Lexiboij Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Hei, har prestert å miste den ene overgangen (hva er det egentlig det heter?) mellom skjermkortet mitt og VGA kabel. Lurte på hvor det er mulig å få kjøpt det? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Vil tippe noe sånt: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=106840 Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 1. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2010 Har ikke noe DVI inngang på skjermkortet (ATI Radeon 4800) så jeg blir nødt til å skaffe akkurat rett. DVI kan vel ikke være plassert noe annet sted på PCn? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Hvilken utgang har du på skjermkortet da? Hvis du ikke har DVI eller VGA? Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 1. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2010 Det er vel i så fall VGA, men har prøvd med en annen overgang (til et annet skjermkort) som ikke passet inn. Jeg har VGA kabel, men jeg har ikke noe imellom. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Hmm, jeg datt litt av der? Du har VGA utgang, men trenger en overgang? Passer ikke VGA kabelen? Kan du ta et bilde av utgangen(e)? Lenke til kommentar
mello0110 Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) Vil bare klarifisere litt; VGA (analogt signal) er er en kontakt som har en langside som er lenger enn den andre, har 15 pinner, og er vanligvis en blå kontaktor, og kontakten i skjermkortet er også blå. Pinnene er runde. DVI (digitalt signal) er en hvit kontakt hvor den ene langsiden er litt kortere enn den andre, men ikke så mye som VGA. DVI-kontakten er bredere, og har opptil 24 pinner pluss en flat bred pinne i den ene enden (her kan det også være 4 pinner i tillegg) Pinnene på kontakten er som regel klemt flate og vridd 45 grader med klokken. Jeg er ganske sikker på at alle skjermkort solgt etter 2005 har DVI på seg, så det er nok en overgang fra DVI(hann) til VGA(hunn) du er ute etter. Her et bilde av en overgang fra begge sider: Som Zash nevner, kan du lett få kjøpt slike adaptere på komplett, microplex, amentio, og lignende. EDIT: beklager store bilder. Endret 3. desember 2010 av mello0110 Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 3. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2010 Her er bilder jeg ikke er spesielt stolt over, men tror jeg fikk med det meste. Vet ikke hvordan en DVI inngang ser ut så er det mulig at begge disse inngangene er DVI? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Joda, du har DVI der De to portene dine er DVI, så en vanlig DVI til VGA skal funke toppers. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Hadde linket til feil overgang, som mello0110 sa, en dvi han til vga hun skal funke Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 3. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2010 Ai ai, så feil går det an å ta. Men til mitt forsvar prøvde jeg en overgang som hører til en annen PC som ikke funket. Uansett, takker masse for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå