deaktivert443556 Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Jeg har klart å rote bort dekselet til det ene objektivet mitt. Er dette noe som selges i fotobutikker? Jeg forsøkte å myse litt på sidene til Fotovideo, men jeg vet liksom ikke helt hva jeg ser etter. Hva kalles egentlig et slikt deksel? Jeg har lagt ved et bilde som viser hva slags deksel jeg mener. Det er til et Canon EF-objektiv. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Disse får du dyrt i butikk eller billig på nettet. Den heter Canon Rear Lens Cap. 1 Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 1. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2010 Mmm, takk for svar. Det er vel standard Fotovideo... Billige på hus og objektiv, blodpris på det meste av tilbehøret. Jeg har i det siste vurdert å kjøpe et "innendørsobjektiv" (Sigma 30mm f/1.4), og det frister å be om et slikt deksel samtidig og se om jeg klarer å prute ned prisen mot en tredjedel eller en fjerdedel av full pris. Lenke til kommentar
Spook Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Du finnes disse på eBay for rundt en tier inklusive porto fra Kina/Hong Kong. Søk etter "Canon rear lens cap" på eBay. Lenke til kommentar
democomputer Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Mmm, takk for svar. Det er vel standard Fotovideo... Billige på hus og objektiv, blodpris på det meste av tilbehøret. Jeg har i det siste vurdert å kjøpe et "innendørsobjektiv" (Sigma 30mm f/1.4), og det frister å be om et slikt deksel samtidig og se om jeg klarer å prute ned prisen mot en tredjedel eller en fjerdedel av full pris. Det følger jo med en hvis du kjøper sigmaen, og så lenge du har et objektiv på kameraet trenger du en færre lens-cap enn du har objektiver... Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 2. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2010 Men er lokket til Sigma likt det til Canon? Jeg mener jeg fant ut at lokket til Tamron ikke passet... Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Men er lokket til Sigma likt det til Canon? Jeg mener jeg fant ut at lokket til Tamron ikke passet... Hvis objektivene har EF/EF-S-fatning skal lokkene også kunne brukes om hverandre. Mine gjør i hvert fall det(Canon/Sigma/Kodak) Endret 2. desember 2010 av BIGG Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 2. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2010 Tamron-objektivet mitt har EF-fatning, men jeg tror jeg må sjekke en gang til om det passer. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Tamron-objektivet mitt har EF-fatning, men jeg tror jeg må sjekke en gang til om det passer. Det er dekslet som dekker for bajonettkoblingen,den siden av objektivet som skrues fast til kameraet du trenger ? Da det er kun en type tilkobling på ditt Canon kameraet,så alle passer om hverandre. Endret 2. desember 2010 av Nautica Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Noen passer bedre/dårligere enn andre. Ser dealextreme sine får en del skryt. De koster vel en 10-20kr. inkludert frakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå