Gå til innhold

Får ikke bilder opp i PhotoshopCS5 Extended

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

Jeg har akkurat installert CS5 på min Win7 64mb. Alt fungerer perfekt med unntak av det viktigste: Jeg får ikke opp bildene i programmet. Jeg har forsøkt snart alt jeg kan komme på, men når jeg f.eks. tar et JPEG eller PS format og trekker over på en ny side, så jobber maskinen, men det dukker kun opp en transparent side. Bildet legger seg som thumbnail i layers, men ikke tale om at det dukker opp på arbeidsflaten. Jeg er også forundret over at bakgrunnen er transparent.

Velger jeg å starte et nytt dokument, så har jeg som vanlig mulighet til å velge bakgrunn. Velger jeg f.eks. hvit, så åpner den nye siden i transparent.

Er det noen som har en ide om hvilken "fingerfeil" jeg gjør, eller er det programmet som går bananas? Jeg vet dette er sparsomt med info, men kort sagt: Jeg får ikke lastet inn et eneste bilde uansett hvilken metode, eller format jeg bruker.

Jeg har forsøkt å bytte forover/bakover, men bildet er usynlig.

Jeg bøyer meg i støvet for den som kan fortelle meg ut i fra det lille jeg har fortalt, klarer å løse problemet.

P.S. Jeg fikk programmet av min sjef for 2 uker siden, og dette begynner å bli pinlig. Jeg er ingen grafiker, har ikke kurs og må gå den tungvinte veien. D.S.

På forhånd takk for all hjelp.

Hilsen Paal

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville sjekket skjermdriverne, eventuelt bruk av HW-aksllerasjon på skjermkortet.

Edit: La ikke merke til siste kommetaren din, vil det si at du har hatt CS5 inn p PCen før og det da fungerte korrekt?

Endret av se#
Lenke til kommentar

Jeg ville sjekket skjermdriverne, eventuelt bruk av HW-aksllerasjon på skjermkortet.

Edit: La ikke merke til siste kommetaren din, vil det si at du har hatt CS5 inn p PCen før og det da fungerte korrekt?

Takk for svar begge to.

Versjonen er ekte.

Når det gjelder tidligere installasjon så har jeg ikke hatt dette. Kan jeg plage deg med hvordan jeg bruker HW-aksllerasjon på skjermkortet?

Vedlegger 2 sider fra Belarc maskinanalyseprogrammet, om det sier dere noe.

post-32633-0-27313800-1291255578_thumb.jpg

post-32633-0-07936700-1291255362_thumb.jpg

På forhånd takk!

Paal

Endret av BråStopp
Lenke til kommentar

Takk for svar begge to.

Versjonen er ekte.

Når det gjelder tidligere installasjon så har jeg ikke hatt dette. Kan jeg plage deg med hvordan jeg bruker HW-aksllerasjon på skjermkortet?

Vedlegger 2 sider fra Belarc maskinanalyseprogrammet, om det sier dere noe.

post-32633-0-27313800-1291255578_thumb.jpg

post-32633-0-07936700-1291255362_thumb.jpg

På forhånd takk!

Paal

Trykk ctrl + k når du er inne i PS for å få opp preferences.

Gå til Performance, og velg bort "Enable OpenGL Drawing"

Er den ikke avmerket kan du prøve å velge den på.

Klikk ok og start PS på nytt og se om det er noe resultat.

OM det er et resultat når du gjør dette har du drivertrøbbel, eller at skjermkortet ditt ikke er støttet. (Gjelder oftest Intel skjermkort)

Lenke til kommentar

Trykk ctrl + k når du er inne i PS for å få opp preferences.

Gå til Performance, og velg bort "Enable OpenGL Drawing"

Er den ikke avmerket kan du prøve å velge den på.

Eksakt det jeg mente, hadde ikke PS på maskinen jeg svarte fra så jeg kunne ikke gi så detaljert beskrivelse.

Lenke til kommentar

Da var dagen reddet, og jeg slapp en masse forklaringer til min sjef. Dere er min helter. Jeg spanderer noen "luftøl" på dere. Det eneste jeg får til siden jeg ikke kjenner dere.

Tusen takk for deres seriøsitet og hjelpsomhet.

Beste hilsen

Paal

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da var dagen reddet, og jeg slapp en masse forklaringer til min sjef. Dere er min helter. Jeg spanderer noen "luftøl" på dere. Det eneste jeg får til siden jeg ikke kjenner dere.

Tusen takk for deres seriøsitet og hjelpsomhet.

Beste hilsen

Paal

Slike takker liker jeg, :yes: selv om det er luftøl så er det tanken som teller, hehehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...