OJ Doe Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 "Kent Touch This", nå er du bare usaklig. VW er noen av verdens mest solgte biler, og kundene er stort sett alltid fornøyd. Du kan vel ikke si at Golf 2 diesel er uønskelig, eller hva med Passaten mellom 94-97? VW har definitivt gode biler. En Mercedes E-klasse får man for den prisen, den faller utenfor TS sine krav, men likevel en relevant bil. Poenget her, er at diesel er et godt valg mtp. gjensalgsverdi. Dette er uansett ikke tema i denne diskusjonen, vi skal finne den beste bilen innenfor de rammer vi er gitt. Om det er bensin eller diesel er mindre viktig, å finne en bil som generelt er bra er viktigere. 1 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Det er ikke JEG som er bilmekaniker, men tror nok at uansett hvem du snakker med så vil du få høre at det er flest dieselbiler som blir solgt. Jeg skjønner at du ikke er bilmekaniker, da hadde du kanskje ikke kommet med slike idiotpåstander. Hvor mange nye biler får du kjøpt for 35.000,- i dag egentlig? Det har INGENTING å si hva det blir solgt mest av i DAG fordi vedkommende skal kjøpe en bil til 35.000. Skjønner du? I klassen pris 0-39.900 på bruktmarkedet i dag er det 5327 bensinbiler. 1179 dieselbiler. Hva tror du det ble solgt mest av på det tidspunktet da? "Kent Touch This", nå er du bare usaklig. VW er noen av verdens mest solgte biler, og kundene er stort sett alltid fornøyd. Du kan vel ikke si at Golf 2 diesel er uønskelig, eller hva med Passaten mellom 94-97? VW har definitivt gode biler. En Mercedes E-klasse får man for den prisen, den faller utenfor TS sine krav, men likevel en relevant bil. Poenget her, er at diesel er et godt valg mtp. gjensalgsverdi. Dette er uansett ikke tema i denne diskusjonen, vi skal finne den beste bilen innenfor de rammer vi er gitt. Om det er bensin eller diesel er mindre viktig, å finne en bil som generelt er bra er viktigere. Sorry, jeg kan ikke ta en som vet så lite om bil at han anbefaler Passat fra 94-97 som en god bil seriøst. Du har rett og slett ikke fulgt med i timen. Lenke til kommentar
SunnivaKL Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Det er ikke JEG som er bilmekaniker, men tror nok at uansett hvem du snakker med så vil du få høre at det er flest dieselbiler som blir solgt. Jeg skjønner at du ikke er bilmekaniker, da hadde du kanskje ikke kommet med slike idiotpåstander. Hvor mange nye biler får du kjøpt for 35.000,- i dag egentlig? Det har INGENTING å si hva det blir solgt mest av i DAG fordi vedkommende skal kjøpe en bil til 35.000. Skjønner du? I klassen pris 0-39.900 på bruktmarkedet i dag er det 5327 bensinbiler. 1179 dieselbiler. Hva tror du det ble solgt mest av på det tidspunktet da? "Kent Touch This", nå er du bare usaklig. VW er noen av verdens mest solgte biler, og kundene er stort sett alltid fornøyd. Du kan vel ikke si at Golf 2 diesel er uønskelig, eller hva med Passaten mellom 94-97? VW har definitivt gode biler. En Mercedes E-klasse får man for den prisen, den faller utenfor TS sine krav, men likevel en relevant bil. Poenget her, er at diesel er et godt valg mtp. gjensalgsverdi. Dette er uansett ikke tema i denne diskusjonen, vi skal finne den beste bilen innenfor de rammer vi er gitt. Om det er bensin eller diesel er mindre viktig, å finne en bil som generelt er bra er viktigere. Sorry, jeg kan ikke ta en som vet så lite om bil at han anbefaler Passat fra 94-97 som en god bil seriøst. Du har rett og slett ikke fulgt med i timen. Idiotpåstander og fakta er to vidt forskjellige ting, kjære deg. Men nå ble det veldig OT her, trenger ikke ødlegge tråden hans enda mer. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Dieselbiler er vel også for høyt priset i forhold til bensin(pga stor etterspørsel) og da får man ofte mer for pengene ved å kjøpe bensin..? På nyere biler? Absolutt. På biler til 35.000,-? Absolutt ikke. Idiotpåstander og fakta er to vidt forskjellige ting, kjære deg. Men nå ble det veldig OT her, trenger ikke ødlegge tråden hans enda mer. At du har en kjæreste som jobber som bilmekaniker gjør ikke bruktmarkedet noe annerledes i Norge, dessverre. Du hadde ingen kommentar til antall diesel/bensinbiler i denne prisklassen altså? Lenke til kommentar
