Gå til innhold

MP Sessvollmoen 4.januar


aafk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på hvordan tjenesten er, jeg husker ikke hvorfor jeg på sesjon valgte MP, synes i grunn at det ikke høres så spennende ut. Hva er en vanlig dag på jobben det siste halvåret? Og hvor er du plassert?

Grunnen til at jeg er litt skeptisk, det er at jeg har hørt at det er en del kontorarbeid, noe jeg ikke syns er direkte fristende.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvordan tjenesten er, jeg husker ikke hvorfor jeg på sesjon valgte MP, synes i grunn at det ikke høres så spennende ut. Hva er en vanlig dag på jobben det siste halvåret? Og hvor er du plassert?

Grunnen til at jeg er litt skeptisk, det er at jeg har hørt at det er en del kontorarbeid, noe jeg ikke syns er direkte fristende.

 

Etter min mening er førstegangstjeneste som MP veldig givende, spesielt med tanke på politiyrket senere i livet. Man får en grunnleggende innføring i ulike politifag som rapportskriving, ransakelse, arrestasjonsteknikk, batongkurs, åstedslære, avhørsteknikk, og mye annet.

 

Det siste halvåret har jeg tjenestegjort på Akershus festning i Oslo, med ansvar for alle militære leirer i området, som f.eks. Sessvollmoen, Huseby leir og Kolsås leir. Det vil bli litt "kontorarbeid" med tanke på rapportskriving og tilhørende saksarbeid, men dette er kun en liten del av MP-yrket.

 

Saker som omhandler tyveri, drikking og oppbevaring av alkhol på militært området, overstadig beruselse, uaktsom kjøring, samt tjenestefravær og unnlatelse av fremmøte ved førstegangstjeneste og heimevernseøvelse er vanlig.

 

Det er mye frihet under ansvar, og ingen dager er like. Jeg har også en permordning på to uker på og en uke av, og det skal man ikke klage på.

 

Alt i alt en førstegangstjeneste man vokser på, og som jeg definitivt ikke angrer på. Jeg understreker for øvrig at seleksjonsperioden er relativt hard, og personer med lite motivasjon blir ikke akkurat prioritert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...