alxzbeats Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Hei. jeg håper jeg har kommet på riktige kategorien nå. Har prøvd i et par dagers tid og finne ut av dette her men blir bare frustrert tilslutt siden jeg ikke egentlig finner ut av noe. Det er CPUen min som går veldig sakte ser det ut som. jeg kjører "task manager" og i Idle bruker den mellom 0-10% ca. den går litt opp og ned som den vil. Så fort jeg starter opp IE eller Firefox så skyter CPUn oppi 100 og kan iblant ta opp mot 1 min før ruten dukker opp. Jeg har nettopp oppgradert fra Vista til W7 Ultimate 32bit og etter dette oppsto dette problemet. Lastet ned CPU Speed Pro for og sjekke speeden og har merket noe rart, på "high performance" kommer jeg opp i maks 250 Mhz. På "Power saver" altså strømsparer, kommer jeg opp i betydlig høyere på oppimot 600 Mhz, men dette må være for lavt uansett.. Kan ikke spille spill lenger heller pga dette. Står tilogmed at jeg bruker Windows Vista! Er programmet troverdig? Hvis noen har noe tips om hva det kan være er jeg evig takknemlig! Har forresten en Compaq Presario cq71-235so Processor: Intel® Celeron® CPU 900 @2.20GHz Installed Memory (RAM): 4,00 GB (2,90 GB Usable) Vil dere vite mer så poster jeg det. Er ikke en av de bedre DataGeniene tildags så hvis dere vil fortelle hvordan jeg får tak i Full oversikt på PC systemet, hvis dere trenger. Tusen takk! Alexander Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Hvilken strømstyringsplan har du valgt i Windows 7 ? Høyreklikk på batteri-symbolet i oppgavelinjen,og velg "Høy ytelse",se hva som skjer :-) Lenke til kommentar
mkon Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Sjekk med dette programmet du og se om det stemmer bedre http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html og som over er det et godt valg å se etter at strømvalget står på "balansert" Lenke til kommentar
alxzbeats Skrevet 2. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2010 Hvilken strømstyringsplan har du valgt i Windows 7 ? Høyreklikk på batteri-symbolet i oppgavelinjen,og velg "Høy ytelse",se hva som skjer :-) Jeg bruker til vanlig "høy ytelse" gjorde jeg også når jeg tok den CPU testen, som nå viser 172 Mhz.. testet "balansert" og fikk da et resultat på 73 Mhz. Jeg vet ikke helt hva som er normalt og ha, men siden jeg har prossesor på 2.20 Ghz så burde den vel være oppimot der på høy ytelse? takk. Lenke til kommentar
alxzbeats Skrevet 2. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2010 Sjekk med dette programmet du og se om det stemmer bedre http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html og som over er det et godt valg å se etter at strømvalget står på "balansert" Har ytelsen på "Balansert" når denne testen tas, er dette OK resultat utifra det PCn har? takk igjen:) Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Den er slik som den skal. Ingenting gale. Lenke til kommentar
alxzbeats Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 Den er slik som den skal. Ingenting gale. fint og høre. ingen problemer når PCn er i Idle da =) da er det når PCn jobber som det blir problemer. Det jeg syns er rart er at når jeg hadde den preinstallerte Vista så funket diverse spill. Etter Oppgraderingen til Windows 7 funker det ikke, funker knappt på andre online minispill sider. lagger etter en liten stund, samme med youtube videos. Videokortet mitt er tydligvis blitt for dårlig til og hantere dette. skjønner ikke hvordan.. kanskje burde gå tilbake til Windows Vista... Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Hvilken skjermkortdriver bruker du? Lenke til kommentar
alxzbeats Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 Hvilken skjermkortdriver bruker du? Er ikke 100 på hvor jeg bør se men tok en PrtSc. Takk for at du gidder:) Lenke til kommentar
