Gå til innhold

hvor stor og sterk går det ann og bli uten og bole seg?

rsagneskar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det baserer seg LITT på din genetikk og hvor flink du er å trene i de øvelsene.

Jeg personlig er 165cm, veier 70kg og tar for øyeblikket 100kg i knebøy, 125kg markløft og 85kg i benkpress.

Jeg har dog kun trent styrke i 5 måneder så forventer å øke mer i de øvelsene...

Lenke til kommentar

minn kropp?

jeg er 182 - 183 og veier 75 - 76 kg:) jeg er jo 16 år, så kommer til og legge på meg automatisk..

Vil også bli høyere:P Akkurat nå har eg hatt en pause på noen par månder... så fallt til bake i allt.. men i knebøy klarer jeg 95 kg og benkpress har jeg ikketesta enda, tror jeg ligger på ca 60 kg.. pleier ikke trene markløft så mye, så tørr ikke si hva jeg tar i det, tar sikkert rundt 110 - 120...

har ett mål og kunne veie 120 kg:)

Endret av rsagneskar
Lenke til kommentar

Du kan legge på deg rundt 2 - 3 kg muskler i året med optimalt kosthold. Så du kan bli ganske stor viss du trener styrke regelmessig og ikke sluntrer unna treninga. På 10 år så har du da lagt på deg rundt 20+ i muskler. Ganske ekstremt.

Du kan legge på deg opptil 10 kg muskler over et år som nybegynner.

Oppnåelig fettfri "kroppsmasse" matcher veldig bra med formelen ("din høyde i cm" - 100). Styrken din i forskjellige løft avhenger veldig av tidligere trening og forhold kroppslig sett. 3x kroppsvekt i markløft og 2,5x kroppsvekt i knebøy skal visstnok være oppnåelig for flesteparten med riktig trening og kosthold.

Selv har jeg som mål å opp på 76 kg til jul (høyde 176 cm) (75, xx ish nå) og øke dette til 80 kg over sommeren 2011. Tror det skal gå bra ;)

Lenke til kommentar

Du kan iallefall glemme og bli stor og sterk om du ikke er seriøs med markløften din :p så da tviler jeg også på at du klarer 120 i markløft.

er bare og ha litt tålmodighet det, ha et seriøs kosthold og trene seriøst hele tiden, og holde deg unna drikke og sånt. så kan du oppnå syke resultater uten boling. Jeg har iallefall økt mye i styrke og volum siden jeg ble seriøs med treningen, og noen tror jeg boler men det er jo bare motiverende og høre :). Men om du boler kan du ende opp med og aldri få trent eller bli helt skada eller dø, så du oppnår jo større resultater uten boling over tid, med mindre du har veldig flax med boling..

Lenke til kommentar

Jeg er velldig serriøs med treningen!!

jeg testa mark løffte i dag, klarte 115 kg;)

jeg pleier ikke trene dette pga RYP sier ikek jeg skal trene dette, og er litt redd for ryggen minn siden jeg er så ong, og har att rygg problem som yngre..

Endret av rsagneskar
Lenke til kommentar

bra du er seriøs med treningen :)

men om du er red for ryggen ville jeg ikke hoppet på 115kg i mark før du har fått inn teknikken. :p

jeg er 186 og veier 81-82kg nå 16år. Altså jeg har gått opp 23kg på under et år, så du kan jo bare tenkte deg hvordan jeg så ut før ja TYNN. jeg skal nok veie over 100kg.

post-172174-0-85949200-1291484431_thumb.jpg

Lenke til kommentar

men om du er red for ryggen ville jeg ikke hoppet på 115kg i mark før du har fått inn teknikken. :p

jeg er 186 og veier 81-82kg nå 16år. Altså jeg har gått opp 23kg på under et år, så du kan jo bare tenkte deg hvordan jeg så ut før ja TYNN. jeg skal nok veie over 100kg.

Fytti hælvette Joakim, du har blitt svær ass! :D

Nice, grattis!

Lenke til kommentar

Rsagneskar, målet ditt på 120 kg er, etter min mening, bare tull. Sett deg delmål som er oppnåelige innen 3-6 måneder. 

Liten video av Andreaz Engström. Vekten hans er enten 75kg/169cm eller 178 cm 81 kg, videoen sier førstnevnte og Martin Berkhan sier sistnevnte (tatt fra hukommelsen) Er 99% sikker på at han ikke driver med bol, dette er omtrentlig så langt du kommer uten bol. 

http://www.youtube.com/watch?v=UKpbfuBnQwg

smartshake03.jpg

Lenke til kommentar

Fytti hælvette Joakim, du har blitt svær ass! :D

Nice, grattis!

takk! :)

Lenke til kommentar

Å svarte. Kudos til deg! :)

Hvor mye spiser du hver dag?

Andreaz Engström er konge!

Lenke til kommentar

Å svarte. Kudos til deg! :)

Hvor mye spiser du hver dag?

Andreaz Engström er konge!

spiste ikke så mye før men øker matinntaket mitt ganske ofte, en vanlig dag kan se slikk ut:

frokost - 120-150g havregryn og jordbærsyltetøy to tran kaplser og ca en liter h-melk

mellom - en banan et eple

lunsj - egg og noe tilbehør eller polarbrød extreme + kyllingfile med ost eller fullkorns pitabrød med taco innhold eller noe annet.

- et eple

- middag, varier det mor lager :p men pleier alltid og være noe bra

- etter trening proteinshake

kvelds - enten 4grove brød med ost og skinke + grønn te og melk eller en smoothie (jordbær,banan,vanilje yoghurt,melk) og kanskje en grønn te.

drikker 2 liter h-melk.

slikk pleier en skole dag og se ut, helga er litt annerledes..

Lenke til kommentar

Selvsagt setter jeg meg små mål, men målet mitt igjenom livet er over 120=) Men er ikke sånt mål jeg tenker så mye på nå..

De folka over er jo sykt muskeløse, men de jeg mener med svær, er med større fett prosent..

Alså den der six-packen er ikke så vigtig for meg:)

Alså, disse ser jo ikke noe svære ut når di går med en hette genser for eksempel...

Eller han der "Andreaz Engström" så jo ganske svær ut da.. Men va ikke noe serlig høy da:P

ps, hvordan lager man di der firkantene rundt de folk har skrive? :p

Foresten, oppvarma ryggen velldig bra før jeg løffta markløfft.. ;D

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt tankesettet ditt, din fettfrie kroppsmasse kommer ikke til å øke stort over ("Din høyde i cm" - 100) kg uansett. 183 cm med 120 kg på vil gi en fettprosent på 30! Du kan være sterk og se stor ut, men du ser samtidig greit feit ut. Å drasse på 35 kg fett er ikke helt optimalt hverken for helsa eller utseende. Du får ikke noe V-form på ryggen med en slik kroppssammensetning. 

Sett deg et delmål nå først (80 kg kanskje?), gjennomfør disse - så vil jeg tro drømmene endrer seg med tiden :)

Lenke til kommentar

ja har mål om 80 kg nå:) men jeg kommer til og vokse, blir jeg ikke høyere vil jeg ikke bli så tong:P men jeg synst ikke det gjør noe og få en liten kul mage liskom:P men det er når jeg blir eldre, alsåå opp mot 30 åra, men da begynder jo magen og komme ut også:p

Men er sant, må sette meg noen små måk, og heller ta de der fra:)

Noen som vet en måte de går ann og reine ut ca hvor høy man blir?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...