Gå til innhold

Overføring av bilder fra Nokia 7250 til PC (IR).

Anbefalte innlegg

Hey. Som tittelen sier sliter jeg med å overføre bilder fra mobil til pc via Nokia Phone Browser.

Jeg har fått det til en gang, dete var bare noen bilder jeg tok med en gang jeg fikk mobilen. Men siden (eter en formatering av PC'en bla) får jeg det ikke til. Virker som om PC'en og programvaren ikke finner bildene på mobilen...

Skal prøve å se om jeg skjønner noe av dete i kveld da jeg har fått en ny 7250 nå (min andre ble stjålet..)

Uansett. Er det noen som har noen tanker/ideer og en mulig løsning på dette?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er at 7250 og antagelig alle nyere Nokia telefoner suger på IR.

Min historie:

En kamerat kjøpte seg nylig en Amtech bærbar PC og Nokia 7250 mobil. Han vet ikke noe om data eller avanserte mobil telefoner, så jeg måtte komme og hjelpe ham med oppsettet så han kunne overføre bilder fra mobilen sin til PC'en. Først innstallerte jeg den ugudelig dyre (800 NOK) kabelen, men den ville ikke samarbeide, den poppet opp innstallasjonsmenyen hver gang jeg koblet telefonen til, selv etter innstallasjonen.

Så jeg prøvde IR øyet da.

- Legger 7250'n ved siden av PC'en med 15-20cm avstand mellom tlf IR øyet og IR porten på PC'en. Venter..

- Ingen kontakt, prøver igjen, venter..

- Ingen kontakt. Løfter opp telefonen og plutselig blir det kontakt i 3 sek.

- Legger den ned igjen med fri sikt som sist og venter..

- Ingen kontakt. Begynner å bli irritert.

- Legger ned min billige SE T310 med IR øyet rettet mot porten

- Rekker ikke å vente - kontakt oppnådd på 2 sekunder

- Overfører bilde til min T310 for moro skyld og viser ham det i tlf display..

- Han blir småsur :D

- Sjekker USB kabelen han kjøpte, må ha PC Suite for å bruke den...

- PC Suite følger selvfølgelig IKKE med, må opprette ny Internet konto da han ikke har noe slikt ennå, og bruke hans analoge linje for å koble til. Heldigvis hadde han kjøpt en slik kabel da han kjøpte PC'en. Noen butikk ekspeditører har faktisk -litt- omløp i huet. Men han påsto også at PC Suite var ekstrautstyr. På esken virker det som det skulle fulgt med...

- Henter PC Suite og kobler 7250 kablen til PC'en igjen

- Denne gangen funker plutselig USB koblingen og vi kan overføre og synkronisere mellom 7250'n og PC'en hans.

- Må løfte hendene fra den kokeplate varme platen på AMD laptopen hans (fnys) før jeg får brannskader, og ta en god pause.

- Tilbake og prøve IR igjen

- REPETER FØRSTE LINJER (ingen kontakt/signal blaff av og til)

7250 suger på IR kontakt, ihvertfall med Amtech laptopen (AMD 2100 CPU, Windows XP Home). Kjøp en kabel først som sist. Som nevnt, hadde min billig telefon, T310, ingen som helst problemer med IR kontakten. Men for Guds skyld (eller din egen), ikke kjøp slikt på Telehuset.

Hadde jeg hatt en 7250 og den ble stjålet, hadde jeg kjøpt noe annet enn Nokia neste gang, men det er nå meg.

Lenke til kommentar

Hvis jeg legger 3650'en min i nærheten av den bærbare PC-en, kommer det ganske øyeblikkelig melding om at en bærbar PC er i nærheten. Står til og med at det er en Nokia 3650. Har aldri hatt problemer med å oveføre ting. Verken med eller uten Nokia Data Suite.

Lenke til kommentar

Det er nok den bærbare. Men hvorfor funker T310 perfekt via IR og ikke Nokia 7250?

Jeg har ikke lest noen tester av Amitech, men fikk et heller dårlig inntrykk av maskinen. Skjermen var alt annet enn bra og den var enormt tykk og tung og utviklet svært mye varme, så mye at jeg ble nesten bekymret for bordet den sto på. Hadde typen spurt meg før han kjøpte laptop, ville jeg kanskje sagt en Dell eller IBM. Det er nok uansett noe med IR Porten eller andre linker i kommunikasjonen mellom den og eksterne apparater.

Han bruker kabelen nå uansett, og det funker perfekt nå (etter litt plundring i starten).

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem selv med en Nokia 6510 og en Nokia 6610. Løsningen var å sette ned den maksimale overføringshastighetemn for IR-porten (og slå av den automatiske synkroniseringen for min Palm Tungsten T). Så nå finner PC`en telefonen! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...