Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Stemmesamtale i messenger funker ei!

Anbefalte innlegg

heisann.. prøver å sette igang en stemmesamtale i MSN Messenger 6.0 (beta). etter en stund(dvs): mens jeg venter på at samtalen godtas. klikker messenger og logger meg ut..

Det er min pc det er noe feil med...

Hva er feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Stemmesamtale i messenger funker ei!" Nei så overrasket jeg er :p Det kommer fra M$ og de greier ikke å levere varene godt nok, dessverre. Kan godt hende det løser seg ved å bruke non-beta, men ellers sier jeg bare at det kommer fra M$ og de greier kort og greit ikke å lage det de lover fult ut, dessverre.

Lenke til kommentar
"Stemmesamtale i messenger funker ei!" Nei så overrasket jeg er :p Det kommer fra M$ og de greier ikke å levere varene godt nok, dessverre. Kan godt hende det løser seg ved å bruke non-beta, men ellers sier jeg bare at det kommer fra M$ og de greier kort og greit ikke å lage det de lover fult ut, dessverre.

Enten det eller at han er bak en FW. Utrolig bra resonement du kommer med. Du løser sikkert mange problemer...

:woot:

EDIT: Det at du blir logget ut... Skal ikke forundre meg om du har NGT og Netopia?

Lenke til kommentar

Stemmer bra det..

har seg sånn at fildelingen ikke funka i messenger 5.0 grunnet at en port var lukket.. fildeling funker i 6.0(beta) gadd aldri å åpne den. og nå har det seg kanskje sånn at en port som brukes i stemmesamtale i messenger 6.0beta er lukket da?

Lenke til kommentar

Nei, problemet er at det er en bug i Netopia firmwaren (Ikke med M$ som smartingen over her trodde). Netopia har laget en ALG som fikser bl.a. lyd, video og fil-overføring i MSN, men med 6.0 så er det ikke kompatibelt lenger. Grunnen til at fil-overføring funker er fordi at MSN bruker en fil-proxy. (det er også derfor det går så sinnsykt tregt).

Den eneste løsningen på problemet er en oppgradering fra Netopia er jeg redd. (Eller å skru av alt som heter FW). MSN bruker et utall porter. Hvis du kun har en maskin i nettverket kan løsningen være å skru av all FW på Netopian og heller bruke software FW og gi MSN "alle rettigheter"...

Det du evt. kan gjøre er å oppgradere Netopia firmwaren til 5.3.5 og gå tilbake til MSN 5.0, men det er vel ganske kjipt det også...

EDIT: Jeg vet det er noen på forumet her (husker ikke hvem) som har klaget til NGT og fått en ny router (3351) som funker med MSN.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...