Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fiskekrok gjennom hånda...Farlig?

Gjest Fisherguy

Anbefalte innlegg

Gjest Fisherguy

Forleden dag så var jeg ute på fisketur og fikk under mystiske omstendigheter en fiskekrok gjennom hånda. Mellom tommelen og pekefingeren. Mothakeren hadde ikke kommet ut på andre sida, så jeg mannet meg opp og dro kroken helt gjennom, slik at jeg kunne klippa av mothakeren med ei tang og dra ut kroken. Det gjorde vondt :dontgetit:

Jeg blødde som en stukket gris etter at kroken var ute. Det var en ganske stor krok. Etterpå så kjørte jeg hjem og renset hullet med pyrisept og vann. Nå har jeg bandasje rundt. Tar av bandasjen noen ganger daglig og renser med pyrisept. Men kan det likevel gå betennelse i såret/hullet? Kroken var ikke rusten, men jeg hadde fått fisk (sei) på den like før ulykken skjedde, om det har noe å si.

Trykk her og se bilde: HER

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott illustrasjon :thumbup:

Nei det burde ikkje være farlig, men du burde likevell oppsøke legen din for å få tatt ei stivkrampesprøyte (dersom det er lenge sidan sist du tok den).

Ellers så er det berre å følge litt med på såret, dersom det går betendelse i det til tross for at du har rensa såret så må du også oppsøke lege.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...