SunnivaKL Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Kanskje det er flere bensinbiler på markedet nettopp pgr folk vil heller ha dieselbil. 1 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Kanskje det er flere bensinbiler på markedet nettopp pgr folk vil heller ha dieselbil. Så hva slags biler som ble solgt i Norge på midten av 90-tallet har direkte sammenheng med hva norske bilkjøpere vil ha i dag altså. Smart. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Sorry, jeg kan ikke ta en som vet så lite om bil at han anbefaler Passat fra 94-97 som en god bil seriøst. Du har rett og slett ikke fulgt med i timen. Kan så være at jeg ikke har fulgt med i timen, men jeg har kjørt en slik bil 40.000 km uten feil. Har anbefalt den til mange, og ingen har vært misfornøyd. Du tenker kanskje på 98-01 årgangen? De hadde jo mange feil med forstillingen og elektronikken. 1 Lenke til kommentar
M.H Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Så hva slags biler som ble solgt i Norge på midten av 90-tallet har direkte sammenheng med hva norske bilkjøpere vil ha i dag altså. Smart. Nei, men det KAN også bety at flere som har bensinbil fra nevnte periode vil kvitte seg med den enn de med dieselbil. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Kan så være at jeg ikke har fulgt med i timen, men jeg har kjørt en slik bil 40.000 km uten feil. Har anbefalt den til mange, og ingen har vært misfornøyd. Du tenker kanskje på 98-01 årgangen? De hadde jo mange feil med forstillingen og elektronikken. Jeg tenker på VW fra midten av nittitallet frem til for noen år siden. Det er kjent verden over at VW var nedi en bølgedal kvalitetesmessig på den tiden. Lenke til kommentar
SunnivaKL Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Skjønner ikke hvorfor du drar det frem, er NÅTIDEN det er snakk om. Det er NÅ for tiden det blir solgt flere dieselbiler, hva som ble solgt på 90 tallet bryr ikke jeg meg om. Skjønner ikke hvorfor du skal være så negativ, har jeg gjort deg noe? Er ren høfflighet å kunne ha en vanlig diskusjon uten å måtte kalle meg for nek, og si at jeg kommer med idiotpåstander. Ser tydelig hvem som trenger å vokse opp. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Nå tror jeg du har falt av litt Sunniva. Poenget her er jo om diesel er best for TS. Budsjettet tisier at vi må se etter en bil fra denne epoken. Det er vel heller nåtiden som er urelevant. Dessuten er bensin langt mer spennende for tiden. Bare se på VW sin 1.4 TFSI motor på 170 hester. Det er en spennende konstruksjon. Diesel har ikke blitt mer spennende siden common-rail. Kent Touch This,hva du mener om VW fra nittitallet er vel totalt urelevant. Dette er en enkelt bil, som har vist seg som noe av det beste VW har laget. Hvis noen sløver her, så er det deg, men slik du diskuterer, forventet jeg ikke mer heller. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Kent Touch This,hva du mener om VW fra nittitallet er vel totalt urelevant. Dette er en enkelt bil, som har vist seg som noe av det beste VW har laget. Hvis noen sløver her, så er det deg, men slik du diskuterer, forventet jeg ikke mer heller. Hva "jeg" mener? Har du vært våken de siste 15 årene? har du lest noe som helst av bilpresse? Jeg driter i hva du forventer, det er ikke min jobb å gi deg noen forventninger i det hele tatt. Hvis to av fem mulige stjerner i snitt i biltester er en "god bil" i dine øyne bør du snarest oppsøke optiker. Lenke til kommentar
SunnivaKL Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Skjønner ikke hvorfor du drar det frem, er NÅTIDEN det er snakk om. Det er NÅ for tiden det blir solgt flere dieselbiler, hva som ble solgt på 90 tallet bryr ikke jeg meg om. Skjønner ikke hvorfor du skal være så negativ, har jeg gjort deg noe? Er ren høfflighet å kunne ha en vanlig diskusjon uten å måtte kalle meg for nek, og si at jeg kommer med idiotpåstander. Ser tydelig hvem som trenger å vokse opp. Nei. Denne tråden handler om kjøp av bil til 35.000,- IKKE nåtidens nysalg. Ta deg sammen. Nek. Ok, men da kan du forklare meg hvorfor du kaller meg nek, da. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Skjønner ikke hvorfor du drar det frem, er NÅTIDEN det er snakk om. Det er NÅ for tiden det blir solgt flere dieselbiler, hva som ble solgt på 90 tallet bryr ikke jeg meg om. Skjønner ikke hvorfor du skal være så negativ, har jeg gjort deg noe? Er ren høfflighet å kunne ha en vanlig diskusjon uten å måtte kalle meg for nek, og si at jeg kommer med idiotpåstander. Ser tydelig hvem som trenger å vokse opp. Nei. Denne tråden handler om kjøp av bil til 35.000,- IKKE nåtidens nysalg. Ta deg sammen. Nek. Ok, men da kan du forklare meg hvorfor du kaller meg nek, da. Les alt du har skrevet i denne tråden. Derfor. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Kan så være at jeg ikke har fulgt med i timen, men jeg har kjørt en slik bil 40.000 km uten feil. Har anbefalt den til mange, og ingen har vært misfornøyd. Du tenker kanskje på 98-01 årgangen? De hadde jo mange feil med forstillingen og elektronikken. Jeg tenker på VW fra midten av nittitallet frem til for noen år siden. Det er kjent verden over at VW var nedi en bølgedal kvalitetesmessig på den tiden. Hvor er kilden til en såpass stor påstand? Lenke til kommentar
SunnivaKL Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Så da har jeg rett til å kalle deg for pedo? Siden du ikke er på min side og er enig i alt jeg skriver! Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Nå er du tilbake på VW generelt, som fortsatt er uintressant. Dette er en bestemt modell, ikke bilen før eller etter, eller alle de andre. Jeg kommer med en personlig erfaring, som tilsier at bilen en svært god, og bakker dette opp med at jeg har anbefalt bilen til mange andre, som er like fornøyd som meg. Dette er en god bil, punktum. Det er ikke en dårlig bil hvis du kan kjøre den 40.000 og bytte lyspærer og olje. Så nå får du ta deg sammen, og komme med noen skikkelige kilder, jeg er lei av å lese de samme argumentene om og om igjen, det er kjent at VW leverte dårlige biler en periode før år 2001, men de triller fortsatt på veiene. Uansett hva du leser på internett, så kan du ta en tur ut, og finne ut at det fortsatt går bøttevis med Golf 3 og Passater fra den epoken. Så dårlige kan de ikke ha vært. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Hvor er kilden til en såpass stor påstand? På internett. Du klarer å søke går jeg utifra, siden du er en IT-ekspert? Så da har jeg rett til å kalle deg for pedo? Siden du ikke er på min side og er enig i alt jeg skriver! Jeg er ikke enig i hva du skriver, heller tvert i mot. Du kan kalle meg hva du vil, dine ord veier ikke akkurat tungt. Lenke til kommentar
SunnivaKL Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Hvor er kilden til en såpass stor påstand? På internett. Du klarer å søke går jeg utifra, siden du er en IT-ekspert? Så da har jeg rett til å kalle deg for pedo? Siden du ikke er på min side og er enig i alt jeg skriver! Jeg er ikke enig i hva du skriver, heller tvert i mot. Du kan kalle meg hva du vil, dine ord veier ikke akkurat tungt. Du missforstår. Er det jeg skriver, skal jeg kalle deg for stygge ting bare for du ikke er på min side og ikke er enig i alt jeg sier? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Hvor er kilden til en såpass stor påstand? På internett. Du klarer å søke går jeg utifra, siden du er en IT-ekspert? WoW, just wow. Den setningen der definerer egentlig bare hvilke idiot du er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå