Neferian Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Jeg har planner om a bygge en ny pc og vill gjerne ha deres tilbakemeldinger om det er et bra system og om jeg kankje burde endre på noen deler. Kabinett:Cooler Master HAF X Hovedkort: asus crosshair iv formula socket-am3 GPU: 2x xfx radeon 5870 i crossfire CPU:AMD Phenom x4 970 Black Edition (3,5ghz) (am3) CPU cooler: Corsair A70 Minne:Corsair Dominator DHX+ DDR3 1333MHz 8GB (4x2gb) CL-7 for phenom II PSU: Corsair AX850w full moduler HDD eller SSD for OS: Hdd: WD Velocoty raptor 600gb eller Corsair f120 ssd Ekstar hdd for lagring: Baracuda ata-600 2tb 7200rpm OS: Windows 7 ultimate 64bit dette er det systemet jeg har planner om å bygge noen meininger? Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 hvorfor ikke vente å se hva AMD kommer med av ytelse på 69xx serien ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Jeg har planner om a bygge en ny pc og vill gjerne ha deres tilbakemeldinger om det er et bra system og om jeg kankje burde endre på noen deler. Kabinett:Cooler Master HAF X Hovedkort: asus crosshair iv formula socket-am3 GPU: 2x xfx radeon 5870 i crossfire CPU:AMD Phenom x4 970 Black Edition (3,5ghz) (am3) CPU cooler: Corsair A70 Minne:Corsair Dominator DHX+ DDR3 1333MHz 8GB (4x2gb) CL-7 for phenom II PSU: Corsair AX850w full moduler HDD eller SSD for OS: Hdd: WD Velocoty raptor 600gb eller Corsair f120 ssd Ekstar hdd for lagring: Baracuda ata-600 2tb 7200rpm OS: Windows 7 ultimate 64bit dette er det systemet jeg har planner om å bygge noen meininger? Kabinett er smakksak, ingen vits for meg å komentere det så lenge det gjør jobben. Hovedkort: I et slik high end bygg er nesten crosshair kortet et must. GPU: Hadde ikke kjøpt 2x 5870, dette gir pr. dags dato veldig lite for pengene i forhold til 2x6870(1800,- stk. ca.). Er forsåvidt også sterkt uenig i og starte et rig med crossfire er noe god satsning. Heller kjøpe et High-end kort med en gang, og ha bedre muligheter for utvidelse ved senere anledning. Husk crossfire er ikke helt problemfritt enda. CPU: Vist du har store planer om å overklokke kan du spare et par hundre kroner og heller gå for 955/965. CPU cooler: ingen kommentar, da den du har valgt er helt ok. Minne: OK, bedre med 1333mhz cl7 enn 1600 cl9 til AMD SSD: Hadde ikke vurdert velociraptor diskene en gang mot SSD, ekstrem hastighetsforskjell. Frister det likvel med en del lagringsplass over hastighet, er nok Seagate Momentus XT et bedre valg. HDD for lagring: Baracuda xt er relativt overpriset pga sata 3.0 grensesnitt, som har veldig lite å si på hastigheten. Hadde heller gått for en WD Black eller Samsung F3. Og sist men ikke minst, har du undersøkt fordelene W7 Ultimate gir ovenfor Home Premium? Neppe, da ville du ikke betalt så mye ekstra for noe du helt sikkert ikke vil ta i bruk. Skulle jeg brukt så mye penger hadde jeg heller kjøpt intel i7 950 kombinert sammen med et GTX 580. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Selv vil jeg ha gått for windows 7 ultimate OEM lisens. Microsoft Windows 7 Ultimate 64-bit Engelsk OEM koster ca 1400 kr Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit Engelsk OEM koster ca 799 kr Er enig at Retail lisens, er dyreste laget for ultimate. Men hvis du ønsker å koble opp mot "windows 2010 Servere" eller trenger XP mode, så er nok ultimate det beste. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Selv vil jeg ha gått for windows 7 ultimate OEM lisens. Microsoft Windows 7 Ultimate 64-bit Engelsk OEM koster ca 1400 kr Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit Engelsk OEM koster ca 799 kr Er enig at Retail lisens, er dyreste laget for ultimate. Men hvis du ønsker å koble opp mot "windows 2010 Servere" eller trenger XP mode, så er nok ultimate det beste. Du kan ikke melde enn Ultimate maskin inn i domene og den mangler derfor også noen avanserte domene funksjoner. Ellers så er det vel Bitlocker og Windows XP mode som er forskjellen, og disse blir neppe brukt på en gaming maskin anytime soon. W7 Ultimate er ikke det samme som Vista Ultimate var. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Du kan ikke melde enn Ultimate maskin inn i domene og den mangler derfor også noen avanserte domene funksjoner. Joda, det kan du. Alt du kan gjøre med Windows 7 Professional kan du gjøre med Windows 7 Ultimate - og mere til. Windows 7 Enterprise inneholder det samme som Ultimate, men kan aktiveres internt i et bedriftsnettverk. (Trenger ikke å kobles mot opp mot Microsoft for å bli aktivert.) Ellers så er det vel Bitlocker og Windows XP mode som er forskjellen, og disse blir neppe brukt på en gaming maskin anytime soon. W7 Ultimate er ikke det samme som Vista Ultimate var. WinSuperSite har en oversikt over forskjellene mellom de ulike Windows 7-versjonene. (Se nederst for domene-relaterte ting.) Hva mener du er de store forskjellene mellom Vista Ultimate og Win7 Ultimate? