Gå til innhold

Bannetråden v3

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TheD, banner deg for å kalle SprengeMobil for Blå-Sm. Nå er jeg her. Da skal vi snakke om smakskombinasjoner.

Det er viktig å vite at smak må kombineres. Derfor kan man kombinere salt og søtt i maten. En salt laksefilet kan bli nydelig, hvis du tilsetter en teskje sukker. Man bør også presse sitroner og appelsiner, eller ta litt appelsinjuice i laksen. Da får den den gode smaken.

Umami

Umami er et ukjent ord for oss. Men vi smaker den hele tiden, uten at vi vet det. Den finnes i tomat, ansjos, og tunfisk. Du kan tilsette MSG i sausen, for å få umamismak. Eller så kan du bruke soppsaus.

Bittert og søtt går sammen. Du må ha en søt dressing på rickola-salaten, slik at du får den gode smaken. Alt må oppveies.

Kokkens tips:

Finhakk selleristang, og ha den oppi brunsausen! Kok dem sammen, så får du den gode smaken.

Kilde: Meg selv.

Nei, nå bannet dere samtidig som meg! Dere må wokke dere litt!

Endret av Blåbanan
Lenke til kommentar

Banner Halo for å ville høre om bananer.

Det er en god ide å skjære bananene opp i skjiver, og grille den. Det smaker veldig godt.

Det SprengeMobil gjør feil, er å kaste brune bananer. Men hvorfor gjøre det? Man kan jo lage banankake! Nam! Hei SprengeMobil, jeg ser at du ikke leser dette, men når du gjør det, håper jeg du lager litt bananbrød!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...