Gå til innhold

Alternativer til ordet nippel?

Anbefalte innlegg

Denne burde egentlig vært postet i 'Språk', men jeg tar det her fordi det er her de som bryr seg henger :)

Jeg har i lengre tid tenkt på at 'nippel' er et veldig kjipt ord å bruke. Fordi - en nippel som kjent lett forveksles med en brystvorte. Derfor blir tråder med navn som 'Billige nipler?' eller 'Hvilke dimensjoner på niplene' for seende veldig .. ja.. upassende ut. :p

Spesielt dersom noen bruker samme ord i en engelsk sammenheng blir det krøll.

Det blir rett og slett forvirring mellom disse to (uansett hvor sykt det virker): :p

DT-G14-38.jpg

1343168402_6ed9a70a22.jpg?v=0

Derfor lager jeg likegodt en oversikt over alternativer til ordet nippel. Kom med innspill!

• Tilkobling
  • Monteringsstykke
  • Slangekobling
  • Fitting

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, vi kan da gjøre som resten av dataverden og bruke engelsk. De fleste vet hva en fitting er. Ellers blir jo slange-til-gjenge-kobling både langt og korrekt. Jeg synes både tilkobling og monteringsstykke blir en tanke generelt; det kan jo brukes om my rart.

Selv har jeg ikke det store problemet med nippel/nipple da de verken skrives eller uttales likt, dog ikke veldig forskjellig. Ellers går det jo an å presisere med å skrive slangenippel.

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar

Vel, kva er galt med nippel da? Er jo mangen ord som kan tolkest feil i en viss sammenheng.

Snakker man om vannkjøling ol. så tenker eg på nippel som slangetilkobling / slangekobling på vannblock etc.

Snakker man om damer blir det jo noke heilt anna ofc. med mindre man er ekstremt opptatt av vannkjøling da :tease:

Kommer ikkje google med ein godt forklarende ordbok snart? :p (eller har de?)

Kan jo hende noken er litt mer sensetiv til slikt enn meg da :)

Men forslagene som er komt så langt er meget bra, men håper no virkelig man forsatt kan skrive nippel her på forumet.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig skal folk få kalle det akkurat det de vil. :) jeg vil unngå å bruke det, fordi det i 7 av 10 tilfeller blir fyrt opp en cheesy spøk eller en misforståelse. Rett og slett lei av at det ikke går an å snakke om vannkjøling uten at brystvorter blir nevnt :p

Lenke til kommentar

Ingen som asosierer fitting med ordet 'fitte', mens nippel er i mange sammenhenger en fornorsket versjon av nipple, som i aller høyeste grad asosieres med brystvorte. :tease:

Egentlig en latterlig diskusjon, men hey, noe må jo holde liv i denne kroken av forumet :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...