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Du kan ikke melde enn Ultimate Home Premium maskin inn i domene og den mangler derfor også noen avanserte domene funksjoner. Joda, det kan du. Alt du kan gjøre med Windows 7 Professional kan du gjøre med Windows 7 Ultimate - og mere til. Windows 7 Enterprise inneholder det samme som Ultimate, men kan aktiveres internt i et bedriftsnettverk. (Trenger ikke å kobles mot opp mot Microsoft for å bli aktivert.) Ellers så er det vel Bitlocker og Windows XP mode som er forskjellen, og disse blir neppe brukt på en gaming maskin anytime soon. W7 Ultimate er ikke det samme som Vista Ultimate var. WinSuperSite har en oversikt over forskjellene mellom de ulike Windows 7-versjonene. (Se nederst for domene-relaterte ting.) Hva mener du er de store forskjellene mellom Vista Ultimate og Win7 Ultimate? Skrev feil(se rettelse over), trust me I should know, har sertifisering i W7 ;-) Vista Ultimate hadde noen flere funksjoner rettet til hjemmebruk, i forhold til Home Premium hadde. Ikke mange, men noen altså. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Skrev feil(se rettelse over), trust me I should know, har sertifisering i W7 ;-) Ved å drive og editere i sitatet av mitt innlegg - selv om det var i den teksten som jeg kommenterte - så er du på randen av "sitatfusk" ... Vil du rette opp i noe, så gjør det i ditt eget innlegg. Spist er spist, og skrevet er skrevet .. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Skrev feil(se rettelse over), trust me I should know, har sertifisering i W7 ;-) Ved å drive og editere i sitatet av mitt innlegg - selv om det var i den teksten som jeg kommenterte - så er du på randen av "sitatfusk" ... Vil du rette opp i noe, så gjør det i ditt eget innlegg. Spist er spist, og skrevet er skrevet .. Ta deg ei pæra å få deg noe luft. Makan til kort lunte skal du se langt etter. Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 (endret) vil bare si, bytt prossesor til en seks-kjerner, det yter en del mye mer en 4-kjernes prosseor og ta en ssd til OS, det er det beste velget, tja har ikke mer å si om dette, eller er det et bra system til spilling i nesten high-end, vell det nermere et high-end i allefall og som de andre sier, vent til AMD kommer med det nye 69xx-serien av skjermkort Endret 1. desember 2010 av Mgut Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Makan til kort lunte skal du se langt etter. Så du synes det er helt greit at folk endrer på innholdet i innleggene dine når de siterer deg? For meg er det på nivå med å endre på teksten i en kontrakt etter at begge parter har signert, men alle er vel ikke like nøye med det ... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Makan til kort lunte skal du se langt etter. Så du synes det er helt greit at folk endrer på innholdet i innleggene dine når de siterer deg? For meg er det på nivå med å endre på teksten i en kontrakt etter at begge parter har signert, men alle er vel ikke like nøye med det ... jeg har mensen Wow, just wow. Jeg har faktisk noe imot at noen endrer(legger til som jeg gjor i dette tilfellet) på den sin egen tekst som jeg sitert. Vist du sammenligner diskusjon.no med en formell kontrakt, så sier vel det sitt. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Vist du sammenligner diskusjon.no med en formell kontrakt, så sier vel det sitt. Jeg mener at man kan være ryddig uansett kontrakttype, jeg. Lenke til kommentar
Neferian Skrevet 1. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2010 takk for alle tipsene og anbefalinger fra dere alle selv om det ble en litten krangel mellom noen for noen små ting skal gå for 2x corsair f120 i raid 0 som Os. må bare si takk igjen for all hjelpen og tipsene dere gidde Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Vist du sammenligner diskusjon.no med en formell kontrakt, så sier vel det sitt. Jeg mener at man kan være ryddig uansett kontrakttype, jeg. Må si jeg støtter deg her. Skal man sitere, så må man sitere, og ikke forandre på sitatet. Et sitat er ikke et sitat hvis det ikke er likt det som er skrevet før. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Jeg forholder meg til nettiketten og retninglinjene som er satt for dette nettstedet: https://www.diskusjon.no/topic/1868195-nettiketten-fra-2000-tallet/ https://www.diskusjon.no/guidelines Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Jeg forholder meg til nettiketten og retninglinjene som er satt for dette nettstedet: https://www.diskusjon.no/topic/1868195-nettiketten-fra-2000-tallet/ https://www.diskusjon.no/guidelines "Du kan ikke redigere innlegg på en måte som ødelegger konteksten i en tråd, dette inkluderer å redigere bort hele innlegget. " Vi er vel uenige om det er det du har gjort, og der kan vi vel la saken bli liggende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå