Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Artikkel om PC-bruk i skolen

Anbefalte innlegg

Heisann!

Min første "Trenger-lekse-hjelp-raskt" tråd.

Det jeg trenger hjelp, eller innspill med, er HVA kan ta opp. Emne er da PC-bruk i skolen. Jeg tenker mest på positive og negative sider, og eventuelt potensiale til det å bruke PC i skolen. Men, så kommer jeg ikke lenger. Kommer ikke på hva jeg skal skrive - med andre ord er jeg tom.

Jeg trenger altså tips/råd/innspill og meningene deres :)

Almenn VGS 1.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et par momenter verdt å nevne:

- Nytteverdi for elever

- Irritasjonsmoment for lærer

- Endring av metoder for diverse skoleoppgaver, og læreres vansker med å følge med i utviklingen

- Lesebrett-revolusjon?

- Distraksjonsmoment for elever

- Effektivisering/organisering

- Plagiat

- Tekniske problemer

En liten idémyldring der :)

Lenke til kommentar

Det som blir litt av utfordringen nå. Prøver å være så nøytral og objektiv som mulig, og heller spare opp konklusjonen av min egen mening av saken til slutt.

Velger å skrive om fordeler og ulemper (det som Pedersen nevnte) - det at det kan være et forstyrrende element, eller et hjelpemiddel, undervisningen til eldre sammenlignet med yngre - det at eldre ofte er gammeldagse og ikke er helt med i utviklingen, mens yngre derimot har selv delvis vokst opp med teknologiske duppeditter og vil velge og ta i bruk PC mer.

Prøver også å komme inn på det at undervisningen kunne vært mer tilrettelagt til PC-bruk, og hvilke muligheter det finnes.

Noen som har andre forslag/endringer som jeg kan ta med? :) Til stor hjelp for meg!

Endret av Bartin
Lenke til kommentar

Dersom teksten er veldig usikker (diskuterer frem og tilbake) bør ikke konklusjonen være for bastant. Husk at konklusjonen er noe som skal komme helt naturlig på slutten. Leseren skal når konklusjonen leses tenke: ja dette er logisk/står i stil til hva som er diskutert før.

Du kan gjerne avslutte med et åpent spørsmål som er positivt mot videre utvikling.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...