Gå til innhold

formatere pc uten cd?

reidis

Anbefalte innlegg

noe rart har skjedd emd pcen min..

plutselig får jeg opp at internett kjører uten tillegg og da kommer jeg ikke inn på internett..tror jeg kanskje greide å slette ett program.

skjønner ikke hva det betyr.

hva kan jeg gjøre? det er en lenovo ideapad minipc og lurte på om det gikk ann å formatere den uten cd. siden den ikke har cd-rom også finner jeg ikek cdn.

Endret av reidis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke noe særlig erfaring med Lenovo(selv om jeg har en Skole-pc med dette merket),

men på de fleste PC'er (HP og Packard Bell i hvert fall) skal det finnes ett slags medfølgende verktøy/program hvor du kan resette pc'en til fabrikktilstand. Altså slik som den var når du henta den i butikken. Du skal også kunne resette den til en bestemt dato, hvor det ble gjort maskinvareendringer/oppdateringer.

Når du formaterer en PC vil filsystemet bli tomt og det er da CD'en kommer inn i bildet. Uten operativsystemet (tilstanden etter formatering) vil du ikke kunne starte PC'en for fullt. Du trenger altså en CD. Mulig du kan boote operativsystem hvor du kan "starte på nytt" - mere info om det må noen andre hjelpe deg med.

Håper dette hjelper deg. Stikkord du kan lete etter for å finne dette verktøyet for å tilbakestille er f.eks Recovery Manager, Gjenoppretting, Recovery etc.

Endret av dreaMz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...