Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - Desember 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

cFc: Bilde nr. 3 har flotte farger og fin detalj med den kanten. Men kanskje skulle forgrunnen vært mere i fokus.. Flisespikkeri muligens.;)

 

 

Takker. Lite lys, mye bevegelse og litt for få fokuspunkt (9) tvang meg litt til litt for lav DOF for å fange vannet i bevegelse og fokus litt i uønsket posisjon. Kanskje denne versjonen er bedre?

 

F-13, iso 800, ss 1/125, expo bias +0,7, 16 mm med SAL16-105, linse brukt på samtlige bilder fra meg.

 

Det andre bildet var

F-7,1 1/125, iso 200.

 

Xtra. Takker for creds. Bildet du snakker om var med innebygd HDR og iso 1600. Ble bra for å være uredigert men jeg skulle gjerne som du sier ha latt litt mer lys inn. Det er tross alt lettere å redigere vekk lys enn å lyse bilder opp i etterkant. Tatt til ettertanke.

post-102474-0-99865700-1292515547_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Et kraftig vindkast rev kamera og stativ med seg på havet i dag. Men på mirakuløst vis overlevde kamera dukkerten! Ikke en dråpe vann kom inn i huset, men objektivet er jeg usikker på (Sigma 10-20mm). Det fungerer, men når jeg vrir på zoomen, ser jeg fukt mellom rørene. Det tar pussig nok skarpe bilder, så det er ikke vann på elementene. 2 filtere, og adapterringen ble knust..

Fikk tatt ett bilde, før uløkka..

post-43539-0-99559600-1292777071_thumb.jpg

Endret av KSolfjeld
Lenke til kommentar

Et kraftig vindkast rev kamera og stativ med seg på havet i dag. Men på mirakuløst vis overlevde kamera dukkerten! Ikke en dråpe vann kom inn i huset, men objektivet er jeg usikker på (Sigma 10-20mm). Det fungerer, men når jeg vrir på zoomen, ser jeg fukt mellom rørene. Det tar pussig nok skarpe bilder, så det er ikke vann på elementene. 2 filtere, og adapterringen ble knust..

Fikk tatt ett bilde, før uløkka..

post-43539-0-99559600-1292777071_thumb.jpg

 

Det var jo kjipe greier, Kenneth :(

Du får trøste deg med at du fikk et nydelig bilde ut av det hele i det minste :thumbup:

 

Selv har jeg vært innendørs store deler av dagen, fikk ny kortholder igår ettersom den gamle igrunn hadde gjort sitt :D

 

5274268194_846c916c8c_b.jpg

DSC_0052-2 by Dime a dozen, on Flickr

 

5274267976_ab3e9ff2a9_b.jpg

DSC_0058-3 by Dime a dozen, on Flickr

 

5274306476_808f81dc43_b.jpg

DSC_0005-5 by Dime a dozen, on Flickr

Lenke til kommentar

Et kraftig vindkast rev kamera og stativ med seg på havet i dag. Men på mirakuløst vis overlevde kamera dukkerten! Ikke en dråpe vann kom inn i huset, men objektivet er jeg usikker på (Sigma 10-20mm). Det fungerer, men når jeg vrir på zoomen, ser jeg fukt mellom rørene. Det tar pussig nok skarpe bilder, så det er ikke vann på elementene. 2 filtere, og adapterringen ble knust..

Fikk tatt ett bilde, før uløkka..

post-43539-0-99559600-1292777071_thumb.jpg

 

Det var jo kjipe greier, Kenneth :(

Du får trøste deg med at du fikk et nydelig bilde ut av det hele i det minste :thumbup:

 

Selv har jeg vært innendørs store deler av dagen, fikk ny kortholder igår ettersom den gamle igrunn hadde gjort sitt :D

Kjipe greier ja! Må klare meg med 2 stopp GND og 2 stopp ND filtere til jeg får bestilt nye. Robert White ser ut til å ha problemer med å levere, så jeg må muligens bestille fra et annet sted.

Fin den gamle kortholderen ja! Hakket værre en min! :p

Endret av KSolfjeld
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...