Gå til innhold

Chin ups problemer..

mopani

Anbefalte innlegg

Jeg er forferdlig dårlig på chin ups/hang ups... Klarer så vidt 1.. Sånn ellers er jeg ganske sterk.. Er ikke så lenge til jeg reiser i militæret, hvor det er noen tester på akkurat chin ups.. Jeg vil gjerne klare mer enn 1 på den testen..:p

Noen tips til hvordan jeg bør gå frem? ( har stang hjemme)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjør maks hver dag. Jeg sleit veldig med chin ups før jeg også, klarte så vidt 2. Nå klarer jeg 9. Det jeg har gjort er å kjøre chins hver gang jeg er ved stanga. Ikke mange sett, men tar så mange jeg klarer. Også prøver jeg å være kreativ, forskjellig grep, gjør forskjellige ting på stanga osv. Dette gjorde jeg for å ikke bli lei. Pluss at jeg har 3 ganger i uka der jeg kjører chin ups. Maks med reps 4 sett.

Det er veldig frustrerende i starten. For det går litt seint, men når man kommer til rundt 5 reps på maks så har man mye mer "muligheter"

Endret av Sno
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Kjøp deg et treningsstrikk av denne typen her eller liknende:

http://myrevolution.no/nettbutikk/utstyr

f.eks mini eller monster mini. Træ strikken rundt stangen, ha en fot inni, og da kan du trene flere reps og få inn litt mengde i treningen siden strikken avlaster noen kg. Å hoppe opp og å holde igjen på vei ned av løftet kan også være en god øvelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...