alxzbeats Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 her er resultatet fra "Can You Run It" som sagt, med Windows Vista kunne jeg spille dette spillet (League of Legends) uten noe som helst problemer, men ikke lenger i Win7. kan det være noe drivere eller noe som ble installert automatiskt med Win7 som gjør dette? poster bilde fra Vista Spesifikasjonen mine jeg hadde også. Beklager denne bumpingen. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 (endret) Gå inn i enhetsbehandling. (Trykk på Start-knappen, skriv "enhetsbehandling" i søkefeltet). Trykk på resultatet. Utvid treet der det står "skjermkort". Der ser du også navnet på skjermkortet ditt, men i ditt tilfelle har du vel bare et innebygd grafikkchip på hovedkortet. Det spiller for så vidt ingen rolle, bortsett fra at sånne allerede i utgangspunktet er dårlig egnet til å spille noenlunde moderne og avanserte spill med. Dobbelklikk på skjermkortet. Gå til fliken som heter Driver. trykk på Oppdater driver. Hvis ikke Windows selv finner en oppdatering, så må du selv gå til Intel's websider og finne den riktige driveren til din chip, laste ned og installere selv. Når du nå er i enhetsbehandling, så sjekk også om det er andre ting som trenger en oppdatering - hvis du ser gule "advarselstrekanter" noe sted, så er det noe som er gærnt. PS. Håper jeg har brukt riktige norske oversettelser her, bruker selv engelsk Win 7, og det er ikke så lett å huske hva sånt heter på norsk. Endret 5. desember 2010 av thomit Lenke til kommentar
alxzbeats Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 Gå inn i enhetsbehandling. (Trykk på Start-knappen, skriv "enhetsbehandling" i søkefeltet). Trykk på resultatet. Utvid treet der det står "skjermkort". Der ser du også navnet på skjermkortet ditt, men i ditt tilfelle har du vel bare et innebygd grafikkchip på hovedkortet. Det spiller for så vidt ingen rolle, bortsett fra at sånne allerede i utgangspunktet er dårlig egnet til å spille noenlunde moderne og avanserte spill med. Dobbelklikk på skjermkortet. Gå til fliken som heter Driver. trykk på Oppdater driver. Hvis ikke Windows selv finner en oppdatering, så må du selv gå til Intel's websider og finne den riktige driveren til din chip, laste ned og installere selv. Når du nå er i enhetsbehandling, så sjekk også om det er andre ting som trenger en oppdatering - hvis du ser gule "advarselstrekanter" noe sted, så er det noe som er gærnt. PS. Håper jeg har brukt riktige norske oversettelser her, bruker selv engelsk Win 7, og det er ikke så lett å huske hva sånt heter på norsk. takk skal du ha! har sjekket det før, men jeg skal teste igjen om jeg finner noe. Bruker også selv Engelsk:) Takk igjen:) Lenke til kommentar
alxzbeats Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 Har dobblet sjekket men det står at driveren er Up to Date! Ingen advarsler i Device Manager heller... Skjermkortet heter "Mobile Intel® 4 Series Express Chipset Family". Begynner og bli ganske lei av problemet.. kanskje bare kan bruke den uten spilling.. men er rart siden det funka helt laggfritt med Vista. Lenke til kommentar
alxzbeats Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 forresten... med Vista brukte jeg denne grafiske prossesoren: Intel GMA 4500MHD Dynamic Video Memory Technology 5.0 .. nå har jeg Intel Chipset.. vet dere om det går og bytte dette? hvis jeg avinstallerer den og laster ned & Installerer Inte GMA.. ? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 (endret) Du har jo samme grafikkchip selv om du har byttet OS. Den sitter på hovedkortet ditt, og kan ikke byttes. Intel GMA 4500 er vel det Win 7 identifiserer som Intel 4 series chipset family. Det er dog ikke utenkelig at ting likevel kan bedres ved å gå direkte til Intel's sider og laste ned korrekt driver til dette chipssettet. Verdt et forsøk. Det er denne her, tenker jeg; Lenke Endret 5. desember 2010 av thomit 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå