tomarild Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Hei! Jeg har et helt standard skjema som fylles ut på nettsiden min, og som havner i mailboksen min. Til dette skulle jeg VELDIG gjerne hatt muligheten til at mine besøkende skal kunn laste opp et bilde eller to som sendes sammen med skjemaet til mailboksen min. Er dette veldig komplisert? Er det noen som vet om det finnes mer elle rmindre ferdige script for slikt? Selve skjemaet har jeg allerede, og det ser sånn ut.... <form method="POST" action="http://www.domeneshop.no/cgi-bin/mailto.cgi"> <input type="hidden" name="_to" value="post@minmail.no"> <input type="hidden" name="_from" value="post@minmail.no"> <input type="hidden" name="_subject" value="Utfylt skjema"> <input type="hidden" name="_resulturl" value="takk.php"> <div style="margin-left:0px; margin-top:2px "><b>Navn:</b><br /> </div> <input name="navn" type="text" style="width:300px; height:21px ; font-family:Verdana; font-size:9pt; color:#333333" size="20" tabindex="1"><br /> <div style="margin-left: 0px; margin-top:15px "><b>Tlf</b></div> <input name="tlf" type="text" style="width: 35; height:21px ; font-family:Verdana; font-size:9pt; color:#333333" size="15" tabindex="2"><br /> <div style="margin-left: 0px; margin-top:15px "><b>Email:</b></div> <input name="email" type="text" style="width: 300px; height:21px ; font-family:Verdana; font-size:9pt; color:#333333" size="20" tabindex="3"><br /> <input type="submit" value="Send" tabindex="6"></form> Skjemaet funker slik som dette, men det er altså bildeopplastingen jeg gjerne skulle hatt med. Jeg blir enormt glad for tips som hjelper meg med dette. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Utifra koden du limer inn så må vi vite hva "http://www.domeneshop.no/cgi-bin/mailto.cgi" inneholder for å se om det er mulig å sende ved filer på mail på den løsningen du har der. Tviler Om du derimot hadde hatt et eget script (f.eks PHP) som tok seg av mailsendinga di så ville det vært mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå