ehauger Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 God jul, da! Flere eksponeringer? Jeg merker jeg sliter litt når det er mye snø å få "perfekt" eksponering - det er alltid noe som går litt skeiss. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Noen bilder tatt i dag ute ved Røsnæskilen: Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 God jul, da! Flere eksponeringer? Jeg merker jeg sliter litt når det er mye snø å få "perfekt" eksponering - det er alltid noe som går litt skeiss. Jeg har sluttet med dobbel eksponeringer. Bruker enten et Lee GND 3-stops eller et Lee GND 2-stops. Er mye greier og går mye raskere å bruke filtrene, med tanke på post-process og infield. Er man uheldig så flytter jo skyene på seg, da blir det en tendensiøs opplevelse i PS. På dette brukte jeg forøvrig et GND 3-stopps. Høyere iso kan og hjelpe på det dynamiske omfanget, men jeg ville holdt den under 400. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Jeg har sluttet med dobbel eksponeringer. Bruker enten et Lee GND 3-stops eller et Lee GND 2-stops. Er mye greier og går mye raskere å bruke filtrene, med tanke på post-process og infield. Er man uheldig så flytter jo skyene på seg, da blir det en tendensiøs opplevelse i PS. På dette brukte jeg forøvrig et GND 3-stopps. Høyere iso kan og hjelpe på det dynamiske omfanget, men jeg ville holdt den under 400. Var det jeg frykta. Jaja, da får bankkontoen min et møte med enten Cokin eller Lee og filtrene deres. Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Jeg har sluttet med dobbel eksponeringer. Bruker enten et Lee GND 3-stops eller et Lee GND 2-stops. Er mye greier og går mye raskere å bruke filtrene, med tanke på post-process og infield. Er man uheldig så flytter jo skyene på seg, da blir det en tendensiøs opplevelse i PS. På dette brukte jeg forøvrig et GND 3-stopps. Høyere iso kan og hjelpe på det dynamiske omfanget, men jeg ville holdt den under 400. Var det jeg frykta. Jaja, da får bankkontoen min et møte med enten Cokin eller Lee og filtrene deres. Lee sine får man desverre ikke tak i for øyeblikket. Cokin ville jeg holdt meg langt unna, de gir fargeskjær. Singh-ray er et godt alternativ til Lee, om ikke bedre. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Lee sine får man desverre ikke tak i for øyeblikket. Cokin ville jeg holdt meg langt unna, de gir fargeskjær. Singh-ray er et godt alternativ til Lee, om ikke bedre. Aha. Takk for tips! For å avspore enda mer i juletida - finnes det en norsk forhandler for Singh-Ray? Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Lee sine får man desverre ikke tak i for øyeblikket. Cokin ville jeg holdt meg langt unna, de gir fargeskjær. Singh-ray er et godt alternativ til Lee, om ikke bedre. Aha. Takk for tips! For å avspore enda mer i juletida - finnes det en norsk forhandler for Singh-Ray? Nei, det tror jeg desverre ikke at det er. Men det tar ikke lang tid å få sendt fra usa. Regn med en 2-3 uker. Det er bedre enn å vente 4mnd på et Lee filter. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 25. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2010 (endret) Just for the record: Av erfaring så er det ikke lurt å bestille Cokin i sommerferien da fabrikkene går i ferie. Stengt fra august til september eller no. Endret 25. desember 2010 av Natrich Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 (endret) . Endret 25. desember 2010 av RasmusKRiis 1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Julestemning og litt Peace and Quiet i mitt kalde "Glasshus": Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Gjort sin misjon? Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 26. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2010 Margaritt 1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 (endret) Fikk i går endelig lurt meg ut på en liten fototur*) - men kom kjapt på at det er en dårlig ting å hverken ha med lue eller hansker i hard vinterkulde. Så meg om etter mer å skyte kjapt før fingrene forfrøs - and lo, there were ducks: I dag var jeg bedre kledd - temperaturen hadde steget såpass at man kan ta småtasser på trilleturer, og da kan man like gjerne ta med en 125mm og forevige den lokale hoppbakken, som er i drift igjen: *) Evt "lurt med kameraet på kjøretur". Endret 26. desember 2010 av Trondster Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 En nyversjon av et bilde som jeg har postet i en tidligere måneds tråd. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 (endret) Skiing by Andreasfe, on Flickr Endret 26. desember 2010 av Andreasfe 2 Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Fått litt tid til å sysle litt med egne bilder flere: emfphoto Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 God jul, da! pent Thx. Fra i sommer, skjønner at jeg må gå igjennom harddisken min. Ligger mye knas på den. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Herlig det siste bildet der. Hadde likt å se det i farger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå