Populært innlegg Paisley Skrevet 1. desember 2010 Populært innlegg Del Skrevet 1. desember 2010 (endret) Nyttige tråder i fotoforumet Det har den siste tidenblitt opprettet en rekke tråder i fotokatategorien,som handler om det samme. Ofte finner man det man lurer på ved bruk av søkefunksjonen, men iblant er man ikke interessert i å bla et titalls sider for å finne tråden du er ute etter. Derfor tenkte jeg det kunne være en god idé å samle trådene i fotografering underkategorien, slik at man enkelt kan finne fram til tråder. Målet med denne tråden er å ha en enkel oversikt med nyttige linker til bortgjemte tråder, og tråder av stor interesse som man ofte ser gå igjen. Planen er å legge til nyttige tråder, og ofte stilte spørsmål rundt følgende temaer: - Annonserte tråder på forumet - Erfaringer med spesifikke kameramodeller - Nyttige tråder rundt oppdatering fra et kamera - Nyttige tråder rundt hjelp til prisantydninger - Nyttige tråder rundt objektiver - Nyttige tråder rundt tilbehør - Nyttige tråder rundt konkurranser, kritikk, lettere diskusjoner, bilderedigering, lagring og undersøkelser. Med mindre denne tråden blir sett på som unødvendig, ber jeg om at dere kommer med tips til oppsett, nye tråder eller endring av tråder og kategorier i denne tråden. Jeg jobber på spreng med flere tråder, og kommer til å komme med en masse mer, og vil også oppdatere denne gjevnlig. Sitert brukeren Cuneax i filmforumet: Det er viktig å søke før man oppretter en tråd. I tillegg til å se gjennom denne tråden, benytt dere av denne søkemotoren. Skriv inn deres søkeord etter site:diskusjon.no, så får dere forhåpentligvis fram flere tråder som handler om samme emne dere hadde tenkt til å opprette en tråd om. Fortsett heller diskusjonen i tråden om samme emne, men det er også lov til å bruke skjønn når det gjelder dette. Benytt dere også av kommandoen ctrl+f og søkeord i denne tråden. Annonserte tråder: Chatte-tråd for oss på Akam! Redaksjon for ny akambok Foto-tur for Akamistene i 2011 Lommeguide("nybegynner"/"amatør")har du tips/forslag? Fotokompendium på norsk Forskjellige bildeformater Guide til programmer for bildebehandling Guide: Hjelp til valg av første speilrefleks Vektorgrafikk FAQ Avatartråden v2!Vil du bytte/få ny avatar?Post her Den store Sketchup tråden Her finner du gratisavatarer versjon 2 (kun 100x100) "Den store Photoshop" tråden En oversikt over sider med fonts/skriftyper Guide: Blender, lukker(tid), ISO og litt til Guide: Hjelp til valg av første speilrefleks Hvordan fremkalle bilder selvl Den analoge diskusjonstråden Digitalkameraguiden. En grundig innføring Netthandel fra utlandet Forkortelser i navn på objektiver Kjøpshjelp - kamerahus Trenger bra speilreflekt. Opptil 4000 NOK. Kanskje Canons 500D eller Nikons D5000? Noe bedre? Guide: Hjelp til valg av første speilrefleks HJELP! Canon 550D eller Sony A33? Vurderer Nytt speilrefleks d7000? Fuji S3 Pro? Speilrefleks D90? D7000 vs D90 Canon 7D eller 60D? Frå Canon 400D til Canon 60D eller 550D ? Mitt første speilrefleks Nybegynner - Første speilreflekskamera Nytt kamera - Canon ESO 550D, Sony Alpha A33 eller Sony NEX 5 Video DSLR for Nikon bruker - Er canon løsningen? D300s eller D7000? Canon 550D eller Nikon D3100? Angående gamle blitser og nyere kameraer Skal kjøpe kamera, Canon 1000D, 450D eller 500D? Video på canon 550d Trenger hjelp til valg av kamera! Nikon D2xs, D90.. Nytt Kamera, 60D, 550D eller A33? Hva får jeg for ett brukt Canon 450D? Nytt Kamera, 60D, 550D eller A33? 