bernini Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Hei Har hørt at noen av p4 cpuene har dårlig stepping slik at de ikke klokker så bra. Har ikke hk nå så får ikke lest av via program, men jeg greide å lese noe av cpuen. Vet ikke hva som sier hvilken stepping det er. Vet ikke om det gjelder 2.4, men vet at 2.53 har D0 og D1 stepping. Dette er det jeg leste av cpu 2.4b GHZ/512/533/1.5v SL6EU MALAX Q241A274-0359 Hva er overklokkingsmulighetene på denne? Får et abit bh7 i posten snart, så jeg regner med å tyne ut noen ekstra mhz av denne :wink: takk for svar - gordito Lenke til kommentar
bernini Skrevet 1. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2003 Fant ut at det var B0 stepping. Er det den som ikke klokker så bra? - gordito Lenke til kommentar
Zink Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Er ikke så bra den nei...eh, spikersuppe er ikke mye å bli feit av - 'C0' er sikkert bra, men en link til opplysning ville vært bedre... Lenke til kommentar
Zink Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 C0 er best ja..fortsatt like gjerrig på info 'old chap' :-? - syns tema er interessant fordi jeg bygde en maskin sist uke med 'prod.code': BX80532PE2400DSL6RZ ...den klokka boxed uten videre til 2.9GHz ( på Abit IT7 ) - syns dette var imponerende. Abit lager geniale Bioser iblant og jeg har en ny p4 2.4 GHz på posten - fint om du hadde mer info om stepping v.s overklokking ( på Abit BD7II denne gangen ) ? . Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 b0 stopper normalt på 2.6-3ghz uansett eg har og Abit BH7 og er veldig fornøyd. endeleg så kan eg kjøre [email protected] steinstabilt med bare 1.7v gir mykje meir stabil strøm til cpu enn visse andre HK med asus p4s533 så greide eg bare 2.2(2.5ghz) på slutten fordi pci hastigheiten blei for høg Lenke til kommentar
bernini Skrevet 1. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2003 Ok, kanskje det er et håp likevel. Skal bruke cpuen på et abit bh7 med en zalman 7000AlCu og et godt ventilert LianLi Pc6085. Hadde håpet på 166 mhz fsb altså 2.988 mhz. Får hk om et par dager, vi får se da. Takk for svar - gordito Lenke til kommentar
Zink Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Hadde håpet på 166 mhz fsb altså 2.988 mhz.Får hk om et par dager, vi får se da. - gordito hehe, rota rundt etter resultater jeg også - fant at den var C1-stepping Her - tipper den var en villig type - "ergerlige" er at den som kjøpte ikke risikerer garantien for noen pris :wink: - så er jeg spent på neste, er det ingen webshoper som sorterer pris etter stepping ? apropos b0-stepping ser ut til å bukke på 160 fsb ...men ( som du antyder ) også avhengig av 'miljøet' rundt ? . Lenke til kommentar
bernini Skrevet 2. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2003 Leste ettellerannet sted at B0 topper på 160-166 mhz fsb. Får håpe min går så langt så mulig. Er ikke noen erfaren klokker, men skal prøve å tyne hver eneste mhz ut av cupen, dårlig stepping til tross :wink: Regner med å få pcen opp å kjøre en gang i neste uke, poster resultatet her da. - gordito Lenke til kommentar
Zink Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Regner med å få pcen opp å kjøre en gang i neste uke, poster resultatet her da. Bra - bruker penger på ekstra kjøling kun på goop og vifte på varme hdd'er, men kjørt moderat ( + 20-25 % ) overklokka i årevis uten plunder. må le litt, fordi han forrige som kjøpte maskin av meg ( EPoX 8rda+ ) vet ikke at det surrer ei vifte på hdd'en - åpner neppe noen gang for å se, kanskje for å suge støv om noen år :-? og da ringer han for å høre hva det er for noe rart som henger i kablene og blåser . Lenke til kommentar
bernini Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 Nå har jeg fått hk. Kom meg opp til 159mhz fsb. Der kjørte den ganske stabilt, men fikk ikke prøvd prime95 så lenge. Hvis jeg prøvde 160 så ville den ikke boote. Stillte deretter opp volten til 1,62v og da kom den inn i windows på 167 men var ikke særlig stabil. Gadd derfor ikke prøve lengre. Nå har jeg den på 166 altså 2.988, det jeg hadde håpet. Er stortsett fornøyd, men når jeg leser hva folk greier med bra stepping, blir jeg selvfølgelig litt misunnelig Skal ta på Prime95 senere for å se hvor stabil den er nå. - gordito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå