kidneb50 Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Hei jeg har en bærbar pc, og jeg blir hele tiden plaget av at den går varm hele tiden, noen ganger kan den bare ta å "slutte" ut og jeg blir nødt til å skru den av. pc en er en acer aspire 5920g og som jeg ser har mange problemer med skjermen , jeg derimot har problemer med skjerkortet(som jeg da tror), det som skjer er at med engang jeg starter et spill går vifta opp i max og alt begynner å"fryse" og "lagge". har prøvd å formatere den , med Acer emproving technology, som den bare er stilt tilbake til Fabrikk instillinger. Er det da noen vits å formatere den ? ,noen som har noen forslag til hvordan jeg kan få pcen min til å bli like bra som den var før ? Takk for svar! Lenke til kommentar
kehax Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Jeg er temmelig sikker på at kjøleribbene er helt tette av støvklatter. Tar jeg ikke feil er denne fra høsten 2007? Kjøp trykkluft på boks, blås godt inn i vifte og kjøleribber. Du vil nok merke stor forskjell. Aller best er å sende den inn for rens... men det koster jo skjorta. Endret 2. desember 2010 av kehax Lenke til kommentar
Thomas N/A Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) Fikset nettopp en likende laptop i dag med samme problemet. - Skru ut skruene som holder det store lokket under PC'en (dekker ca 50% av baksiden). - Her ser du viften og kjøleribbene. - Skru ut de 4 skruene som holder kjøleelementet og viften. - Koble ut kontakten til viften. - Skru av lokket til viften (tre små skruer og en litt større). - Rensk kjøleribbene. - Fjern gammel kjølepasta og påfør ny og skru alt sammen. Trykkluft på boks er en midlertidig løsning - da du blåser støvet tilbake i PC'en og ikke ut: du vil bare få problemet tilbake litt senere. Fra dette: Til dette: Edit: La til bilder. Endret 3. desember 2010 av Thomas A Lenke til kommentar
kidneb50 Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 jaaa, pcen er fra høsten 2007, takk for svar jeg skal ta å prøve det så får jeg heller sende den inn til rep. eller noe lignende om det ikke gir noen resultater, Thanks(: Lenke til kommentar
thomit Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Husk også og ta ut batteriet før man begynner å rense innvendig - og ikke glem å rense selve viftebladene; effektiviteten går ned med skitne vifteblader. Ved skifting av kjølepasta, bør man enten ha erfaring, eller en god arbeidsbeskrivelse. For mye eller ujevnt lag av kjølepasta kan være verre enn for lite! Lenke til kommentar
kidneb50 Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 jeg har hvertfall prøvd å komme meg til kjøleribbene og vifta, men problemet jeg møter er at jeg må ta hele pcen i fra hvarandre for å komme fram til skruene for å skru alt ut, for at jeg skal kunne rense vifta osv, er det en spesiell måte jeg må ta den opp eller hva, har sliti med det lokket en stund nå.... Lenke til kommentar
kehax Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Jeg kjenner ikke denne modellen slik Thomas A gjør. Men din er nok akkurat like full av støvmatter på kjøleribber og i viften som på de bildene han la fram. Han har også rett i at trykkluft på box kun utsetter problemet. Men husk om du selv åpner for å rense kan dette gå utover din rett til å reklamere på produktet. Lenke til kommentar
kidneb50 Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 Tror ikke det å reklamere den har noe å si Pga den er langt over Garanti osv.. jeg vil helst bare fikse den så den kan spilles med om du skjønner Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Reklamasjon er 5 år. Lenke til kommentar
Thomas N/A Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 jeg har hvertfall prøvd å komme meg til kjøleribbene og vifta, men problemet jeg møter er at jeg må ta hele pcen i fra hvarandre for å komme fram til skruene for å skru alt ut, for at jeg skal kunne rense vifta osv, er det en spesiell måte jeg må ta den opp eller hva, har sliti med det lokket en stund nå.... Om du tar noen bilder av slik PC'en er nå, så finner vi sikkert ut av det :-) Lenke til kommentar
kidneb50 Skrevet 22. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2010 skal jeg bare ta noen bilder og legge ut her , fra under pcen da eller? den er skrudd sammen igjen nå Lenke til kommentar
kidneb50 Skrevet 22. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2010 (endret) pcen ser slik ut under, det er som du ser et middels stort lokk under, når jeg åpner det så får jeg ikke løsna vifta og kjøleelementet som du ba meg om, og når jeg prøver å"splitte" pcen så er det noe som holder igjen.. Endret 22. desember 2010 av kidneb50 Lenke til kommentar
Thomas N/A Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Glemte av denne tråden jeg.. Får du tatt et nærbilde av vifta/kjøleelementet etter at du har tatt av lokket? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå