OnkelMobo Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Da har min trofaste PC, som jeg har hatt siden min konfirmasjon, gjennom 5 år, endeligt bøyet seg i støvet. Er da på jakt etter en erstattning, men siden jeg sist satte meg inn i hardware har en god del forandret seg ytelse messigt, og jeg har da innsett at kyndigere øyne enn mine trengst. Her er LISTEN min for øyenblikket, trenger noen til å gå over denne listen og sørge for at ingen problemer oppstår hva kompabilitet angår. Hvis noen hadde i tillegg hatt inspill i hva skjermkort jeg burde anskaffet meg, hadde dette gjort en sørgende sjel veldig glad. Hva bruken anngår vil det være en sunn miks mellom spill og mediestasjon. Ønsker meg ikke et beist som takler alt i de neste 5 årene uten å svette. men gjerne en som kunne ha kjørt likt løp med beistet i vertfall 2 år. PS; Har dere noe dere virkelig vil jeg skal bytte ut, gjerne kom med innspill. Satser på å få kjøpt innen imorgen, så innspill trengst kjapt. Mye takk på forhånd Lenke til kommentar
Covi Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Kan vell prøve jeg da! PS: Hva er budsjette ditt? Kan bytte prossesoren til én i5-760, så sparer du ca: 1 000,- For harddisk anbefaler jeg en Samsung spinpoint F3, 1TB er ca: 420,- trenger du 2 blir det da 840, som da er billigere enn den du har. SSD så har jeg hørt mye bra om C300, men trenger du 128GB? Jeg vet ikke hva budsjette ditt er, men 64GB holder for OS og litt til. Ser ut som kabinettet ditt har et stort vindu, kanskje invistere i en moduler PSU så det ser litt bedre ut invendig! Skjermkort så for øyeblikket er Nvidia 580 den beste single-GPU på markedet (AMD lanserer sin high-end den 7 desember mener jeg). Den koster ca: 4 000,- Hvis du har et stramt budsjett er vell AMD 6870 det beste valget for øyeblikket, koster ca: 1800-1900,- og yter veldig bra med tanke på prisen. Kanskje også investere i en CPU-kjøler hvis du har tenkt og overclocke:) Lenke til kommentar
OnkelMobo Skrevet 1. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2010 Budsjettet er jeg villig til å gå opp imot 13 000,- Skal ta tipset ditt om i5-760, kan ikke forestille meg at ytelseforskjellen er til å dø for, kan heller ta den høvdingen spart inn mot skjermkortet. lest litt rundt etter jeg lagte denne tråden, og ser at Spinpoint er titt og ofte anbefalt. Tanken på det å ha 2 fysiske harddisker skader ingen, ser jeg heller ikke på dette som et problem. SSD'en er egentligt bare beregnet for et spill eller to, sammen med OS, så jeg innsåg på etterkant at 128 var ikke mye til nytte for meg, så den har jeg notert. Overclocking blir det ikke noe av til å begynne med vertfall, når den er på sin siste pust kan jeg kanskje finne på å kvele den av stress, slikt tar jeg på sikt Angående PSU, ettersom jeg er noe ustabil på merker, hadde det vært veldig fint med en anbefaling angående en god moduler en. Har i gamle en "hiper"-noe, som det har blitt titt og stadig problemer med. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Før du velger PSU, bør du finne ut hvilket skjermkort du skal ha. Det er til syvende og sist det som trekker mest strøm og bør avgjøre hvor mange watt du trenger. Du bør uansett finne et annet sett med ram, som enten består av 2 eller 4 moduler. 3 moduler er beregnet på HK med x58 brikkesett. Lenke til kommentar
OnkelMobo Skrevet 1. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2010 Har oppdatert med skjermkort og PSU, noen tanker? Har den følelsen av at jeg glemmer noe, så vist folk ser noe som mangler, men virker åpenlyst, si ifra. Ellers føler jeg at det nærmer seg fullverdig. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Du har valgt en ektern DVD, den bør nok byttes til en intern. En Samsung et eller annet med mange 2-tall til 150-200 kroner burde være greit. Du kunne også klart deg med en litt mindre (600-650W) PSU, men Corsair HX750 er en god PSU og det er ikke allverden å spare på alternativene. Den kan imidlertid kjøpes til under 1100 andre steder. Under er link til flere gode PSU'er. Du kan sjekke om Komplett har bedre priser på noen av dem i området 600-750W. http://www.prisjakt.no/category.php?l=s61608846#rparams=l=s61825019 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå