusjonen leses tenke: ja dette er logisk/står i stil til hva som er diskutert før. Du kan gjerne avslutte med et åpent spørsmål som er positivt mot videre utvikling. Endret 1. desember 2010 av Thorsen Lenke til kommentar
Bartin Skrevet 1. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2010 Du har vel kanskje rett der. Er vel bedre å heller oppsummere, en å banke til med min egen konklusjon.. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 ar par pungter: Miljøvennlighet: + Man slipper bruke pappir og bøker - bruker strøm Lenke til kommentar
Bartin Skrevet 2. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2010 Har da fått skrevet ferdig artikkelen. Den ble på 2 sider. Jeg føler den ble bra, men det kan ha noe med at jeg er veldig lei av å skrive akkurat nå. Om noen vil lese kan jeg sende en PM. Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå