Peroy Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Samsungs NFC-brikke skal gi deg enda flere muligheter med mobilen. Les mer Lenke til kommentar
norgi Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 hadde jo vært kjekt, så lenge batteri ikke går tom. Den kan jo være strømgjerrig,men nå batteri er tomt så er den tomt Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Jeg synes de er for nøkterne. De burde hatt mål om 80% innen 3 år og prise produktene deretter. For at butikker skal handle inn NFC-kapable betalingsterminaler så må en betydelig andel av kundene ha telefon med NFC. Jeg vil tippe 25% er minimum for at butikker skal gidde å handle inn sånne terminaler og få ballen til å rulle. Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Jeg skjønner heller ikke helt hvorfor de har så lave mål. Dette virker jo ikke å være en spesielt dyr implementasjon med noen spesielle ulemper? Implementér! Dette er ikke nyttig for forbrukeren heller, før det er mange som har det... Lenke til kommentar
anotherzen Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 (endret) NFC brikker finnes vel allerede på noen Nokia telefoner og for noen år siden drev vel DnB sammen med Telenor å satte ut slike motetakere i diverse butikker hvor man kunne teste å bruke mobilen som bankkort. Ser fram til når dette blir standard, eneste grunnen til at jeg har lommebok nå er for å holde alle kortene på en plass. Isåfall mere fornuftig satsing en chip og kort med pin kode på imo. Og om jeg husker rett så kommer vel Android 2.3 med støtte for NFC, så da er vel software delen grei for en del nyere telefoner. edit: stuffs. Endret 1. desember 2010 av anotherzen Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) Hvorfor omtales NFC som ny teknologi i artikkelen? Jeg forstår ikke hva som er nytt med denne fra Samsung, i forhold til den som f.eks. Nokia har. Nokia har også produsert mobiltelefoner med NFC. Når det gjelder hvor mange mobiltelefoner med NFC-teknologi som vil være i hendene på folk innen 2015, så avhenger jo det av hvor mange modeller produsentene gidder å utstyre med denne teknologien. Utfra det vi har sett hittil har de ikke gjort stort. Hvorfor ikke bare like godt legge NFC inn i alle modeller, Samsung? Og Nokia? Og Sony Ericsson? Og LG? Og ...? Hva er det som holder dem tilbake? Det har jeg lurt på lenge. Endret 3. desember 2010 av Prognatus Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Slik jeg forstår det er nyheten meget lavt strømforbruk i NFC-brikken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg