Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bannetråden v3

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Banner Joey fordi jeg har overklokket GPU-en på laptopen fra 600/700 MHz til 765/833 MHz! :D

Banner Crazyjoey fordi Latias ikke må skremme meg sånn. :cry:

Jeg også ble skremt. :p

banner dere fordi Hva kan jeg overclocce? kan hvartfall prøve :tease:

CPU er overclocca rett under crash pungtet

Som Joey sier, CPU og GPU. Vær veldig forsiktig med å øke spenningen! Gjør det i små steg! Når det gjelder GPU så kan du nok øke spenningen via Afterburner (fantastisk program).

GPU: Begynn å øke frekvensene på kjernen, shader og minne. Deretter foretar du en stabilitetstest, samt sjekker temperaturene. Nærmer de seg 100C, så bør du sette opp viftehastigheten eller klokke ned igjen. Det pleier sjeldent å være noe problem. Når det begynner å bli ustabilt, så øker du spenningen litt, og dermed kan du klokke mer. Men du må være forsiktig, ikke øk så mye.

CPU er det samme egentlig, bare at du gjør dette i BIOS. Du har vel overklokket denne fra før?

Endret av StianAarskaug (S10QaN)
Lenke til kommentar

Banner Joey fordi jeg har overklokket GPU-en på laptopen fra 600/700 MHz til 765/833 MHz! :D

Banner Crazyjoey fordi Latias ikke må skremme meg sånn. :cry:

Jeg også ble skremt. :p

banner dere fordi Hva kan jeg overclocce? kan hvartfall prøve :tease:

CPU er overclocca rett under crash pungtet

Som Joey sier, CPU og GPU. Vær veldig forsiktig med å øke spenningen! Gjør det i små steg! Når det gjelder GPU så kan du nok øke spenningen via Afterburner (fantastisk program).

GPU: Begynn å øke frekvensene på kjernen, shader og minne. Deretter foretar du en stabilitetstest, samt sjekker temperaturene. Nærmer de seg 100C, så bør du sette opp viftehastigheten eller klokke ned igjen. Det pleier sjeldent å være noe problem. Når det begynner å bli ustabilt, så øker du spenningen litt, og dermed kan du klokke mer. Men du må være forsiktig, ikke øk så mye.

CPU er det samme egentlig, bare at du gjør dette i BIOS. Du har vel overklokket denne fra før?

Ja :) bedre at dere sender PM til meg om sånt, er ikke så mye i banne tråden

Banner latis for jeg skal dusje snart

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...