550D, 60D eller 7D. Hvilket skal jeg kjøpe Nytt kamera til tur og andre events, pris 4000-5000,- Canon EOS 500d eller 550d? Kjøp av 5d m2 eller forseint? Kjøpsråd, Nikon D90, D3100, Canon 550D Kjøpe første kamera - hjelp Budsjettsspeilrefleks til naturfotografering Kjøpsråd, Canon EOS 550D vs. Olympus PEN E-P1 Speilrefleks til ca. 5000, D3100, 500D eller 1000D? D5000 vs D3100 vs 500D Skal ut å reise, trenger speilrefleks med video funksjon, uten att det koster skjorten Oppgradering av kamera Oppgradere speilrefleks fra Nikon d40 Oppgradere til 7D Vurderer Nytt speilrefleks d7000? Oppgradere speilrefleks fra Nikon d40 Oppgradere fra D90 til D7000 Oppgradere fra Nikon D3000 Jeg skal oppgradere fra D80 til Nikon med video - er det kun D90 eller 3100 som er alternativene? Nikon D3100 vs D90 Hjælp! Canon 50D, 60D eller 7D? Nikon D3100 med Sigma 70-200mm 7D eller 1Dmk3 til action? Oppgradering av kamera 550D vs 7D Konvertere fra Nikon D200 til Canon 5D mark II Oppgradere fra 50D. Tips til nytt hus? Oppgradering Nikon Oppgradere til D90 Oppgradere fra D60 Oppgradere fra D90 Oppgradering av EOS 30D, Hvilket kamera? Prisantydninger Hva får jeg for ett brukt Canon 450D? Pris på D70(s), hva er det verdt i dag? Canon EOS 20D vurderes solgt - trenger hjelp til en fornuftig pris Salg av hus + linser - hva er normal pris? Hvor mye kan jeg selge fotoutstyret mitt for?/Hva er dette verdt Diskusjon/erfaringstråder rundt spesifikke kamerahus Diskusjonstråd: FourThirds, MicroFT og Olympus E-system Erfaringstråd EOS 7D: Flaggskip blant crop-kameraer Pentax diskusjonstråd: Tråden for digitale Pentaxianere Sony Alpha-850 - erfaringstråd Erfaringstråd for Panasonic G systemkameraer Hva rettferdiggjør Leica's stive priser? Er Canon EOS 550D den samme som Rebel T2i Hvilke erfaringer har dere med Canon EOS d550 D7000 - merkelige valg fra Nikon (diskusjon rundt D7000) Nikon eller Canon -the big battle! Din favoritt? E-PL1 - bildekvalitet sammenlignet med vanlig SLR? Nikon D3100, erfaringstråd Sony NEX- Erfaringstråd Erfaring med Canon eos 450D og vann? Hvor mye vann tåler det osv... 60D lansert, merkelige valg fra canon Sony med nye systemkameraer, ny teknologi! Digitalt systemkamera vs. speilrefleks-kamera. Hva er forskjellen? Hvorfor Nikon dårligere enn Canon på filming? EOS 7D vs EOS 5D Mark II Erfaringstråd for Canon 5D mark II Community/bildekritikk/konkurranser Chatte-tråd for oss på Akam! Hvordan lure kjerringa Kreativitetstråden, for de med fantasi. "Den store Photoshop" tråden Kreativ utfordring Uke 2 : "Frihet" Kreativ utfordring Uke 1 : "Skala" Fineste/beste bilde 2 Fineste/Beste bilde Vis oss din Flickr-profil Akambrukerenes bilder - Desember 2010 Akambrukerenes bilder - November 2010 Akambrukernes bilder - Oktober 2010 Akambrukernes bilder - September 2010 Akambrukernes bilder - August 2010 Akambrukernes bilder - juli 2010 Akambrukernes bilder - juni 2010 Akambrukernes bilder - mai 2010 Akambrukernes bilder - april 2010 Akambrukernes bilder - mars 2010 Akambrukernes bilder - februar 2010 Akambrukernes bilder - januar 2010 Jeg ønsker først og fremst å se om det er stemning for en tråd for denne, før jeg tar enda et dypdykk i arkivet, og både gjør de eksisterende kategoriene bedre, og fyller på mer. Dette er en smaksprøve jeg ønsker tilbakemelding på Endret 19. juli 2011 av FredrikV. 18 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Veldig veldig bra tiltak! Denne samlingen håper jeg blir oppdatert ofte, så det blir en bra tråd! Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 (endret) Utrolig bra, sticky? Edit: Og der ser jeg den ble det ja, nice:) Endret 4. mars 2011 av Bjørnli Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) Se der ja! Sticky og greier! Skal selvsagt oppdatere denne når jeg nå ser at det falt i smak for enkelte her. Bidra gjerne eller kom med tips om det er noe dere føler det er noe som mangler Endret 5. mars 2011 av FredrikV. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Føler at denne tråden muliggens faller inn under Community-delen; Vis oss din Flickr-profil I likhet med de andre så må jeg jo også påpeke hvilket flott initiativ denne tråden er. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2011 Takk for et godt tips Egil! Dessverre har jeg ikke fått oppdatert førstepost så mye de siste månedene, men ditt bidrag skal legges til med en eneste gang Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Nå sparte du meg for en times jobb med og lete fram en gammel tråd Krølle 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå