Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - Desember 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som tidligere nevnt.. Lav sol, kontraster og utheving av spennende motiver!

 

post-41149-0-73880500-1291721876_thumb.jpg

 

Gulfargen på sjøsprøyten er reell slik den var.Dette var igår morges, og solen hadde akkurat tittet over åskammen. Jervenduken min gjorde en god jobb med å stenge østavinden ute i timesvis, men det var ikke spesielt varmt likevel!

 

post-41149-0-93869700-1291721912_thumb.jpg

Etterhvert kom solen skikkelig opp, og gav skikkelig bra lys til seriefoto.

 

post-41149-0-57332400-1291722057_thumb.jpg

Ved dagens slutt var det noen som kunne fly mot sydligere strøk for egen flymaskin.. Vi andre står igjen i snøen og drømmer oss vekk.

Lenke til kommentar

(Edit: Antydningen til oval striping i Blue Morning" kommer antagelig av komprimeringen her, de synes ikke i originalen)

Det er vel posterisering fra overgangen til 24-bit. Råkonverteren jobber typisk i 48-bit fargerom. Men du milde himmel for et flott bilde uansett! Noe av det bedre jeg kan huske å ha sett på forumet.

 

Mange takk for den kommentaren. Det er tandre farger så du er kanskje inne på noe der, i tillegg er det betydelig komprimert for å passe inn i formatet i denne tråden.

 

Tor

Lenke til kommentar

Er fascinert av fargespektret som er på himmelen for tiden. Blir mange bilder av det.

 

 

post-106399-0-47842300-1291742722_thumb.jpg

 

Tatt 06.12.2010, var jeg opprinnelig ute å måkka snø men så fikk jeg øye på disse skyene.

 

 

 

post-106399-0-56742000-1291742763_thumb.jpg

 

 

Tatt 07.12.2010, ble litt skremt av denne himmelen :ph34r:

Begge bildene er tatt med Canon EOS 550D med 18-55 mm objektiv (som fulgte med pakken)

 

Kanskje noen regler fra TS jeg ikke har fulgt helt korrekt, men bare si ifra hvilke så retter jeg opp.

Endret av Samegerilja
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+789234

FireFox og norsk ordliste? ;)

 

Ord liste alene hjelper dess verre ikke mot ord deling ;)

 

Minner meg om en kar jeg så som hadde en jakke hvor det på tvers over brystet stod "ORDDELING" når glidelåsen var oppe, og "ORDD ELING" når glidelåsen var nede...

 

5241971968_de9cafca37_z.jpg

 

Teknisk sett et flott bilde, men kanskje ikke så veldig flatterende for modellen, eller?

Endret av Slettet+789234
Lenke til kommentar

...og dermed er det bevist: alt man trenger for å ta gode bilder er mad skillz i Photoshop! :fun:

Yup - ble skuffet over DeViSoR her - visste ikke at han brukte tung Photoshopping som retting av horisont og oppskarping! :D

 

 

Spøk til side - det viser her enda en gang hvor viktig det er å få det riktig i kamera.

"Åssen får jeg det sånn i Photoshop?" Jo - du sørger for å ta et bilde som allerede stort sett ser sånn ut, og så åpner du det i Photoshop. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...