Gå til innhold

Hvilken stepping? p4 2.4 b


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har hørt at noen av p4 cpuene har dårlig stepping slik at de ikke klokker så bra. Har ikke hk nå så får ikke lest av via program, men jeg greide å lese noe av cpuen. Vet ikke hva som sier hvilken stepping det er. Vet ikke om det gjelder 2.4, men vet at 2.53 har D0 og D1 stepping.

 

Dette er det jeg leste av cpu

 

2.4b GHZ/512/533/1.5v

SL6EU MALAX

Q241A274-0359

 

Hva er overklokkingsmulighetene på denne? Får et abit bh7 i posten snart, så jeg regner med å tyne ut noen ekstra mhz av denne :wink:

 

takk for svar

 

- gordito

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
C0 er best ja..
fortsatt like gjerrig på info 'old chap' :-? - syns tema er interessant fordi jeg bygde en maskin sist uke med 'prod.code':

BX80532PE2400DSL6RZ

...den klokka boxed uten videre til 2.9GHz ( på Abit IT7 ) - syns dette var imponerende. Abit lager geniale Bioser iblant og jeg har en ny p4 2.4 GHz på posten - fint om du hadde mer info om stepping v.s overklokking ( på Abit BD7II denne gangen ) ?

 

.

Lenke til kommentar
Hadde håpet på 166 mhz fsb altså 2.988 mhz.

Får hk om et par dager, vi får se da. :)

- gordito

hehe, rota rundt etter resultater jeg også - fant at den var C1-stepping Her - tipper den var en villig type - "ergerlige" er at den som kjøpte ikke risikerer garantien for noen pris :grumpy: :wink: - så er jeg spent på neste, er det ingen webshoper som sorterer pris etter stepping ?

 

apropos b0-stepping ser ut til å bukke på 160 fsb

...men ( som du antyder ) også avhengig av 'miljøet' rundt ?

 

.

Lenke til kommentar

Leste ettellerannet sted at B0 topper på 160-166 mhz fsb. Får håpe min går så langt så mulig.

 

Er ikke noen erfaren klokker, men skal prøve å tyne hver eneste mhz ut av cupen, dårlig stepping til tross :wink:

Regner med å få pcen opp å kjøre en gang i neste uke, poster resultatet her da.

 

- gordito

Lenke til kommentar
Regner med å få pcen opp å kjøre en gang i neste uke, poster resultatet her da.

Bra :)

- bruker penger på ekstra kjøling kun på goop og vifte på varme hdd'er, men kjørt moderat ( + 20-25 % ) overklokka i årevis uten plunder.

 

må le litt, fordi han forrige som kjøpte maskin av meg ( EPoX 8rda+ ) vet ikke at det surrer ei vifte på hdd'en - åpner neppe noen gang for å se, kanskje for å suge støv om noen år :-? og da ringer han for å høre hva det er for noe rart som henger i kablene og blåser :lol:

 

.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått hk. :D

Kom meg opp til 159mhz fsb. Der kjørte den ganske stabilt, men fikk ikke prøvd prime95 så lenge. Hvis jeg prøvde 160 så ville den ikke boote. Stillte deretter opp volten til 1,62v og da kom den inn i windows på 167 men var ikke særlig stabil. Gadd derfor ikke prøve lengre. Nå har jeg den på 166 altså 2.988, det jeg hadde håpet.

Er stortsett fornøyd, men når jeg leser hva folk greier med bra stepping, blir jeg selvfølgelig litt misunnelig :)

Skal ta på Prime95 senere for å se hvor stabil den er nå.

 

- gordito

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...