Gå til innhold

Problemer med å stemme floyd rose

Valkyria

Anbefalte innlegg

Fikk ikke svar i gitartråden så lager en egen tråd:

Ok, jeg har enorme vansker med å få stemt min nye gitar med floyd rose.. Jeg har sett på videoer på youtube om hvordan det skal gjøres:

men jeg får det ikke til. i den første filmen sier han at jeg skal gjenta prosessen til hele gitaren er stemt, men det ender altid opp med at 6E strengen er nesten 2 halvtoner for mørk, og broen er strammet. Jo mer jeg repeterer, jo strammere blir broen, og ender altid opp med utrolig ustemt 6E streng når jeg kommer tilbake til den.

Har stresset i hele dag, og får det ikke til!

hva gjør jeg galt? hvorfor får de det så flytende til i videoen, mens jeg får et helt anna resultat?

:no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke sett på de videoene du postet, men du må huske på at når du stemmer gitaren så vil bridgen følge etter. Så når du justerer fjærene, ikke skru de til bridgen er parallell, for når du stemmer gitaren vil det påvirke bridgen.

Trikset er å bare justere fjærene litt om gangen, stem gitaren, se an hvordan bridgen ligger, justere fjærene i den retningen det trengs og stem gitaren igjen. Så fortsetter du med det til det ligger relativt bra, så bruker du fine tunerne til siste fin justering på stemminga.

Husker jeg sleit ganske mye selv med min første floyd rose..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...