Gå til innhold

Bannetråden v3

Latias

Anbefalte innlegg

Banner Latias fordi hadde det eksistert en god gud hadde ikke verden vært slik med krig, sult, elendighet ol. Altså må alternativet være Satan. Eller så finnes det en gud som ikke har krefter til å ordne opp og er dermed ikke allmektig og da er det heller ingen gud!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Banner Glimti fordi fordi en gud må vel ikke være snill? Definisjonen er jo "skaper" med "overnaturlig makt". Hvis da gud finnes, så hadde jeg forstått godt hvis han ble deprimert over hvor håpløse menneskene er. Han har sikkert gitt opp. Tenk hvor mye jobb det må være å gå å fikse opp i alt rotet til folk og passe på at de ikkje gjør dårlige ting! Tenk bare hva elever klarer å få til på en skoletime! Og de er fredfulle mennesker i forhold til visse andre.

[EDIT]

Joda, det har vel vært konklusjonen hele tiden? :) Det er bare tro, folk får tro hva de vil.

Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Banner Vida fordi droppe det der!

Banner Glimti for å starte en religiøs debatt. Ettersom ingenting kan bevises nå i kveld, foreslår jeg at vi bare lar folk tro det de vil.

Latias spurte og fikk svar og det uten å selv svare selv selvom jeg spurte først så ikke prøv å hakk på meg!

Endret av Glimti
Lenke til kommentar

Banner Glimti fordi jeg tror ikke. :) Synes egentlig bare at hele bibel-greien virker veldig, ordrett-tolket. Før i tiden brukte de uttrykk og symbol når de beskrev eller omtalte noe, og disse bøkene er videreført i mange, mange år. Hvis de i det hele tatt har fantes så tror jeg egentlig det bare er vanlige personer som hadde et godt rykte og som det fortaltes mye historier rundt (også veldig vanlig før, også myter). Kanskje han var en spesielt snill person som gjorde gode ting. Men at han var en trollmann med magi, det tror jeg ikke. Det trosser grunnleggende vitenskap! noe kan ikke oppstå av seg selv, og ingenting kan bli borte. Når han forvantlet vin om til vann og "?" om til brød, så er ikke det vitenskaplig mulig.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Banner Glimti fordi det er sant det, men religion er også god støtte for mange folk. Noe de støtter seg på i dårlige tider, som gir de håp og motivasjon. Dette selvfølgelig fordi de tror på disse tingene.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...