Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan man koble mobil til PC for å surfe på internett?

Anbefalte innlegg

Hei...

Jeg lurer på en liten ting ang koble mobil->PC og surfe på internett.

Har en stasjonær PC(spill maskin, dvs rimelig kraftig). Internett per idag(nå) som jeg bruker er 1Mbit/s fra Nextgentel. Men jeg kommer i en situasjon hvor jeg kan komme til å bli uten internett i en måned eller to, så jeg må ty til annen oppkoblingsmåte. Saken kunne vært enkel hvis det ikke hadde vært for at jeg ikke kan koble via fasttelefon.

Det jeg da lurer på er om jeg kan med min Motorola T720 via datakabel(usb) bruke den som "fasttelefon" og surfe i vei på nett?

Jeg vet at man da må ha et modem mellom PC og Mobil(?) men hvordan blir dette når mobilen kobles på usb og modemet blir stående der(normalt skal man koble telefonkablen i den)?

Kan det gå eller er jeg helt ute på viddene nå :-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel modem i Mobilen din?

Hvis den har mulighet for High speed, så kan du jo koble til med hele 50kb eller.no.. men det koster flesk..

Greit å sette opp.. bare last ned modemdriver for din tlf.. suser rett på nett. men tregt doh

Lenke til kommentar

Mobilen har GPRS ja hvis det er det du sikter til. Så da burde det være en enkel sak. Og eneste jeg trenger er datakabel.?..

Drivere og sånt til mobilen har jeg ikke peiling på da denne er ikke akkurat en P800 eller 3650 :)

Netcom(som jeg har) har en hjelpeside for dette for å sette opp mobilen men T720 står ikke på lista :(

Men det holder kanskje at jeg lager en ny "kobling" i XP med nødvendige innstillinger(nummer som skal ringes opp, brukernavn/passord osv) for XP finner vel mobilen når jeg kobler den til usb'en regner jeg med.

Prisen blir vel som bruk av GPRS Data altså 10 øre per KB. Veit det er dyrt men å lese e-mail, bruke nettbank + kanskje surfe litt i ny og ne går sikkert bra det.

Dette blir bare i en overgangsperiode. Skal ha 1Mbits fra NGT selvfølgelig :D

Lenke til kommentar

Anb. faler ikke surfing på sek. takst i alle fall, om tlf. støtter GPRS kan den til nød brukes for å laste ned viktig e-post m.m.

Dyrt er det og tregt går det. ;)

For øvrig trenger man ingen modem, men en tlf. som du får modemdrivere til.

Når det gjelder high speed data må man huske på at bl.a. Telenor da tar betalt fler dobbel sekund pris etter hvor mange kanaler man benytter, dvs. 4x sekundprise på full effekt (43,5 kbps).

Kort oppsumering, ikke bruk mobil med mindre du har jobb som betaler for "gildet"..

Lenke til kommentar
Minner om grunreglen for driver:

Skriv inn navnet på produsent med ending .no eller .com i adressefeltet på nettleseren (evt. søk i en søkemotor), finn deretter supportsiden og drivernedlastinger.. ;)

Driver til PCen altså, da så..

Trudde jeg måtte tukle med softwaren i selve mobilen :o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...