Gå til innhold

Bannetråden v3

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Banner Gypsy fordi bare for å spørre..

Hva gjør det mer etisk riktig å spise kjøtt fra fisk/fugl enn pattedyr?

Om det er mer etisk riktig, det har jeg ikke sakt. Og jeg tar sterk avstand i fra kylling/fuglindustrien. Spiser aldri kylling mer.

For meg er ikke det verste det faktumet at man spiser kjøtt, men hva dyret må ha gått gjennom, for og havne på tallerkenen din. Hele kjøttindustrien er forkastelig, i fra fødsel til død for dyret.

Kylling, storfe, og gris lever dårlige liv, for og så må ende det i et slakteri, kansje bli skoldet (kokt) levende, eller få kuttet over halsen i full bevisthet, mens man skate blør ihjel, hengende opp ned, skrikende av frykt, mens alle andre griser dør ved siden av deg.

DET kan jeg aldri støtte mer.

En fisk eller en vill elg må ikke gå gjennom de lidelsene f.eks.

En fisk har foresten et mye enklere nervesystem, enklere hjerne ol enn andre pattedyr, og det vil tilsi at man ikke registrerer så mye som et annet dyr gjør. Jeg er ikke i tvil om at dem føler noe, og jeg spiser bare mindre og mindre av det og, og tror jeg kommer til og slutte å spise det og helt, men det er en progress man må gjennomgå, psykisk. Er vanskelig og kutte ut alt man har spist hele livet sitt, man må nesten innstilles og forberede seg på det.

Endret av medlem-1432
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...