Gå til innhold

Adobe Creative Suite 5 Oppdateringer

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om Adobe sine software oppdateringer kan endre min tillgang til noen filer i windows/system32 mappen min?

Enten så må det være Adobe sine oppdateringer som gjør det, eller Windows sine oppdateringer som gjør det. Burde jo ikke være lov til å endre på tillgangen til filer med mindre jeg sier at dem kan det?

Problemet er at jeg nå etter noen forskjellige oppdateringer kun kan "lese og lukke" host fila i windows/system32/drivers/etc noe som plager meg sykt. Må jeg faktisk inn i safemode for i gi brukeren min rettigheter igjen da eller?

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tingen er at når jeg lagrer denne host filen som en kopi så blir den lagret som et *.txt dokument. Dette fordi at jeg må lagre denne filen en annen plass enn i /etc/ mappen nettopp pga. at jeg ikke har rettigheter til denne mappen lenger.

Endret av +Azo
Lenke til kommentar

Jeg hadde selfølgelig glemt at jeg bare kunne "kopiere" selve filen over til skrivebordet istedet for å åpne selve filen og lagre derfra. Fikk til å endre på fila og plassere den i /etc/ mappa igjen nå! :)

Synd at endringene på host fila ikke fikset problemet jeg først og fremst prøvde å fikse.

Endret av +Azo
Lenke til kommentar

Hint og tips:

Høyreklikk på fila, velg properties/egenskaper og sørg for at den ikke er read-only.

Start notepad som administrator.

Hvis du skal lagre en fil med notepad via Save As (og ikke bare Save), og det ikke er en .txt-fil, så skal du velge "*" og ikke ".txt" i filtype-dropdown i dialogen.

Dette er ren Windows-problematikk - har ikke noe med Adobe å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...