Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - Desember 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flotte bilder, som vanlig!

 

Selv var jeg temmelig tungstartet i går, kom meg ikke ut i frisk luft med kameraet (E-P1 med CV 25mm f/0.95) før klokken var nærmere tre - og det var allerede begynt å bli lite lys (jeg brukte selvsagt vidåpen blender ;)). At min slarkete start på lørdagen kunne ha sammenheng med fredagens julebord, trengte jeg egentilg ikke det lille klistremerket på nedløpsrøret for å skjønne:

 

post-73994-0-49493800-1291582261_thumb.jpg

 

Lysene i bakgrunnen er fra Grieghallen - her er et til fra samme område. Dette er nok et eksempel på at f/0.95 på 25mm ikke er så veldig vanskelig - det er faktisk godt med dybdeskarphet å ta av. Her fokuserte jeg på den nærmeste avfallsdunken, og det er så vidt at bakgrunnen da glir ut av fokus:

 

post-73994-0-21067100-1291582280_thumb.jpg

 

Selv om det ikke var snø (den er kommet i dag) og temperaturen såvidt snek seg over i rødt, sto alle utestoler ledige ved Grieghallen:

 

post-73994-0-00474800-1291582301_thumb.jpg

 

Det var heller ikke overfylt på benkene ved Muséhagen:

 

post-73994-0-48832000-1291582323_thumb.jpg

Lenke til kommentar

(Edit: Antydningen til oval striping i Blue Morning" kommer antagelig av komprimeringen her, de synes ikke i originalen)

Det er vel posterisering fra overgangen til 24-bit. Råkonverteren jobber typisk i 48-bit fargerom. Men du milde himmel for et flott bilde uansett! Noe av det bedre jeg kan huske å ha sett på forumet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

par stk fra en tidligere shoot som jeg endelig fått litt tid til å redigere.

 

img_1982-edit.jpg

 

 

img_2432-edit.jpg

 

 

img_2194-edit.jpg

 

Flere her: http://www.fotofashion.no/?p=856

 

 

<snip>

 

Hadde vært morsomt å få sett uredigerte bilder kontra ett som er redigert! :) Atså; before & after. Hvis det er mulig da? ;)

 

sure.. på hvilke av bildene?

 

 

Hva med bilde nummer 1 her? :)

Lenke til kommentar

skriving er dessverre ikke min sterke side, vurdert flere ganger å leie inn folk til å skrive for meg :p

 

Tenk på at ord som du tror skal skrives som to ord fort er ett ord (også sjekker du det opp på www.dokpro.uio.no eller korrekturavdelingen.no etterpå). Da kommer man fort langt. Slenger også på skrytet som har kommet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...