Gå til innhold

Spørsmål ang. Battlefield 1942

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har de siste dagene blitt sinnsykt "hipp" på Bf 1942, og lurer på forskjellige ting, før jeg eventuelt går til kjøp av spillet... Jeg har dessverre ingen maskin til å teste eventuelle demoer, etc. Så det blir et kjøp nærmest i blinde. Men det virker da som om folk er fornøyd med spillet... :)

Vel, det jeg lurer på, er mest innenfor flyvingen (helikopter, fly)...

Hvor dynamisk er det?

Får man en skikkelig fly-følelse? (det er jo ikke noe reint flyspill...)

Går det ann å skyte missiler? Og isåfall, er det mulig når en f. eks. har en missil etter seg, styrte med flyet ned mot bakken, for så å dra hardt opp igjen, slik at missilen styrter ned i bakken? (vet ikke hvor realistisk dette egentlig er, men virker veldig gøy å kunne gjøre slikt! :D)

Tar det lang tid å komme inn i?

Og, er det helt totalt forferdelig å bruke stikke når man er på bakken eller i et bakkekjøretøy? Eller bytter dere superfort mellom tastatur/mus og stikke hver gang dere skal ut og inn av fly?

Mange spørsmål, mange muligens idiotiske spørsmål, :roll: men jeg håper nå på svar likevel... :D

Takk i forveien,

Joachim F.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har de siste dagene blitt sinnsykt "hipp" på Bf 1942, og lurer på forskjellige ting, før jeg eventuelt går til kjøp av spillet... Jeg har dessverre ingen maskin til å teste eventuelle demoer, etc. Så det blir et kjøp nærmest i blinde. Men det virker da som om folk er fornøyd med spillet... :)

Vel, det jeg lurer på, er mest innenfor flyvingen (helikopter, fly)...

Hvor dynamisk er det?

Får man en skikkelig fly-følelse? (det er jo ikke noe reint flyspill...)

Går det ann å skyte missiler? Og isåfall, er det mulig når en f. eks. har en missil etter seg, styrte med flyet ned mot bakken, for så å dra hardt opp igjen, slik at missilen styrter ned i bakken? (vet ikke hvor realistisk dette egentlig er, men virker veldig gøy å kunne gjøre slikt! :D)

Tar det lang tid å komme inn i?

Og, er det helt totalt forferdelig å bruke stikke når man er på bakken eller i et bakkekjøretøy? Eller bytter dere superfort mellom tastatur/mus og stikke hver gang dere skal ut og inn av fly?

Mange spørsmål, mange muligens idiotiske spørsmål, :roll:  men jeg håper nå på svar likevel...  :D  

Takk i forveien,

Joachim F.

YO! jeg var ganske hekta på BF1942 en stund skjøl. hmmm hvor skal jeg starte.... det er desverre ikke helikopter på bf :cry: det er to type fly bombe fly og "Fighters" flyvingen er ganske vanskelig med tastatur og mus (har ikke stikke)det går an og slippe bomper og skyte med maskin gevær på flyet. Ingen følle misiler som er i lfta nei.. Det er flere former for kjøretøy. alt fra mottorsykkel til hangar skip(man kan styre begge) Det fins også en ubåt. har kunn hvert i den en gang så det er få som tror meg av de jeg kjenner... MEN DEN ER DER!!! Flyvingen er kort og godt ikke akkurat non simmulator

Nei det tar ikke særlig lang tid og komme inn i. etter noen få forsjøk komer du deg fort. det er bare og si ifra hvis det er no mer du lurer på. så skal jeg svare så godt jeg kan.

HINT: når man er i en tanks(for eksempel en artelleri tanks som man må være 2 for og bruke 1 sjåfør 1 skytter kan man trykke på tastene "1" og "2" for og bytte mellom de forskjellige plassene i kjøreøyet.) kjekt og vite. det hjalp meg mye...

Lenke til kommentar

Bf er et av de beste spilla jeg noen gang har spilt. Flyvinga er genialt, hvis du trener litt så klarer du lett å mestre de kontrollene, selv om de virker litt umulig i starten.. totalt sett er BF1942 absolutt et godt kjøp! (Expansion pack'en Road To Rome er også å ambefale)

Lenke til kommentar

Anbefales varmt!

Flyginga er litt klønete å komme inn i (det er ikke noen flysimulator akkurat - myyyye enklere enn det), men når du har grepet på det funker det finfint. Bruker selv en gamepad med 2 analoge stikker når jeg flyr, men det er mange som fikser det fint med mus/tastatur også.

Fordelen med BF er slik jeg ser det de veldige variasjonsmulighetene - du kan fly, kjøre bil/tanks/båt/flyttbart artilleri osv. I tillegg har du forskjellige 'klasser' av soldater (du kan velge en ny klasse hver gang du dør). Blant annet Speider/Sniper som i tillegg til å snipe har som hovedoppgave å markere mål for artilleriet eller som Ingeniør (min favoritt for tiden) som kan legge ut (og demontere fiendens) miner og sprengladninger og i tillegg reparere kjøretøy/kanoner osv. Eller rett og slett geværsoldat som kanskje er det beste valget i 'close-quarter-battle' osv.

Hver 'klasse' har sine fordeler og ulemper og legger opp til ganske forskjellig spillestil/taktikk alt avhengig av hva du føler for der og da og selvfølgelig avhengig av terrenget du spiller i.

I motsetning til mange andre online-spill er det heller ikke spesielt plaget med folk som jukser, og online-sjekkingen av at du har korrekt CD-key ser også ut til å fungere nogenlunde bra slik at folk som spiller faktisk har originalen (og manualen) og dermed forstår litt mer av hva spillet dreier seg om.

Det må dog sies at en del tydeligvis ikke har fått med seg at det er TEAMPLAY som er greia og bare ånser rundt for å få opp sin egen score mens teamet taper. At en del tydeligvis skipper sidene i manualen som forklarer hvordan artilleri/speider samarbeider best og ikke har den fjerneste ide om hvordan man skifter posisjon i kjøretøy med mer enn 1 'plass' får så være - verst for dem...

Men alt i alt et knallt spill! - Jepp, jeg digger BF!

PS: Online-spilling er det som gjelder - singleplayer er greit nok for å komme litt inn i hvordan ting funker (du bør spille en del missions singleplayer først ellers blir du knust de første timene du spiller online!) men kan ikke i det hele tatt måle seg med å spille mot ordentlige mennesker når det gjelder spenning og moro!

Lenke til kommentar

Jeg bruker en "Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick" når jeg spiller BF (eller DC). Den er trådløs, noe som gjør at den er veldig enkel å stue unna når jeg bruker mus/tastatur i andre kjøretøy eller til fots. Det er ikke noe problem å bytte slik, som regel god tid. Tror ikke jeg ville anbefale joystick til annet enn fly.

Lenke til kommentar

BF1942 er et j..... bra spill. Grommeste FPS jeg vet om i allefall... (MOHAA kommer på god 2.plass)

Anyway, fysikken i BF er faktisk ikke så ille som man kanskje skulle tro... både fly og biler hanterer sånn passe... men som vi sier på 'fagspråket' - "It ain't no GPL!" :)

Flya an stall'e og bilene gir deg kontra-saldd hvis du står på! :o

Vil do helt soleklart anbefale en stikke. Bruker selv en M$ Sidewinder Forcefeedback sak som jeg enten har mellom meg og tastaturer - eller på siden - alt avhenghig av hvor ofte jeg flyr på bretter som spilles..

For de som liker helikoter og ting - kan det jo nevnes at DICE Canada holder på å utvikle et nytt spill/add-on(?) som heter 'Battlefield Vietnam"

:woot::woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...