miXer Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 (endret) Jeg vil ha vekk at jeg må skrive inn passordet etter at skjermen har gått i svart, etter suspend og etter hibernate.Jeg har vært i gconf-editor -> apps -> gnome-power-manager -> lock -> og tatt vekk hukene for: - gnome_keyring_suspend - hibernate - suspend - gnome_keyring_hibernate - blank_screen - use_screensaver_settings men fremdeles må jeg skrive inn passordet etter suspend/hibernate eller at skjermen har gått i svart. Er det noe mere jeg må gjøre? Dette er ubuntu 10.10 Endret 2. desember 2010 av miXer Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Prøvd å gå i System - Preferences - Screensaver og tatt bort lock screensaver when not active? Lenke til kommentar
miXer Skrevet 1. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2010 Takk, da slipper jeg å skrive inn passord når jeg vekker skjermen. Men jeg må fortsatt skrive inn passord ved suspend selvom jeg har huket vekk for at det skal skje. Noen som vet? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Hmm... Har Fedora, deaktivert skjermbeskytterpassord (skrur det på manuellt ved behov) - og tror ikke jeg blir spurt etter suspend heller? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Du skriver ikke "sudo gconf-editor" i stede for bare "gconf-editor"? I så fall redigerer du da for feil bruker. Eneste teori jeg kan komme på, framgangsmåten din fungerer helt fint hos meg. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 2. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Du skriver ikke "sudo gconf-editor" i stede for bare "gconf-editor"? I så fall redigerer du da for feil bruker. Eneste teori jeg kan komme på, framgangsmåten din fungerer helt fint hos meg. Hehe, det var det jeg gjorde feil Takk skal du ha! Endret 2. desember 2010 av miXer Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Du skriver ikke "sudo gconf-editor" i stede for bare "gconf-editor"? I så fall redigerer du da for feil bruker. Eneste teori jeg kan komme på, framgangsmåten din fungerer helt fint hos meg. Hehe, det var det jeg gjorde feil Takk skal du ha! Men, tror ikke du behøver å knote med gconf for å få det til... Lenke til kommentar
miXer Skrevet 3. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2010 okei. forklare? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Det er bare å gå inn i menyen, klikke system->preferences->screensaver, og fjerne haken for "lock screen when screensaver is active". No gconf needed. Merk at system->preferences er instillinger som gjelder for din bruker, mens system->administration er instillinger som gjelder for denne maskinen. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Det er bare å gå inn i menyen, klikke system->preferences->screensaver, og fjerne haken for "lock screen when screensaver is active". No gconf needed. Kan være lurt å lese hele tråden. Vi har allerede gjort det, som løste ett av problemene. Jeg tror faktisk ikke det er mulig å gjøre noe med hibernate og suspend via menyene. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Det er bare å gå inn i menyen, klikke system->preferences->screensaver, og fjerne haken for "lock screen when screensaver is active". No gconf needed. Kan være lurt å lese hele tråden. Vi har allerede gjort det, som løste ett av problemene. Jeg tror faktisk ikke det er mulig å gjøre noe med hibernate og suspend via menyene. Da tror jeg det må være en ubuntu-spesifikk ting, fordi skjermbeskytterpassordet går ikke på ved suspend i fedora (testet akkurat). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå