Gå til innhold

Kamptråd: Blackpool vs Manchester United (PL)


Old Game

Anbefalte innlegg

forferdelig dårlig av Blackpool å ikke ha undervarme....

 

litt info fra united.no

Banemannskapene jobber på spreng, men kulden lager store problemer på Bloomfield Road.

 

Manchester United spilte i ufyselig vintervær på Upton Park tirsdag kveld, men det er ikke snøen som skaper hodebry for Blackpool før morgendagens planlagte møte.

 

Det er ikke undervarme på Bloomfield Road, og nå melder klubben at kulden i natt sørget for at store deler av gressteppet er frossent. Banemannskapet bruker ulike virkemidler for å holde minusgradene i sjakk, men de innrømmer at situasjonen er problematisk og kritisk.

 

Blackpool opplyser om at de er i jevnlig kontakt med både Premier League og Manchester United om forholdene. "The Tangerines" vil komme med en ny oppdatering senere i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, kan jo være greit å ha en hengekamp til gode. Bedre å møte Blackpool på nyåret når stemninga i troppen deres har tatt en "Hull eller Burnley"

 

Dessuten får spillerne ekstra hvile opp mot kampene mot Valencia/Arsenal/Chelsea.

 

Surt at det ikke ble kamp, men noen goder har det. Kan jo være at vi får kost oss med poengtap på CFC/Arsenal i mårra.

Lenke til kommentar

Tenk om vi hadde tapt i morgen da gutta? Nå slipper vi å uroe oss for en skrell og kan konsentrere oss om toppkampene i vente. Velvitende om at det bør være en god stemning i troppen etter forrige kamp i ligaen. At reservene tapte mot WH tviler jeg på at hefter. Jo mer jeg tenker over det, desto mer komfortabel er jeg med at kampen ble utsatt. Vi har dessuten Valencia i midtuka og det er lenge til mandagen etter det, så vi kan spille folk "varme" igjen før Arsenal kampen.

 

Worst case scenario vinner Chelsea og Arsenal sine kamper i morgen og da er de ussle 1p forran. De to neste kampene vi har i ligaen er mot nettopp disse to, før londonlagene møtes innbyrdes i slutten av mnd. For å vinne ligaen må vi "fortjene" det ved å slå våre rivaler og skulle vi vinne våre to neste har vi fått ei luke MED en kamp til gode som bonus. Chelsea møter også Spurs helga vi møter Arsenal, så også her er det muligheter for poengtap.

 

Så lenge vi ikke ligger mange poeng bak ligalederen (nå oss) er det egentlig litt behagelig å ha en hengekamp eller to til gode på resten, spesielt ettersom kampen er såpass vinnbar. Et psykologisk overtak so to speak?

 

Vi går nå inn i julestria med det jeg vil kalle en mini-ferie for førstelaget, samtidig som selvtillitten bør være skyhigh etter 7-1 mot Blackburn. Skader og suspensjoner slipper vi også unna. Unbeaten rekorden (i ligaen, det eneste som telles uansett) holder seg også. Jeg tipper vi stiller sånn halvveis redusert mot Valencia slik at gutta har fullt batteri (vi har dessuten en hviledag mer enn Gunners som også spiller CL i midtuka) til mandagen.

 

Kos dere med en god gammeldags 16.00 runde i mårra, slik det var i gamledager. Hvem vet, kanskje nissen er tidlig ute å sørger for at Chelsea og/eller Arsenal går på et bananskall? Skulle de gjøre det, oh, det hadde vært for godt til å være sant. Tenk å ligge helt i toppen med en kamp til gode på resten da! For et par uker siden var vi nære å havne 7-9p bak teten.

 

Jeg overlever ei helg uten United kamp når vi har så mange matcher på rappen i juleprogrammet.

 

Presset er "på de andre" i mårra.

Lenke til kommentar

Positive er at jeg uansett ikke hadde fått sett andre omgang, så like greit at den blir avlyst. 18.30-kamper er noe kjipe greier.

 

Enda en positiv ting er at vi vil ha noen midtuker etter jul å få spilt denne hengekampen. Tenk om vi hadde gått videre i LC. DA hadde det vært et stappfullt program og det hadde vært umulig å få presset inn denne kampen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...