Gjest Snart venneløs Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Hei. Jeg er en gutt på 18 år. For drøyt 2 år siden flyttet jeg fra hjemplassen min, der hvor jeg har bodd siden jeg var 3 år gammel. Hadde ganske mange venner her før jeg flyttet til den nye plassen. Har ofte vært på ferie på den plassen jeg har flyttet til i og med at faren min bor der, så jeg valgte å flytte dit for drøyt 2 år siden. Når jeg besøker hjemplassen min så virker det som om de gamle vennene ikke vil omgås med meg...Nesten det første jeg gjør når jeg kommer til hjemplassen på besøk er å ringe en venn(?) som jeg har hatt siden jeg var 8-9 år gammel. Jeg sa at jeg skulle komme innom en tur. "Ja, jeg hører du sier det" fikk jeg som svar. Hvordan skal man tolke det? Så jeg for ikke dit. Han skulle forresten bort på en fest noen timer senere også, så jeg tenkte at jeg drar i morgen istedet. Dagen etter ringte jeg han i 8-tida på kvelden og spurte om jeg kunne komme innom. "Nei, jeg skal legge meg snart". Legge seg klokka 8 på kvelden? Han her karen sitter oppe mye lenger enn det. Har nå gått 2 dager og jeg har ikke hatt noe mer kontakt med han. Vil han ikke møte meg så vil jeg ikke plage han heller. Jeg tror at mange av vennene(?) mine vet at jeg er på hjemplassen nå, men ingen tar kontakt med meg. Det har blitt slik at vi stort sett ikke møter hverandre mer enn når vi tilfeldigvis møtes på butikken eller noe i den dur. Har faktisk en bestevenn her, som jeg lærte å kjenne 1 år før jeg flyttet. Altså for 3 år siden. Jeg er hos han stort sett hver dag når jeg er på hjemplassen min, han ringer ofte og spør om jeg vil komme. Og det er jo bra! Er det noe jeg kan gjøre med dette? Jeg vil jo ikke miste de gamle vennene mine som jeg hadde på ungdomsskolen. Skal jeg konfrontere for eksempel han som "skulle legge seg" og spørre hvorfor han ikke vil ha kontakt med meg? Det er svært deprimerende å miste venner.... Når jeg bodde her før, så ble jeg ofte spurt om jeg ville være med på fest og lignende. Men ikke nå lenger. Har også fått på meg et rykte om å være alkoholiker ettersom jeg drikker unormalt mye og for det meste alene...Kansje det er det ryktet som gjør at de ikke vil møte meg? At de tror jeg er full? Ikke vet jeg... Jeg trenger bra svar! Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Sånn er livet. Fokuser deg på venner i området der du er nå, og hold kontakt med dine andre venner via SMS eller mail. Du kan jo invintere de til fest osv. Bare vær "kul" og ikke så "drama queen" over følelser mellom deg og dine tidligere venner. Når du går rundt og er sånn, ender du bare opp å skyve de lenger vekke. Du er jo 18, og du bør snart innse at de dagene du gikk hjem til en kamerat for å "leke" er over. Lenke til kommentar
nems Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Du vet vel ikke hvordan han er mot vennene sine? Det at han poster her og spør om råd har ingen verdens ting å gjøre med hvordan han er i virkeligheten, når det er sagt så støtter jeg resten av posten din. Fokuser på de vennene som virkelig er dine venner og ikke bare bekjente. Hvis noen gir uttrykk for at de ikke vil henge med deg så gi faen i de, det hadde jeg gjort. Faen om jeg hadde giddi kasta bort tid på sånt rask! Jeg flytta også vekk en periode når jeg gikk på skolen men beholdt stort sett alle vennene mine, det hadde kanskje litt med at jeg var hjemme relativt ofte, pluss at de visste jeg kom tilbake igjen etter endt skolegang.. Ikke vet jeg. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Jeg er 17 år gammel og for et år siden valgte jeg også å flytte fra hjemstedet mitt til faren min. Som deg, har jeg også bare én god venn igjen. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har kontaktet de gamle vennene mine, men de har sine unnskyldninger for å ikke møte meg. Det hadde jeg egentlig forutsett, så det kom ikke på meg som noen katastrofe. Jeg velger heller å fokusere på de vennene jeg har her jeg bor nå. Det var en av grunnene til at jeg flyttet, for å treffe nye mennesker. Barndomsvenner vokser fra hverandre før eller siden. Ingen har den samme vennekretsen som voksne som de hadde i barndommen. Sånn er det bare. Både du og vennene dine har forandret dere stort siden dere traff hverandre. Ting vil aldri bli slik de var før i tiden. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Jeg flyttet fra Oslo sentrum til en halv time utenfor for snart tre år siden. Med unntak av enkelte msn-samtaler som sjeldent varer lenge, er det kun to av de ti-femten gode vennene mine som jeg fortsatt finner noe på med. Ikke for det, tror ikke de har noe i mot meg, men det blir liksom litt rart. Tror jeg også hadde vært litt blyg hvis det var en av mine venner som flyttet bort. Heldigvis har jeg gode venner her jeg bor nå. Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Tror jeg også hadde vært litt blyg hvis det var en av mine venner som flyttet bort. Heldigvis har jeg gode venner her jeg bor nå. Så du tror rett og slett at de synes det er litt pinlig og møte meg, når de ikke har sett meg på en stund? Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Barndomsvenner vokser fra hverandre før eller siden. Ingen har den samme vennekretsen som voksne som de hadde i barndommen. Sånn er det bare. tja, ikke si det.. Mine 3 beste venner har jeg kjent siden jeg var 3-4 år, og de er fortsatt mine 3 beste venner.. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Tror jeg også hadde vært litt blyg hvis det var en av mine venner som flyttet bort. Heldigvis har jeg gode venner her jeg bor nå. Så du tror rett og slett at de synes det er litt pinlig og møte meg, når de ikke har sett meg på en stund? Ja, litt merkelig. De veit kanskje ikke hvordan du er nå, og er redde for å føle seg ubekveme. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Barndomsvenner vokser fra hverandre før eller siden. Ingen har den samme vennekretsen som voksne som de hadde i barndommen. Sånn er det bare. tja, ikke si det.. Mine 3 beste venner har jeg kjent siden jeg var 3-4 år, og de er fortsatt mine 3 beste venner.. Sjeldent er det sånn, hvis man ikke bor på en liten plass. I løpet av oppveksten vil folk flest stadig få nye impulser fra andre mennesker. Foruten det, så vil de høre, se og oppleve ting som påvirker dem og forandrer dem til det ugjenkjennelige. Folk får nye interesser, nye mål og nye verdier. Gjennom alt dette, er det veldig få personer som vil holde sammen som gode venner. Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Være en bedre venn. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Barndomsvenner vokser fra hverandre før eller siden. Ingen har den samme vennekretsen som voksne som de hadde i barndommen. Sånn er det bare. tja, ikke si det.. Mine 3 beste venner har jeg kjent siden jeg var 3-4 år, og de er fortsatt mine 3 beste venner.. Sjeldent er det sånn, hvis man ikke bor på en liten plass. I løpet av oppveksten vil folk flest stadig få nye impulser fra andre mennesker. Foruten det, så vil de høre, se og oppleve ting som påvirker dem og forandrer dem til det ugjenkjennelige. Folk får nye interesser, nye mål og nye verdier. Gjennom alt dette, er det veldig få personer som vil holde sammen som gode venner. busted.. men ja, forsåvidt enig i det du sier. Lenke til kommentar
Grøgger Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Altså, som alle andre her synes jeg du bare burde gi faen i de gamle vennene dine. De gir jo faen i deg? Men du bør ta godt vare på han ene som viser seg å være en virkelig god venn. Vennene du har på det stedet du bor nå vil være mer potensielle til å ha videre i livet uansett. Min mor møtte sine beste venner da hun var 17, idag er hun 46. Til sist vil jeg bare si at du må finne dine egne svar. Tenk på hva vi sier og lag deg opp en mening om alt dette. Det er tross alt ditt liv! Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Takk for alle gode svar! Jeg bor på en liten plass. Rettere sagt et tettsted. Hjemplassen min og den nye plassen er nesten ikke forskjellige i størrelse. Alle kjenner alle, skal man kunne si. På den nye plassen har jeg så og si bare en venn, hann er 44 år og er en venn som jeg lærte å kjenne i og med at han og pappa kjenner hverandre. Jeg blir betraktet som en dust på den nye plassen. Av "kjentfolk" blir jeg snakket til som om jeg hadde Cerebral Parese eller noe i den dur...Jeg blir ikke behandlet og tilsnakket som alle andre...Vet ikke hvorfor. Men jeg er en ganske spesiell person. Men jeg er alikevel ikke dum! Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Har du prøvd å ta initiativ til nye vennskap? Når du flytter til et sted, så må du aktivt jobbe for å treffe nye mennesker. Du kan ikke sitte og vente på at noen skal kontakte deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå