Gå til innhold

Corsair H70

fa74b4a4-8b2c

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Ja om du skal OC litt så er jo denne fin. Jeg kjører den på 1500rpm ca å det er helt ok støy nivå.. Om du kjører den på max rpm altså 2000. da bråker den ganske bra. det er jo noen tester som kan gi deg litt mere å sammenligne med ang luft kjølere.

Jeg er kjempe fornøyd med denne =O)

Lenke til kommentar

Noctua NH-C14 skal nok være veldig stille med sin 140mm vifte. Det som er fint med denne vifta er at den også kjøler ned hovedkortet ditt siden vifta peker direkte mot hovedkortet.

Link: NH-C14

Eventuelt sender all den varme lufta fra prossesoren rett ned på hovedkortet.

Det er ikke det den er designet for, så tror ikke det :)

Lenke til kommentar

Noctua NH-C14 skal nok være veldig stille med sin 140mm vifte. Det som er fint med denne vifta er at den også kjøler ned hovedkortet ditt siden vifta peker direkte mot hovedkortet.

Men det er jo akkurat det den gjør. Lufta blir varm av å gå over kjøleribbene på kjøleren.

Lenke til kommentar

Men det er jo akkurat det den gjør. Lufta blir varm av å gå over kjøleribbene på kjøleren.

Tror ikke lufta er så VARM som du tror den er. Bedre enn ingenting for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Tror ikke lufta er så VARM som du tror den er. Bedre enn ingenting for å si det sånn.

Det kommer helt an på CPU, og hvor varm den blir. Det kommer også an på hvor kald lufta er før den treffer kjøleribbene. Jeg ville nok heller hatt cpu-kjøleren til å blåse lufta bort til en vifte som blåser ut, så man blir kvitt varmen fort, som med en A/H70 eller Noctua NH-D14.

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på CPU, og hvor varm den blir. Det kommer også an på hvor kald lufta er før den treffer kjøleribbene. Jeg ville nok heller hatt cpu-kjøleren til å blåse lufta bort til en vifte som blåser ut, så man blir kvitt varmen fort, som med en A/H70 eller Noctua NH-D14.

Men nå var tydligvis hovedfokuset stillhet, og det skårer NH-C14 godt på. Jeg er enig i det du sier, vil heller blåse lufta bort fra kortet :)

Lenke til kommentar

Men nå var tydligvis hovedfokuset stillhet, og det skårer NH-C14 godt på. Jeg er enig i det du sier, vil heller blåse lufta bort fra kortet :)

Godt poeng.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vann, som i H70 - eller som i egenkomponert sett? :)

Masse gode tilbakemeldinger her, Takk ! Denne gangen ble det corsair sin H70 :)

Skal bli spennende å se hvor mye lyd det egentlig blir. Får heller vurdere å bytte ut standard viftene med noen Noctua vifter hvis det skulle bli formye bråk fra H70'en

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...