+azo Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Er det noen som vet om Adobe sine software oppdateringer kan endre min tillgang til noen filer i windows/system32 mappen min? Enten så må det være Adobe sine oppdateringer som gjør det, eller Windows sine oppdateringer som gjør det. Burde jo ikke være lov til å endre på tillgangen til filer med mindre jeg sier at dem kan det? Problemet er at jeg nå etter noen forskjellige oppdateringer kun kan "lese og lukke" host fila i windows/system32/drivers/etc noe som plager meg sykt. Må jeg faktisk inn i safemode for i gi brukeren min rettigheter igjen da eller? Takk Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Sånn er det by default hos meg i win7 hvertfall. Løsninga mi var å lage en kopi som het hosts.b og så slette hosts, for så å rename hosts.b til hosts.. Lenke til kommentar
+azo Skrevet 1. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2010 (endret) Tingen er at når jeg lagrer denne host filen som en kopi så blir den lagret som et *.txt dokument. Dette fordi at jeg må lagre denne filen en annen plass enn i /etc/ mappen nettopp pga. at jeg ikke har rettigheter til denne mappen lenger. Endret 1. desember 2010 av +Azo Lenke til kommentar
+azo Skrevet 1. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2010 (endret) Jeg hadde selfølgelig glemt at jeg bare kunne "kopiere" selve filen over til skrivebordet istedet for å åpne selve filen og lagre derfra. Fikk til å endre på fila og plassere den i /etc/ mappa igjen nå! Synd at endringene på host fila ikke fikset problemet jeg først og fremst prøvde å fikse. Endret 1. desember 2010 av +Azo Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Hint og tips: Høyreklikk på fila, velg properties/egenskaper og sørg for at den ikke er read-only. Start notepad som administrator. Hvis du skal lagre en fil med notepad via Save As (og ikke bare Save), og det ikke er en .txt-fil, så skal du velge "*" og ikke ".txt" i filtype-dropdown i dialogen. Dette er ren Windows-problematikk - har ikke noe med Adobe å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå